W przypadku wniesienia aportu przedsiębiorstwa w spadku, spółka nabywająca w ramach wkładu niepieniężnego jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z tym przedsiębiorstwem, o ile faktyczne poniesienie ciężaru ekonomicznego następuje po aportowaniu – brak sukcesji podatkowej dla aportu wyklucza zaliczenie kosztów pokrytych przed aportem.
Nakłady ponoszone na budowę przyłącza wodociągowego oraz wewnętrznej instalacji wodociągowej wraz z zabudową hydroforu nie będą stanowiły kosztów innych niż bezpośrednie, lecz odrębny środek trwały, a kosztem uzyskania przychodów będą odpisy amortyzacyjne.
w zakresie ustalenia, czy w związku z aportem Działu handlu hurtowego do Wnioskodawcy, będzie on miał prawo do rozpoznania jako kosztów uzyskania przychodów wydatków ujętych na potrzeby księgowe jako rozliczenia międzyokresowe kosztów w okresie, w którym zostaną one wykazane w księgach rachunkowych Wnioskodawcy jako koszt
Czy Spółka prawidłowo dokonuje zarachowań kosztów tj. odnosząc do międzyokresowych rozliczeń kosztów, by w niedalekiej przyszłości (2016/2017) dokonywać ich odniesienia w koszty na okres od uzyskania pierwszego przychodu do zakończenia koncesji (do 2032 r.)?
1. Czy Spółka ma prawo do zaliczenia poniesionych Kosztów Waivera do kosztów uzyskania przychodów?2. Czy Spółka powinna rozpoznawać Koszty Waivera dla celów podatkowych tak samo jak dla celów bilansowych, tj. poprzez rozliczenia międzyokresowe kosztów (RMK)?
CIT - w zakresie określenia momentu rozpoznania przychodów podatkowych.
Jak należy ustalić koszty uzyskania przychodu po stronie Wnioskodawcy w przypadku umorzenia przez niego części akcji w SKA w formie umorzenia dobrowolnego (zbycie akcji SKA na rzecz spółki w celu umorzenia) bądź innej formy odpłatnego zbycia akcji?
Jak należy ustalić koszty uzyskania przychodu po stronie Wnioskodawcy w przypadku umorzenia przez niego części akcji w SKA w formie umorzenia dobrowolnego (zbycie akcji SKA na rzecz spółki w celu umorzenia) bądź innej formy odpłatnego zbycia akcji?
Czy w opisanej sytuacji Spółdzielnia postępuje prawidłowo aktywując koszty eksploatacyjne i ujmując je na koniec okresu sprawozdawczego jako czynne rozliczenia międzyokresowe kosztów, aby zgodnie z art.15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zaksięgować je w następnym okresie sprawozdawczym jako koszty bezpośrednio związane z przychodami wynikającymi z wystawionych refaktur?
1.Czy zarachowane w roku 2009 koszty dotyczące polisy ubezpieczeniowej są w całości dla Zakładu kosztem uzyskania przychodu mimo, iż faktyczny okres ubezpieczenia objęty polisą będzie obejmował także okres funkcjonowania już Instytutu? 2.Czy poniesione koszty abonamentu są w całości kosztem uzyskania przychodu dla Zakładu? 3.W przypadku gdyby koszty abonamentu były wyższe od kwoty 2000 zł i obejmowały