Wynagrodzenie z tytułu transakcji sekurytyzacji syntetycznej, jako świadczenie za przeniesienie ryzyka kredytowego, nie stanowi płatności kwalifikowanej w art. 21 ust. 1 UPDOP, nie obciążając wnioskodawcy obowiązkiem poboru zryczałtowanego podatku u źródła.
Wynagrodzenie wypłacane w ramach transakcji sekurytyzacji syntetycznej nie stanowi płatności wymienionej w art. 21 ust. 1 UPDOP, co zwalnia Wnioskodawcę z obowiązku poboru podatku u źródła oraz weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela Kontrahenta.
Płatności dokonywane na rzecz niemieckiej spółki komandytowej z przypisaniem ich luksemburskiemu wspólnikowi korzystają z ochrony Konwencji PL-LUX, zatem nie wymagają poboru podatku u źródła w Polsce, o ile spełnione są wszelkie wymagania dokumentacyjne dotyczące rezydencji podatkowej.
Zasada zwolnienia podmiotowego przewidziana w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT nie ma zastosowania do mienia likwidacyjnego SCSp otrzymanego przez fundację rodzinną, gdyż SCSp nie jest podatnikiem podatku CIT. Niemniej jednak, zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 3b ustawy CIT, mienie to na moment likwidacji nie stanowi przychodu podatkowego, a stanie się nim dopiero przy odpłatnym zbyciu.
Dobrowolne umorzenie udziałów nie generuje przychodu z tytułu udziału w zyskach osób prawnych, zatem nie powoduje obowiązku pobrania podatku u źródła w Polsce, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o CIT ani na podstawie PL-LUX UPO.
Umorzenie udziałów własnych Spółki Polskiej nabytych od Spółki Zagranicznej bez wynagrodzenia jest podatkowo neutralne dla Spółki Polskiej. Wynagrodzenie dla Spółki Zagranicznej z tytułu umorzenia dobrowolnego podlega opodatkowaniu w Luksemburgu, nie stanowiąc przychodu z tytułu udziału w zyskach podlegającego obowiązkowi płatnika CIT w Polsce.
W przypadku emisji warrantów subskrypcyjnych w ramach programu motywacyjnego, przychód podatkowy z tytułu ich nabycia za cenę niższą od rynkowej stanowi przychód z innych źródeł. Opodatkowanie dochodu z realizacji warrantów przez nabycie akcji następuje przy zbyciu akcji, zgodnie z art. 24 ust. 11 i 12a ustawy o PIT, jako dochód z kapitałów pieniężnych.
Stypendium uzyskane w ramach stażu w instytucji unijnej, mimo braku spełnienia przesłanek do całościowego zwolnienia na gruncie art. 21 ust. 1 pkt 137, może korzystać z częściowego zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 23a lit. a ustawy podatkowej. Dochód z takiego stypendium podlega opodatkowaniu, jeśli przekracza limit przewidziany dla diet służbowych.
Spółka transgranicznie przekształcona w spółkę komandytowo-akcyjną, zachowuje status alternatywnej spółki inwestycyjnej, uprawniając do zwolnienia z podatku CIT przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 58a Ustawy o CIT, z uwzględnieniem okresu posiadania udziałów przed przekształceniem.
W przypadku wypłaty odsetek na rzecz spółek amerykańskich i brytyjskich, które są rzeczywistymi właścicielami, nie należy pobierać WHT, jeżeli istnieją odpowiednie umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania, a spółki dysponują certyfikatami rezydencji i nie posiadają zakładów w Polsce.
Spółka nie ma prawa skorzystać ze zwolnienia wymienionego w art. 21 ust. 3 ustawy CIT przy wypłacie odsetek. Spółka, jako płatnik, może zastosować obniżoną (5%) stawkę WHT na podstawie Konwencji między Rzecząpospolitą Polska a Wielkim Księstwem Luksemburga w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i majątku
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
1. Czy przeniesienie udziałów Spółki Polskiej 1 do udziałowca przez Wnioskodawcę w ramach jego rozwiązania (uproszczone rozwiązanie spółki pod prawem luksemburskim bez przeprowadzania likwidacji) prowadzi do powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu w Polsce? 2. Czy kosztem uzyskania przychodu z ww. przeniesienia udziałów Spółki Polskiej 1 będzie wartość odpowiadająca ich wartości rynkowej na
Możliwość utraty prawa do ryczałtu po wniesieniu wkładu niepieniężnego (aportem) nieruchomość, niestanowiącą przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, do spółki typu SCSp, która nie posiada osobowości prawnej. Według prawa podatkowego Wielkiego Księstwa Luksemburg, podatnikami podatku dochodowego są wspólnicy SCSp a nie sama spółka.
Czy w związku z otrzymaniem od Fundatora mienia w postaci praw udziałowych (partnership interest) w special limited partnership (Societe en commandite specjale, „SCSp”) z siedzibą w Luxemburgu, Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych oraz czy przystąpienie przez Fundację do
Skutki podatkowe sprzedaży akcji za pośrednictwem spółki, w której Wnioskodawca jest wspólnikiem.
Sposób ustalenia kosztów uzyskania przychodów z odpłatnego zbycia praw udziałowych w spółce z siedzibą w Wielkim Księstwie Luksemburga.
Opodatkowania Fundacji rodzinnej.
Ustalenie czy okres dwóch lat nieprzerwanego posiadania udziałów w kapitale spółki wypłacającej należności z tytułu dywidendy, o którym mowa w przepisie art. 22 ust. 4a ustawy CIT, ulegnie przerwaniu na skutek Przekształcenia, a w konsekwencji czy po stronie spółki wypłacającej dywidendę wystąpi obowiązek obliczenia, pobrania oraz wpłacenia podatku dochodowego od dywidendy wypłacanej po Przekształceniu
Dochody z tytułu uczestnictwa fundacji rodzinnej w luksemburskich alternatywnych funduszach inwestycyjnych, o których mowa we wniosku, będących odpowiednikiem funduszy określonych w polskich przepisach prawnych, mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT. W tym przypadku uzyskiwane dochody mieszczą się w zakresie dozwolonej działalności fundacji rodzinnej określonej
Czy płatności przekazywane przez Spółkę do SPV w wykonaniu usługi administrowania Wierzytelnościami, które to płatności Spółka będzie otrzymywać od Dłużników z tytułu spłaty Wierzytelności, nie mieszczą się w katalogu przychodów wymienionych w art. 21 ust. 1 i art. 22 ust. 1 Ustawy CIT i czy, w konsekwencji, przedmiotowe płatności nie będą opodatkowane CIT w Polsce?