Opodatkowanie refakturowanych kosztów oraz wynagrodzenia za bieżące zarządzanie i administrowanie nieruchomościami.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
U najemcy lokalu mieszkalnego nie powstanie przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Zatem Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do sporządzenia informacji PIT-8C wykazującej dochód najemcy.
Należy stwierdzić, ze u najemcy lokalu mieszkalnego nie powstanie przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych z tytułu zwolnienia najemcy z obowiązku wykonania niezbędnych prac remontowych. Najemca nie poniesie z tego tytułu żadnych wydatków, jednakże nie uzyska również żadnego nieodpłatnego świadczenia od Wnioskodawcy, bowiem Wnioskodawca również nie poniesie żadnych
Czy zwolnienie z obowiązku wykonania prac remontowych, do których najemca jest zobowiązany na podstawie art. 6e ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 71, poz.733 ze zm.) w zwalnianym lokalu mieszkalnym znajdującym się w budynku przeznaczonym do generalnego remontu, rozbiórki lub zbycia, powoduje u najemcy
Dotyczy obciążenia współwłaścicieli nieruchomości 8% stawką podatku z tytułu usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków
Wymienione we wniosku składniki wydzielone z majątku Wnioskodawcy, nie będą posiadały na dzień wniesienia aportu cech wymienionych w art. 551 Kodeksu cywilnego ani też w art. 2 pkt 27e ustawy o VAT i nie mieszczą się w pojęciu zorganizowanej części przedsiębiorstwa czy też przedsiębiorstwa.
1. Czy Wnioskodawca ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur wystawionych przez zarządzającego lokalami, a dotyczących kosztów utrzymania budynków komunalnych? 2. Czy Wnioskodawca ma do czynienia z odsprzedażą usług czy jedynie ze zwrotem wyłożonych środków pieniężnych?
1. Czy Wnioskodawca ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur wystawionych przez zarządzającego lokalami, a dotyczących kosztów utrzymania budynków komunalnych? 2. Czy Wnioskodawca ma do czynienia z odsprzedażą usług czy jedynie ze zwrotem wyłożonych środków pieniężnych?
Zapytanie podatnika dotyczy zarządzania nieruchomościami stanowiącymi własność gminy oraz sposobu rozliczania podatku VAT.
Czy od dochodu lub straty powstałej z najmu zarządzanej nieruchomości - kurator sądowy zobowiązany jest do rozliczenia się jako podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych czy też do rozliczenia się jedynie w imieniu i na rzecz nieobecnego właściciela?
Czy Zarządca, który w ramach sprawowania zarządu nieruchomością wspólną na podstawie umowy o sprawowanie zarządu nieruchomością wspólną zawartą z właścicielami lokali nabywa w imieniu własnym, ale na rachunek właścicieli lokali usługi dotyczące nieruchomości wspólnej, polegające na wykonywaniu czynności w zakresie bieżącej konserwacji, napraw i remontów nieruchomości wspólnej oraz na dostawie ciepłej
Czy zasadne jest dokumentowanie przez Wspólnotę Lokalową fakturami VAT zaliczek wniesionych przez właścicieli lokali (którzy prowadzą w tych lokalach działalność gospodarczą i są uprawnieni do otrzymywania faktur VAT) na pokrycie kosztów utrzymania poszczególnych lokali i części wspólnej nieruchomości. Zaliczki te są partycypacją w kosztach utrzymania rachunku bankowego Wspólnoty, prowadzenia zarządu
Przedmiotem pytania zawartego w piśmie Podatnika w zakresie dotyczącym podatku od towarów i usług jest prowadzenie ewidencji zakupów i sprzedaży dla potrzeb podatku od towarów i usług przez ustanowionego zarządcę sądowego nieruchomości.