Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608068)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88848)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35953)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Interpretacje

    Interpretacje

    Temat
    Wszystkie samorząd samorząd zawodowy skutkowy składki składki członkowskie sport spółdzielnie spółdzielnie mieszkaniowe spółdzielnie rolnicze spółka akcyjna spółka jawna spółka wodna spółki stawka stawka amortyzacyjna stawki podatku stosunek pracy stowarzyszenia stypendia systemy
    Indeks tematów
    Wszystkie s
    Interpretacja
    16.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.743.2024.8.AW

    Składki na funkcjonowanie systemu ochrony banków komercyjnych mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów, jeżeli ich poniesienie ma na celu zachowanie lub zabezpieczenie źródła przychodów, pomimo braku obowiązkowego charakteru przynależności do systemu.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.719.2025.2.RS

    Koszty poniesienia składek samorządowych oraz opłaty za egzamin adwokacki przez aplikanta adwokackiego przed formalnym rozpoczęciem działalności adwokackiej mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów tej działalności, o ile mają charakter niezbędny do zabezpieczenia źródła przychodów w formie kancelarii adwokackiej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.709.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz związku pracodawców za usługi promocyjno-marketingowe mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów w świetle art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż stanowią definitywne wydatki związane z działalnością gospodarczą, przyczyniające się do wzrostu przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.446.2025.2.JS

    Opłaty marketingowe uiszczane na rzecz organizacji pracodawców mogą stanowić koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ustawy o PIT, o ile mają określony związek z przychodami z działalności gospodarczej, nie są składkami członkowskimi i są prawidłowo udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.469.2025.2.JS

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika z tytułu usług świadczonych przez związek pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, jeśli spełniają przesłanki określone w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT i nie stanowią składek członkowskich, o których mowa w art. 23 ust. 1 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.472.2025.2.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika prowadzącego działalność gospodarczą, związane z zawartym kontraktem na świadczenie usług marketingowych przez organizację pracodawców, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem odpowiedniego udokumentowania i wykazania związku przyczynowo-skutkowego między ponoszonymi wydatkami a przychodami z działalności

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.512.2025.2.EC

    Opłaty marketingowe, ponoszone z tytułu świadczonych usług promocyjnych i marketingowych przez organizację pracodawców, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, o ile posiadają bezpośredni związek z osiąganiem przychodów, są odpowiednio udokumentowane i nie zostały wyłączone ustawowo.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.30.2025.2.APA

    Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę w ramach umowy o świadczenie usług przez związek pracodawców mogą stanowić koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, pod warunkiem że spełniają kryteria celowości, definitywności oraz właściwej dokumentacji.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.449.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podmioty gospodarcze na rzecz organizacji pracodawców za usługi promocyjno-marketingowe mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile spełniają warunki definitywności wydatków, ich odpowiedniego udokumentowania i wpływu na przychody podatkowe.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 5 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.23.2025.2.APA

    Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorców w ramach działań marketingowych nie stanowią składek członkowskich i mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są związane z realizacją celów przychodowych i prawidłowo udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.65.2025.1.AS

    Opłaty marketingowe, które nie mają charakteru składek członkowskich, lecz dotyczą konkretnych usług promocyjnych, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem ich właściwego udokumentowania oraz wykazania związku z działalnością gospodarczą podatnika.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.442.2025.4.AD

    Poniesione przez Wnioskodawcę opłaty marketingowe mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem, że są uzasadnione i udokumentowane jako wydatki mające związek przyczynowego z prowadzoną działalnością gospodarczą oraz nie są wyłączone z kosztów podatkowych na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.443.2025.3.AD

    Ponoszone przez wnioskodawcę opłaty marketingowe mogą stanowić koszt uzyskania przychodów, jeśli mają charakter definitywny, są gospodarczo uzasadnione, związane z działalnością gospodarczą wnioskodawcy, właściwie udokumentowane i nieujęte w katalogu wydatków nieuznawanych za koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.499.2025.1.MM

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na podstawie kontraktu ze Związkiem mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pod warunkiem wykazania adekwatnego związku przyczynowego z uzyskiwaniem przychodów oraz ich właściwego udokumentowania zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.429.2025.2.AS

    Opłaty marketingowe uiszczane przez wnioskodawcę w związku z korzystaniem z usług marketingowych świadczonych przez związek pracodawców, nie stanowią składek członkowskich, a jako wydatki poniesione w celu uzyskania przychodów mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.461.2025.1.AS

    Opłaty marketingowe ponoszone przez Wnioskodawcę w ramach kontraktu ze Związkiem na usługi promocyjno-marketingowe mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem wykazania ich związku z przychodami i odpowiedniego udokumentowania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    14.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 14 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.28.2025.2.KP

    Opłaty marketingowe ponoszone przez spółkę z tytułu usług świadczonych przez organizację pracodawców nie stanowią składki członkowskiej i mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów, o ile wykazano ich związek z działalnością gospodarczą oraz wpływ na zwiększenie przychodów, co zostało potwierdzone przez organ podatkowy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    11.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 11 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.491.2025.1.MM

    Opłaty marketingowe uiszczane przez podatnika na rzecz związku pracodawców, które nie są składkami członkowskimi, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem że wydatki te spełniają przesłanki z art. 22 ust. 1 ustawy o PIT oraz są należycie udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    10.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 10 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.459.2025.1.MC

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów, o ile spełniają wymogi art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, w tym posiadają związek z działalnością gospodarczą i są należycie udokumentowane.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.453.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe, ponoszone przez franczyzobiorców na rzecz związków pracodawców, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, gdy są definitywne, związane z działalnością gospodarczą, właściwie udokumentowane oraz nie stanowią składek członkowskich w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy o PIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.477.2025.1.MM

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, pod warunkiem spełnienia wymogów związku przyczynowego, ekwiwalentności, odpowiedniego udokumentowania oraz braku przesłanek wyłączenia w art. 23 ust. 1.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.61.2025.2.AS

    Opłaty marketingowe ponoszone na rzecz związku pracodawców, dotyczące usług promocyjno-marketingowych, mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, pod warunkiem istnienia związku przyczynowego z przychodami i właściwego ich udokumentowania, nie są zaś składką członkowską, wyłączoną z tej kwalifikacji.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 9 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.470.2025.3.AD

    Opłaty marketingowe ponoszone przez podatnika na rzecz organizacji pracodawców za świadczone usługi marketingowe mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem ich właściwego udokumentowania jako rzeczywistego wynagrodzenia za świadczone usługi.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.07.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 4 lipca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.44.2025.2.BB

    Opłaty marketingowe ponoszone przez franczyzobiorcę w branży gastronomicznej mogą stanowić koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, o ile są one wynagrodzeniem za konkretne świadczenia usług marketingowych i nie są kwalifikowane jako wyłączone z kosztów składki członkowskie.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.