Podmiot prowadzący skład podatkowy jest podatnikiem odpowiedzialnym za oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, chyba że właściciel wyrobów posiada zezwolenie na wyprowadzenie z cudzego składu podatkowego. Obowiązki akcyzowe w takiej sytuacji przechodzą na właściciela wraz z zezwoleniem.
Stosowanie zerowej stawki akcyzy na benzynę ekstrakcyjną oraz zwolnienie od akcyzy preparatów smarowych wymaga dokumentowania przesunięć wewnątrzzakładowych za pomocą e-DD, nawet gdy przemieszczenie odbywa się w obrębie jednego zakładu i pod tym samym adresem.
Zwrot wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy względem przeznaczenia do składu podatkowego możliwy jest wyłącznie do tego samego składu, z którego zostały one pierwotnie wyprowadzone. Wprowadzenie do innego składu nie stanowi zwrotu i wyklucza zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy.
Podmiot prowadzący skład podatkowy, wprowadzający wyroby akcyzowe do tego składu, jest zobowiązany do spełnienia formalnych warunków procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz jest podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego tych wyrobów w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.
Przesłankowym dla stosowania zwolnienia od akcyzy na zasadzie § 9 ust. 1 pkt 3 jest spełnienie całości warunków wskazanych w art. 32 ustawy o podatku akcyzowym, w tym dotyczących prawidłowego przemieszczenia i odbioru alkoholu, co niedopełnione uniemożliwia zastosowanie takowego zwolnienia.
Proces dealkoholizacji piwa w składzie podatkowym, w wyniku którego powstaje alkohol etylowy o kodzie CN 2208, stanowi czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą. Dalsze wykorzystanie lub utylizacja tego alkoholu również są objęte akcyzą. Procedura utylizacji alkoholu etylowego przez przekazanie do kanalizacji stanowi całkowite zniszczenie wyrobu akcyzowego, co również skutkuje powstaniem obowiązku
W świetle opisanego stanu faktycznego Spółka występuje w charakterze nie tylko podmiotu pośredniczącego, ale i podmiotu odbierającego i powinna być tym samym zarejestrowana jako podmiot odbierający i wskazywana jako podmiot odbierający w dokumencie e-DD.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym produkcji oraz możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Prawo do wprowadzenia nabytych wewnątrzwspólnotowo Wyrobów klienta do składu podatkowego Spółki i objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz prawo Spółki do otrzymania zwrotu akcyzy zapłaconej od Wyrobów na terytorium kraju, w ramach dokonywanej przez Spółkę obsługi dostawy wewnątrzwspólnotowej w przypadku organizacji transportu
Obowiązki podatkowe spoczywające na Spółce, związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 19 81
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczeń poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.
Brak możliwości zastosowania stawki 0 zł dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 25, nabywanych wewnątrzwspólnotowo poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, przeznaczonych do sprzedaży detalicznej na terytorium kraju
Brak możliwości obniżenia akcyzy o akcyzę zapłaconą od składników będących wyrobami akcyzowymi (oleje i preparaty bazowe), zużytych do wyprodukowania preparatów smarowych o kodzie CN 3403 19 80 poza składem podatkowym na podstawie deklaracji przedpłaty akcyzy
Sposób zakończenia przemieszczania wyrobów akcyzowych w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego poza Systemem oraz określenie stawki opodatkowania akcyzą
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Możliwość sprzedaży olejów opałowych z obniżoną stawką akcyzy z zastosowaniem uproszczenia przewidzianego w art. 89 ust. 5f ustawy o podatku akcyzowym
Konieczność ujmowania w elektronicznym administracyjnym dokumencie (e-AD) ilości dodatków przemieszczanych wraz z paliwami silnikowymi objętymi procedurą zawieszenia poboru akcyzy
Brak opodatkowania transakcji nabycia i powierzenia przez Spółkę innemu podmiotowi alkoholu etylowego nieskażonego zwolnionego od akcyzy w sytuacji bez dokonywania fizycznego przemieszczania lub wykorzystania tego alkoholu
Brak opodatkowania transakcji sprzedaży i nabycia przez Spółkę alkoholu etylowego nieskażonego zwolnionego od akcyzy, bez dokonywania fizycznego przemieszczania lub wykorzystania tego alkoholu
Skutki podatkowe przemieszczania wyrobów akcyzowych na podstawie dokumentów e-DD
Dokumentowanie przemieszczeń na terytorium kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów energetycznych z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy ze względu na przeznaczenie oraz zerowej stawki akcyzy ze względu na przeznaczenie
opodatkowanie akcyzą aromatów przeznaczonych do wykorzystania w papierosach elektronicznych, w których składzie znajduje się alkohol etylowy