Określono, że przebywanie poza Polską oraz spełnienie formalności zameldowania i pobytu przez 185 dni nie wystarcza do uznania przeniesienia miejsca stałego pobytu, gdyż więzi zawodowe i osobiste z Polską pozostają decydujące, wykluczając zwolnienie z akcyzy.
Podmiot prowadzący skład podatkowy jest podatnikiem odpowiedzialnym za oznaczanie wyrobów akcyzowych znakami akcyzy, chyba że właściciel wyrobów posiada zezwolenie na wyprowadzenie z cudzego składu podatkowego. Obowiązki akcyzowe w takiej sytuacji przechodzą na właściciela wraz z zezwoleniem.
Nabycie wewnątrzwspólnotowe alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkami dopuszczonymi na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 nie wiąże się z obowiązkiem składania deklaracji akcyzowych ani zabezpieczenia akcyzowego, zgodnie z art. 21 ust. 3 pkt 5 i art. 46pg ustawy o podatku akcyzowym, co implikuje zwolnienie z wymogów proceduralnych w ramach systemu EMCS.
Olej o kodzie CN 2710 19 44, nabywany do celów chłodzenia narzędzi, nie spełnia norm dla oleju napędowego, co kwalifikuje go jako inny wyrób akcyzowy z zerową stawką na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym. Spółka jest zobowiązana jedynie do kwartalnych deklaracji AKC-KZ, bez obowiązku zgłoszeń AKC-UA.
Przemieszczenie samochodów na terytorium RP w celu świadczenia usług testowych nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w akcyzie, jeśli nie dochodzi do nabycia prawa rozporządzania nimi jak właściciel przez podmiot świadczący owe usługi.
Przemieszczenie samochodu osobowego z innego państwa członkowskiego do Polski, bez względu na jego rejestrację i użytkowanie na polskich drogach, stanowi wewnątrzwspólnotowe nabycie podlegające akcyzie (art. 100 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym) i obciąża nabywcę obowiązkiem podatkowym, jeśli pojazd pozostaje w Polsce ponad 30 dni.
Ponowne nabycie samochodu, który już był przedmiotem nabycia wewnątrzwspólnotowego i za który zapłacono akcyzę, nie skutkuje ponownym obowiązkiem podatkowym, gdy pojazd pozostaje na terytorium kraju, a wcześniejszy obowiązek został zrealizowany (art. 100 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym).
Podstawą opodatkowania podatkiem akcyzowym w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego, dopuszczonego do obrotu w innym państwie członkowskim UE, lecz niezarejestrowanego, jest wartość celna z należnym cłem oraz uwzględnieniem kosztów związanych z transportem, nie zaś wartość ustalona przez rzeczoznawcę lub według VAT.
Złożenie deklaracji AKC-US w należytej wysokości przez pierwotnego importera samochodu osobowego, pomimo braku fizycznej płatności, skutkuje brakiem powstania obowiązku podatkowego po stronie kolejnych nabywców samochodu, zgodnie z art. 100 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym.
Zwolnienie od akcyzy alkoholu etylowego z art. 30 ust. 9 pkt 6 ustawy jest dopuszczalne jedynie dla wyrobów zawierających alkohol etylowy, które spełniają limity zawartości alkoholu określone w art. 32 ust. 4 pkt 3 lit. d, z wyłączeniem obowiązku spełnienia dodatkowych wymagań.
Opodatkowaniu akcyzą będzie podlegało nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego, a Spółka będzie z tego tytułu podatnikiem; określenie podstawy opodatkowania akcyzą samochodu osobowego.
Opodatkowanie podatkiem akcyzowym produkcji oraz możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0zł.
Powstanie obowiązku podatkowego z tytułu przemieszczenia na terytorium kraju samochodu osobowego, wynajętego na terytorium państwa członkowskiego oraz prawa do zwrotu akcyzy w związku z przemieszczeniem tego samochodu na terytorium państwa członkowskiego po zakończeniu okresu najmu.
Prawo do wprowadzenia nabytych wewnątrzwspólnotowo Wyrobów klienta do składu podatkowego Spółki i objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz prawo Spółki do otrzymania zwrotu akcyzy zapłaconej od Wyrobów na terytorium kraju, w ramach dokonywanej przez Spółkę obsługi dostawy wewnątrzwspólnotowej w przypadku organizacji transportu
Obowiązek zapłaty akcyzy od nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego.
Obowiązki podatkowe spoczywające na Spółce, związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 19 81
Brak obowiązku zapłaty podatku akcyzowego w związku z najmem/leasingiem samochodów osobowych na terytorium państwa członkowskiego UE.
Wniosek dotyczy obowiązków wynikających z art. 78 ust. 1 oraz art. 21 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2710 12 21, przemieszczanych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, bez zastosowania e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD
Obowiązki w podatku akcyzowym związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym.
Dotyczy podstawy opodatkowania akcyzą samochodów osobowych nabywanych wewnątrzwspólnotowo.
Przepisy ustawy nie przewidują możliwości zastosowania zerowej stawki akcyzy w odniesieniu do nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów energetycznych przeznaczonych do sprzedaży detalicznej w opakowaniach jednostkowych o pojemności do 5 litrów lub wadze do 5 kilogramów, przeciwnie przewidują taką możliwość w odniesieniu do nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów w opakowaniach jednostkowych o pojemności
Możliwość zastosowania stawki akcyzy w wysokości 0 zł dla opisanych we wniosku wyrobów energetycznych, nabywanych wewnątrzwspólnotowo, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, a także importowanych oraz obowiązku dokonania zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym tych wyrobów energetycznych, właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego
Brak obowiązku rozliczenia podatku VAT w Polsce z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w związku z zakupem samochodu.
Obowiązek sporządzenia deklaracji VAT-23 i opodatkowania przemieszczonych z Niemiec i Holandii na terytorium kraju dwóch samochodów, wcześniej nabytych w USA