Włączenie do majątku wspólnego małżonków spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego, wcześniej należącego do majątku osobistego jednego z małżonków, nie stanowi jego nabycia w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych; pięcioletni termin należy liczyć od daty nabycia przez małżonka włączającego prawo do majątku wspólnego, co wyklucza obowiązek podatkowy
Odpłatne zbycie nieruchomości otrzymanej w spadku nie stanowi źródła przychodu, jeżeli od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie przez spadkodawcę, upłynęło 5 lat; w przeciwnym wypadku zbycie jest opodatkowane podatkiem dochodowym.
Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nie jest traktowane jako nowe nabycie dla celów pięcioletniego okresu, po którym odpłatne zbycie nieruchomości nie stanowi źródła przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Sprzedaż działek wydzielonych z nieruchomości, nabytej ponad pięć lat wcześniej, nie stanowi źródła przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych, jeśli nie jest elementem działalności gospodarczej i nie narusza pięcioletniego okresu ochronnego.
Odpłatne zbycie nieruchomości nabytej przez spadkodawców do wspólności ustawowej małżeńskiej, dokonane po upływie pięciu lat od nabycia przez spadkodawców, nie stanowi źródła przychodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Pięcioletni okres podatkowy, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, należy liczyć od końca roku kalendarzowego, w którym nieruchomość gruntowa została nabyta, niezależnie od późniejszej daty wybudowania na niej budynku mieszkalnego.
Sprzedaż nieruchomości przez jedynego właściciela po ustaniu wspólności majątkowej małżeńskiej, jeśli wcześniej przekroczyła pięcioletni okres nabycia, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność nie stanowi nowego nabycia nieruchomości; pięcioletni okres do zwolnienia podatkowego sprzedaży biegnie od pierwotnego nabycia użytkowania wieczystego.
Planowana sprzedaż działki nr 1/2 lub działek wynikłych z jej podziału, nabytych w 2011 r., po upływie pięciu lat od końca roku kalendarzowego, nie stanowi przychodu z pozarolniczej działalności gospodarczej ani przychodu z odpłatnego zbycia nieruchomości, a zatem nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Odpłatne zbycie nieruchomości nabytych do wspólnego majątku małżeńskiego nie stanowi źródła przychodu, gdy nastąpi po upływie pięciu lat od końca roku nabycia, niezależnie od późniejszego podziału majątku małżonków.
Sprzedaż nieruchomości po upływie pięciu lat od jej nabycia, niebędąca działalnością gospodarczą, nie stanowi źródła przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych według art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT.
Sprzedaż nieruchomości odziedziczonej po upływie pięciu lat od jej nabycia przez spadkodawcę nie rodzi obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy.
Otrzymana spłata z tytułu częściowego podziału majątku wspólnego po rozwodzie, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 5 ustawy o PIT, nie generuje obowiązku podatkowego w PIT.
Planowane odpłatne zbycie nieruchomości nabytej do wspólności małżeńskiej przed upływem pięciu lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło przeniesienie nieruchomości do współwłasności osobistej wnioskodawczyni, nie stanowi źródła przychodu podlegającego opodatkowaniu, zgodnie z art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o PIT. Upływ pięcioletniego okresu eliminuje obowiązek podatkowy.
Zbycie udziału w nieruchomości nabytego w drodze spadku po spadkodawcy, który posiadał tę nieruchomość przez więcej niż 5 lat, nie generuje obowiązku podatkowego. Natomiast zbycie udziału nabytego w wyniku działu spadku przed upływem 5 lat od jego uzyskania stanowi źródło przychodu opodatkowane podatkiem dochodowym.
Skutki podatkowe w zakresie usług związanych z zabezpieczeniem zmian cen energii elektrycznej.