Wydatki poniesione przez Gminę na Prace odtworzeniowe w ramach Inwestycji drogowych, realizowanych po Inwestycjach kanalizacyjnych, nie mają związku z działalnością opodatkowaną VAT; są związane z zadaniami publicznoprawnymi. W konsekwencji Gmina nie jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego od tych wydatków. Klucz proporcjonalnego odliczenia VAT nie może być zastosowany.
Zbycie 21/25 udziałów w działkach nr 22 i 23, stanowiących drogę wewnętrzną, nie przesługuje zwolnieniu z VAT z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, gdyż utwardzenie drogi uznane jest za budowlę w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, co wyklucza status działek jako terenów niezabudowanych.
Sprzedaż udziałów w działkach przez osobę nieprowadzącą działalności gospodarczej, w ramach majątku osobistego, nie stanowi działalności gospodarczej i tym samym nie podlega opodatkowaniu VAT.
Gmina, jako czynny podatnik VAT, ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków na budowę infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej przeznaczonej do czynności opodatkowanych. W przypadku infrastruktury częściowo wykorzystywanej do celów nieobjętych VAT, odliczenie podlega proporcji. Brak prawa do odliczenia dotyczy wydatków na drogi publiczne.
Nieodpłatne przekazanie infrastruktury drogowej na gruncie Wnioskodawcy na rzecz Miasta podlega opodatkowaniu VAT na mocy art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, z uwagi na odliczenie podatku naliczonego, natomiast przekazanie infrastruktury na gruncie Miasta i infrastruktury wod-kan nie podlega VAT jako usługi na cele działalności gospodarczej Wnioskodawcy.
Wydatki poniesione na budowę infrastruktury drogowej oraz przeniesienie sieci wodno-kanalizacyjnej związanej z działalnością gospodarczą nie stanowią ukrytych zysków i nie podlegają ryczałtowi, zgodnie z art. 28m ust. 1 ustawy o CIT, gdyż są niezbędne do funkcjonowania i rozwoju działalności gospodarczej podatnika.
Zwrot pracownikom kosztów opłat parkingowych i za drogi płatne poniesionych w ramach podróży służbowych prywatnymi samochodami podlega zwolnieniu z podatku dochodowego na mocy art. 21 ust. 1 pkt 16 lit. a ustawy o PIT, przy spełnieniu wymogu dokumentacyjnego, jednocześnie nieobowiązujący do wliczania w ryczałtowe koszty przejazdu (kilometrówki).
Nabycie w drodze darowizny udziału w nieruchomości drogowej podlega opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn. Podstawę opodatkowania stanowi wartość nabytego udziału pomniejszona o ciężary w postaci służebności ustanowionych na nieruchomości, lecz nie o nakłady poczynione przez obdarowanego, gdyż roszczenia wobec nich wygasły.
Sprzedaż działek Powiatu zabudowanych drogą wewnętrzną korzysta ze zwolnienia VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10, podczas gdy działki niezabudowane, jako grunty budowlane, podlegają opodatkowaniu 23% stawką VAT.
Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę VAT naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na przebudowę nawierzchni ulic oraz remont kanalizacji deszczowej, które są realizowane w ramach zadań własnych gminy i służą zaspokajaniu ogólnodostępnych potrzeb publicznych niepodlegających VAT.
Brak opodatkowania dostawy działek w ramach sprzedaży licytacyjnej.
Czynności, w ramach których Gmina będzie wykorzystywała majątek powstały w ramach Projektu (objęty przedmiotem wniosku), nie będą stanowiły czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 5, 7 lub 8 ustawy. Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu w przedmiotowym zakresie.
Ustalenie, czy wydatki poniesione na nabycie gruntów na mocy zawartej Umowy przeniesienia stanowią koszt uzyskania przychodów w dacie przekazania gruntów wraz z wybudowaną na nich Nową drogą.
Wydatki poniesione na zakup Nieruchomości Drogowej można zaliczyć w koszty uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 w zw. z art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz rozpoznanie momentu jako koszty bezpośrednie.
Zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT dostawy działki zabudowanej.
Państwa działania w zakresie udostępniania miejsc parkingowych zlokalizowanych w pasie drogi publicznej oraz udostępniania pasa drogowego i pobieranie z tego tytułu opłat wynikających z przepisów prawa mieszczą się w zakresie wykonywania zadań własnych. Stanowią zadania nałożone odrębnymi przepisami prawa i wynikają z wykonywania władztwa publicznoprawnego. Zatem, stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy
Zastosowanie zwolnienia od podatku od towarów i usług dla dokonanej w drodze wywłaszczenia dostawy: • działki , na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, • działki zabudowanej naniesieniami budowlanymi, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, Nabywcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego w związku z zakupem udziałów w Nieruchomościach. W przypadku, gdy kwota podatku naliczonego w okresie rozliczeniowym będzie wyższa niż kwota podatku należnego, Nabywca będzie uprawniony do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do
Sprzedaż udziałów w Nieruchomościach (działce zabudowanej Drogą i działce, na której posadowiona są instalacje przesyłowe).
Brak prawa do odliczania podatku VAT naliczonego w stosunku do realizowanego na potrzeby działalności statutowej przedsięwzięcia opisanego we wniosku.
Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wydatki poniesione w związku z inwestycją drogową wymaganą przez ustawę o drogach publicznych, oraz czy wydatki te są bezpośrednio lub pośrednio związane z uzyskanymi przychodami