Umorzenie części kredytu konsolidacyjnego nie stanowiącego celu mieszkaniowego skutkuje powstaniem przychodu z innych źródeł, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, zaś zwrot nadpłaconych środków nie stanowi przychodu podatkowego i nie podlega opodatkowaniu.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za wynagrodzeniem wypłacanym na podstawie umów z powiatem lub stowarzyszeniem, które nie przewidują ponoszenia ryzyka ekonomicznego ani samodzielności gospodarczej, nie stanowi opodatkowanej działalności gospodarczej na gruncie ustawy o VAT.
Usługi świadczone w ramach umowy na nieodpłatną pomoc prawną z Powiatem nie stanowią samodzielnej działalności gospodarczej i tym samym nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, ponieważ zleceniobiorca nie ponosi ryzyka ekonomicznego ani odpowiedzialności wobec osób trzecich.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej na rzecz Gminy, na warunkach kontraktowych przypominających stosunek pracy, wyklucza uznanie tego działania za samodzielną działalność gospodarczą. Tym samym usługi te nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT).
Przy świadczeniu usług nieodpłatnej pomocy prawnej przez radcę na podstawie umowy z Miastem i Fundacją, nie zachodzi obowiązek opodatkowania podatkiem od towarów i usług, z uwagi na nierozdzielne powiązanie zleceniodawcy z warunkami wykonywania czynności, systemem wynagrodzenia oraz odpowiedzialnością wobec osób trzecich.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT świadczonych usług nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji.
Brak obowiązku odprowadzenia podatku od towarów i usług w związku ze świadczeniem usług nieodpłatnej pomocy prawnej oraz dokumentowania tych czynności.
Brak obowiązku do odprowadzenia podatku VAT z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia z umów zlecenia zawartych ze Stowarzyszeniem i umowy zawartej z Powiatem w przedmiocie realizacji świadczeń z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Obowiązki odprowadzenia podatku VAT z tytułu uzyskiwanego wynagrodzenia za realizację świadczeń z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Czy do kosztów odpłatnego zbycia nieruchomości w rozumieniu art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych Wnioskodawczyni może zaliczyć koszty radcy prawnego poniesione w związku z reprezentowaniem Wnioskodawczyni przed sądem w sprawie nieruchomości, o której mowa we wniosku? W przypadku pozytywnej odpowiedzi na powyższe pytanie czy zaliczeniu do kosztów odpłatnego zbycia może podlegać
Czy sądy prawidłowo uważają się za płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych od przychodów uzyskiwanych przez wspólnika spółki osobowej tytułem wynagrodzenia otrzymywanego w związku ze świadczoną w ramach tej spółki pomocą prawną z urzędu, przy uwzględnieniu, że wspólnik nie prowadzi takiej działalności w żadnej formie poza działalnością w spółce?
w zakresie ustalenia źródła przychodów do jakiego należy zaliczyć przychody z tytułu ustanowienia przez sąd kuratorem osoby nieznanej z miejsca pobytu
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie kwalifikacji do właściwego źródła przychodów uzyskiwanych z tytułu świadczenia usług pomocy prawnej z urzędu.
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę przychody z tytułu pomocy prawnej świadczonej z urzędu, wypłacone przez Wojewódzki Sąd Administracyjny, stanowią dla niego przychód z działalności wykonywanej osobiście, w konsekwencji Wnioskodawca nie jest zobowiązany do rozliczania ich jako przychód z prowadzonej działalności gospodarczej, pomimo wystawiania faktur w ramach prowadzonej kancelarii doradztwa podatkowego
Czy poniesione przez sprzedającego spadkobiercę na podstawie umowy zlecenia z Kancelarią Adwokacką udokumentowane koszty pomocy prawnej adwokata w regulacji prawa własności zbytej nieruchomości, warunkujące w istocie jej nabycie i późniejsze zbycie, mogą stanowić koszty odpłatnego zbycia pomniejszające wartość wyrażoną w cenie określonej w umowie - decydując o wysokości przychodu z odpłatnego zbycia
Czy należy łączyć przychody z działalności jaką jest Kancelaria Adwokacka dla osób fizycznych z przychodami z umów cywilnoprawnych z tytułu prowadzenia spraw z urzędu dla Sądów w celu obliczenia obrotu koniecznego do zakupu kasy fiskalnej?
Czy pomoc prawną udzielaną z urzędu należy kwalifikować jako źródło przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, zgodnie z jw. 10 ust. 1 pkt 3, czy też jako działalność wykonywaną osobiście z jw. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a zatem czy zaliczkę na podatek dochodowy uiszcza radca prawny w ramach kancelarii radców prawnych, czy sąd na podstawie jw. 13 pkt
Czy przychody z przyszłej działalności Wnioskodawcy w zakresie pomocy prawnej z urzędu stanowią w opisanym stanie faktycznym przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 14 updof?, Czy sąd lub inny organ władzy publicznej wypłacający wynagrodzenie z tytułu pomocy prawnej z urzędu ma prawo, jako płatnik, pomniejszać wynagrodzenie o kwotę zaliczki na podatek dochodowy od osób
Czy osiągając przychody o których mowa w art. 13 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu umów zlecenia, należy oceniać odrębnie każdą z umów zlecenia pod kątem spełniania warunków określonych w art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy o podatku VAT oraz czy w przypadku jeżeli któraś z umów zlecenia lub nowo zawarta umowa nie będzie spełniać w przyszłości warunków określonych w art. 15 ust.
Jeśli czynności wykonywane na podstawie ww. umów zlecenia nadal nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, to jak powinien w świetle ustawy o podatku od towarów i usług w obecnej sytuacji zachować się podatnik?