Działalność polegająca na kupnie i sprzedaży walut wirtualnych USDT w modelu peer-to-peer korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, jako transakcje dotyczące walut używanych jako środek płatniczy, zgodnie z wykładnią wyroku TSUE C-264/14 (Hedqvist).
Wydatki na szkolenie pracowników mogą być kwalifikowane jako koszty uzyskania przychodów pod warunkiem wykazania związku tych wydatków z osiągnięciem, zachowaniem lub zabezpieczeniem źródła przychodów podatnika.
Opodatkowanie dochodów z odpłatnego zbycia walut wirtualnych podlega stawce 19% CIT; obowiązuje również zaliczka miesięczna na podatek. Przychody z kryptowalut klasyfikuje się jako zyski kapitałowe. Rozliczenie winno nastąpić w zeznaniu rocznym z załącznikiem CIT/WW.
Dochody z wymiany kryptowalut, traktowanych jako inwestycja, podlegają opodatkowaniu tylko w przypadku uzyskania nadwyżki przychodów nad kosztami uzyskania przychodów, zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f Ustawy CIT.
Świadczenia pieniężne otrzymane w ramach postępowania naprawczego prowadzonego przez syndyka na podstawie japońskich przepisów prawa, kwalifikowane jako odszkodowanie, stanowią przychód podatkowy w rozumieniu art. 20 ust. 1 ustawy o PIT, lecz korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy, o ile spełniają warunki określone w tym przepisie.
Otrzymanie zapłaty w kryptowalutach, które następnie wymieniane są na walutę fiducjarną przez bramkę płatności, stanowi przychód z odpłatnego zbycia walut wirtualnych, zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f ustawy o CIT. Koszty uzyskania tego przychodu obejmują wartość transakcji brutto wskazaną na fakturze, odzwierciedlającą wartość nabytego towaru.
Usługi nabycia, sprzedaży i wymiany kryptowalut oraz stablecoin mogą korzystać ze zwolnienia z VAT, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, o ile miejscem świadczenia jest terytorium Polski. Odliczenie podatku naliczonego przysługuje w przypadku spełnienia warunków z art. 86 ust. 9, jeżeli miejscem świadczenia usług jest terytorium państwa trzeciego.
Dochody z odpłatnego zbycia walut wirtualnych należy klasyfikować jako przychody z kapitałów pieniężnych, niezależnie od liczby transakcji, a nagrody w kryptowalutach stanowią przychód w momencie ich otrzymania. Interpretacja odnosi się do art. 17 ust. 1 pkt 11 i art. 18 ustawy o PIT.
Osoba fizyczna, która nie posiada centrum interesów życiowych ani nie przebywa w Polsce dłużej niż 183 dni w roku, nie podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Polsce. Dochody ze sprzedaży walut wirtualnych podatnika po jego powrocie do kraju podlegają opodatkowaniu na terytorium Polski jako przychody z kapitałów pieniężnych.
Odziedziczenie kryptowalut, mimo zwolnienia z podatku od spadków i darowizn, nie stanowi podstawy do uznania wartości tych kryptowalut za koszt uzyskania przychodu przy ich odpłatnym zbyciu na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nabycie kryptowalut w drodze dziedziczenia jest nabyciem praw majątkowych podlegającym opodatkowaniu, a jednocześnie możliwe jest skorzystanie ze zwolnienia przewidzianego w art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn, o ile zgłoszenie nabycia zostanie dokonane w określonym ustawowo terminie.
Przychód z tytułu przekazania kryptowalut w drodze spadku nie powstaje po stronie spadkodawcy, a spadkobierca nie jest uprawniony do rozpoznania kosztów uzyskania przychodu w momencie ich późniejszego zbycia, ograniczając się jedynie do faktycznie poniesionych wydatków.
Koszty uzyskania przychodów ze sprzedaży kryptowalut nabytych w spadku.
Ustalenie, czy w przypadku sprzedaży otrzymanych walut wirtualnych fundacja skorzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Pana usługi polegające na sprzedaży „skinów” wykorzystywanych w grze (...) będą stanowić usługi świadczone za pomocą komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 26 ustawy o VAT, podlegające opodatkowaniu VAT i niekorzystające ze zwolnienia od podatku w sytuacji, gdy miejscem świadczenia, a zarazem opodatkowania będzie terytorium Polski.
Skutki podatkowe nabycia waluty wirtualnej w ramach realizacji umowy opcji.
Skutki podatkowe nabycia waluty wirtualnej w ramach realizacji umowy opcji.
Skutki podatkowe nabycia waluty wirtualnej w ramach realizacji umowy opcji.
Możliwość zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT do sprzedaży walut wirtualnych.
Zwolnienie od podatku sprzedaży walut wirtualnych oraz brak obowiązku rejestracji jako podatnik VAT-UE i wykazania w informacji podsumowującej jako WNT nabycia tych walut.