Czy zgodnie z art. 7aa ust. 2 ustawy o CIT dla celów kalkulacji wstępnej korekty, utworzone przez Spółkę rezerwy niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu powinny być wykazane jako koszty podatkowe. Czy w przypadku konieczności dokonania przez Spółkę korekty przychodów, która nie była spowodowana oczywistymi błędami rachunkowymi, należy uwzględnić jedynie skutki faktury korygującej wyłącznie dla
Czy w związku z Połączeniem po stronie X nie powstanie przychód podatkowy, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 8c w zw. z art. 12 ust. 4 pkt 3e updop
czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego
czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać kwoty, które Bank uzyskuje w związku z wykupem Bonów Pieniężnych, jak i dyskonto, które jest uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami,
w zakresie ustalenia: - czy przychody związane z wykupem papierów wartościowych w postaci wykupu obligacji, bonów pieniężnych NBP przez emitenta, Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od obligacji, bonów pieniężnych NBP, które stanowią przychód z
czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w banku
czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2018 r. Bank posiada w 2019 r. status małego podatnika; - czy Bank może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego za 2019 r. podatku, a co za tym idzie dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za ten rok podatkowy; - czy na podstawie
w zakresie ustalenia: - czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika - czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - czy Bank przy ustalaniu
Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP, ich wartość nominalna wykupu stanowi przychód ze sprzedaży w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, który definiuje małego podatnika? - Czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku do opodatkowania? - Czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów
Czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika? Czy przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku? Czy Bank przy ustalaniu
Ustalenie, czy -wartość nominalną bonów pieniężnych oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, -przy wyznaczaniu statusu małego podatnika powinny być brane pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek zgodnie z art. 43 ust. 2 ustawy o rachunkowości
Ustalenie, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/sprzedaży) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status małego podatnika, - przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - Bank przy ustaleniu
Ustalenie, czy: &- wymienione bony pieniężne NBP oraz transakcje kupna/sprzedaży (jak wynika z uzupełnienia winno być zakupu/wykupu) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status małego podatnika, &- przy wyznaczaniu statusu małego podatnika Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód
Czy w przypadku gdy w stosunku do wierzytelności Banku wobec spółki B zostaną spełnione przesłanki uprawdopodobnienia nieściągalności tej wierzytelności, o których mowa w art. 16 ust. 2a pkt 2 ustawy o CIT, Bank będzie uprawniony do zaliczenia utworzonej rezerwy do kosztów uzyskania przychodów? - Czy w przypadku zbycia przez Bank wierzytelności przysługującej mu wobec spółki B do funduszu sekurytyzacyjnego
Który Zainteresowany (Bank Przejmujący czy Bank Dzielony), w jakiej wysokości oraz w których latach podatkowych będzie zobowiązany do rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu rezerwy IBNR Banku Dzielonego stanowiącej KUP
Czy w związku z przeniesieniem wierzytelności na rzecz fundusz sekurytyzacyjnego, Bank (działając również jako sukcesor praw i obowiązków podatkowych Banku przejmowanego) uprawniony będzie do rozpoznania kosztów uzyskania przychodów w wysokości wartości nominalnej zbywanych wierzytelności kredytowych (pożyczkowych)?
W ocenie tut Organu przedmiotowy wydatek na poczet przyszłych zobowiązań pracowniczych nie spełnia dyspozycji wynikającej z art. 15 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ponieważ wydatki te stanowią świadczenie niedookreślone, niepewne, brak jest pewności czy w ogóle dojdzie do realizacji tego świadczenia przez kupującego. Tym samym nie może podlegać zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów
Czy Wnioskodawca powinien traktować Wierzytelności z tytułu kredytów, nabywane przez Wnioskodawcę od innych podmiotów prowadzących działalność bankową, na takich samych zasadach jak wierzytelności z tytułu kredytów, w przypadku których Wnioskodawca od początku byłby stroną umowy kredytu, a w konsekwencji, czy wydatki na nabycie przez Wnioskodawcę wierzytelności z tytułu kredytów nie stanowią dla Wnioskodawcy
Czy w przypadku nabytych przez Wnioskodawcę Wierzytelności, zarówno w przypadku nabycia z dyskontem, po wartości nominalnej lub z premią, będzie miał prawo rozpoznać jako koszty uzyskania przychodów wydatki na nabycie Wierzytelności (cena nabycia Wierzytelności) w roku podatkowym, w którym Wnioskodawca osiągnie przychód z tytułu spłaty danej Wierzytelności, w konsekwencji czego dochód do opodatkowania
1. Czy w stosunku do wierzytelności nabytych na podstawie umowy sprzedaży X będzie uprawniony do rozpoznania w kosztach uzyskania przychodów utworzonych odpisów aktualizujących wartość tych wierzytelności kredytowych zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy w przypadku udokumentowania nieściągalności wybranych wierzytelności nabytych na podstawie umowy sprzedaży
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych z tytułu sprzedaży udziałów w spółkach komandytowych.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia wierzytelności tytułem wkładu niepieniężnego do spółek komandytowych
ustalenie przychodu lub kosztu Wnioskodawcy w rozliczeniu za rok 2012 w związku ze zmianą stanu rezerw techniczno-ubezpieczeniowych dla danego roku podatkowego, skalkulowaną w księgach rachunkowych według ujednoliconej metodologii po połączeniu spółek
Czy Wnioskodawca jako podmiot stosujący MSR, w przypadku niedokonania odpisów z zysku za rok obrotowy na fundusz ryzyka ogólnego, jest uprawniony do uznania za koszt podatkowy w podatku dochodowym, utworzonej w roku obrotowym rezerwy na poniesione nieudokumentowane ryzyko kredytowe (INBR), w wysokości nie przekraczającej 1,5% niespłaconych kredytów i pożyczek pieniężnych pomniejszonej o kredyty i pożyczki