Przychody uzyskane z tytułu ekwiwalentów przyznanych strażakom za zadania nieujęte w art. 15 ustawy o ochotniczych strażach pożarnych podlegają opodatkowaniu jako przychody z innych źródeł i nie korzystają ze zwolnienia podatkowego. Obowiązek sporządzenia PIT-11 spoczywa na płatniku, który nie musi pobierać zaliczki na podatek.
Ekwiwalent za pranie umundurowania strażników nie jest zwolniony z opodatkowania, gdyż nie spełnia kryteriów odzieży roboczej, a zatem stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Otrzymana przez funkcjonariusza SOP pomoc finansowa na uzyskanie lokalu mieszkalnego podlega zwolnieniu z opodatkowania jako "ekwiwalent pieniężny" w zamian za rezygnację z lokalu służbowego w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a u.p.d.o.f., niezależnie od terminologii nakazującej odmienne nazewnictwo. Interpretacja ta uwzględnia zasady równości konstytucyjnej.
Ekwiwalenty pieniężne wypłacane strażakom OSP za działania nieobjęte zwolnieniem podatkowym stanowią przychód z innych źródeł, nie wymagają poboru zaliczki PIT, lecz wyłącznie wskazania w informacji PIT-11.
Ekwiwalenty pieniężne wypłacane strażakom ratownikom OSP za działania określone w art. 15a ustawy o ochotniczych strażach pożarnych nie korzystają ze zwolnienia podatkowego, gdyż nie są objęte zamkniętym katalogiem zwolnień podatkowych art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przychody ze stosunku pracy uzyskane przez podatnika po ukończeniu 65 roku życia, otrzymane przed wypłatą pierwszej emerytury, są zwolnione z opodatkowania do limitu 85 528 zł, uprawniając do korekty zeznania podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Objęcie zwolnieniem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 44 ustawy o PIT, ekwiwalentów wypłacanych strażakom ratownikom OSP, na podstawie art. 15a ustawy o OSP.
Obowiązki płatnika w związku z przyznaniem ekwiwalentu pieniężnego na pokrycie kosztów zakupu reprezentacyjnego ubioru służbowego Kierownika i Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Stosowanie zwolnienia podatkowego dotyczącego ekwiwalentu pieniężnego w zamian za rezygnację z lokalu wypłacanego na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa.
Pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi SOP na podstawie art. 180 ust. 1 oraz art. 5 pkt 2 ustawy o Służbie Ochrony Państwa nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Skutki podatkowe uzyskania pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe - art. 21 ust. 1 pkt 49a - pomocy na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Skutki podatkowe dla pracodawcy wypłaty pracownikom ekwiwalentu z tytułu zawartych umów o wykorzystywanie samochodu prywatnego na dojazdy do pracy oraz do celów służbowych.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania pomocy finansowej przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Obowiązki płatnika w związku z wypłacaniem pracownikom świadczeń z tytułu pracy zdalnej.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego – przyznanej Panu decyzją wydaną w 2022 r. na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa – nie można uznać za ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, przyznane
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą należności wynikających z delegacji sędziowskich.
Opisanej pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego – przyznanej Panu decyzją wydaną w 2022 r. na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa – nie można uznać za Ekwiwalent pieniężny w zamian za rezygnację z lokalu, wypłacany na podstawie przepisów o Służbie Ochrony Państwa, w rozumieniu art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, przyznane
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.