Zwrot nabycia przedsiębiorstwa w spadku przez zstępnych zmarłego podlega zwolnieniu z podatku od spadków i darowizn na podstawie art. 4a ustawy bez konieczności prowadzenia przedsiębiorstwa przez dwa lata, przy spełnieniu wymogu zgłoszenia nabycia w terminie sześciu miesięcy, co podlega zgłoszeniu na formularzu SD-Z2.
Grunty, budynki i budowle uznaje się za związane z działalnością gospodarczą, jeżeli są w posiadaniu przedsiębiorcy, stanowią składnik jego przedsiębiorstwa i funkcjonalnie powiązane z prowadzoną działalnością, uwzględniając nie tylko posiadanie, lecz także status podatnika oraz sposób wykorzystania. Literalne rozumienie jest niewystarczające, gdyż prowadzi do nadmiernego opodatkowania.
Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Wartość początkową środków trwałych nabytych w drodze spadku należy określać według ich wartości rynkowej z dnia nabycia spadku, bez kontynuacji odpisów amortyzacyjnych, zgodnie z art. 22g ust. 1 pkt 3 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ulga na start.
Podleganie ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w Polsce na stale przebywającego w Chinach.
Podmiot, który przekracza ustawowy próg wartości transakcji jednorodnych i ponosi stratę podatkową, jest zobowiązany do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych. Mały przedsiębiorca może skorzystać z uproszczeń w dokumentacji, obejmujących brak obowiązku analizy porównawczej lub zgodności.
Zmiana statusu przedsiębiorcy z małego na średniego po dacie uzyskania decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej ustalony na dzień jej wydania.
Brak możliwości posługiwania się przez Gminę - spadkobiercę - NIP zmarłego przedsiębiorcy.
Prawo do opłacania składek na ubezpieczenia społeczne od zadeklarowanej kwoty, nie niższej niż 30% kwoty minimalnego wynagrodzenia z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
Niepodleganie obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym przez okres 6 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej.
Ustalenie obowiązku opłacania składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej.
Niepodleganie obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym przez okres 6 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej.
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
Koszty uzyskania przychodów - zakup i utrzymanie konia, zapłata gotówką ponad 15 tys. zł.
Niepodleganie obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym przez okres 6 miesięcy od dnia podjęcia działalności gospodarczej.
W zakresie ustalenia: 1. Czy działalność Spółki polegająca na tworzeniu oprogramowania w ramach Projektów wdrożeniowych oraz w ramach Projektów własnych stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy o CIT, która uprawnia Spółkę do korzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d ustawy o CIT. 2. Czy jeżeli w pierwszym roku podatkowym Spółki, trwającym do dnia 31 grudnia 2023
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów Rozporządzenia GBER po wydaniu Zezwolenia 2 na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE nie wpływa na obowiązki i uprawnienia określone w Zezwoleniu 2 ani też na prawa i obowiązki wynikające z przepisów regulujących prowadzenie działalności
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ustalenie prawa do opłacania składek na ubezpieczenia społeczne od zadeklarowanej kwoty, nie niższej niż 30 % kwoty minimalnego wynagrodzenia z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpłynie zarówno na prawo do uznawania wydatków na używane środki trwałe jako kwalifikowane, jak również na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych
Czy Spółka może zaliczać do kosztów uzyskania przychodów składki członkowskie wpłacane na rzecz organizacji, do których przynależność nie jest obowiązkowa, a które działają na podstawie prawa belgijskiego w specjalnej formie prawnej międzynarodowych organizacji non-profit (AISBL) do wysokości limitu określonego w przepisie art. 16 ust. 1 pkt 37 lit. c UPDOP?