1. Czy, na podstawie art. 18db Ustawy CIT, Spółka będzie uprawniona do pomniejszenia kwoty podlegającej przekazaniu na rachunek urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy Pracowników wykonujących czynności w ramach Działalności B+R Spółki w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych nieodliczonych przez Spółkę w latach poprzednich, w związku z osiągnięciem dochodu niższego od kwoty przysługującego
Skutki podatkowe otrzymania renty wdowiej z Niemiec po zmarłym małżonku.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi kosztów w postaci ryczałtu, za używanie prywatnego samochodu do celów służbowych.
Zwrot kosztów poniesionych przez pracownika tytułem wykorzystywania, na podstawie właściwej umowy, samochodu prywatnego do celów służbowych celem wykonywania zleconych zadań – stanowi dodatkowe świadczenie otrzymywane przez pracownika od pracodawcy, a w konsekwencji przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 i art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający opodatkowaniu. Przychód
W przypadku, gdy na skutek uwzględnienia podatku pobranego zagranicą po stronie Banku nie powstanie obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zagranicznego świadczenia emerytalnego/rentowego - Bank jest zobowiązany do wystawienia informacji PIT-11 prezentującej m.in. kwotę przychodu uzyskanego przez Klienta z tytułu otrzymanej emerytury/renty z zagranicy.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikowi poniesionych kosztów tytułem używania prywatnego samochodu do celów służbowych w jazdach lokalnych.
Obowiązki płatnika w związku z wypłacaniem Opiekunom, wykonującym umowę zlecenia poza granicami Polski, tj. w Niemczech należności z tytułu zwiększonych kosztów utrzymania za granicą, należności ryczałtowych z tytułu noclegów lub zwrotu kosztów podróży.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia z tytułu pełnienia funkcji członka Rady Uczelni.
Opodatkowanie ekwiwalentu wypłacanego pracownikom w związku z pracą zdalną.
Czy Spółka postępuje prawidłowo, wyliczając zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych, stosując zasadę wyrażoną w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rachunkowości? (pytanie zadane we wniosku jako pierwsze w kolejności)
1. Czy Wnioskodawca mógł skorzystać z obniżonej stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9%, na podstawie art. 19. ust. 1 pkt 2 u.p.d.o.p., traktując za okres konieczny dla weryfikacji spełnienia przesłanki nabycia statusu małego podatnika przedział czasowy od 1 stycznia 2021 do 30 kwietnia 2021 r.? 2. Czy Wnioskodawca mógł na tej podstawie wpłacać zaliczki na podatek dochodowy w następnym
Obowiązek płatnika do naliczenia, pobrania i odprowadzenia zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od odszkodowania wypłaconego byłemu pracownikowi na podstawie ugody sądowej.
1. Czy prace związane z tworzeniem programów komputerowych w ramach opisanych modeli działania Wnioskodawcy można uznać za działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? 2. Czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty w związku z pracą nad tworzeniem programów komputerowych - opisane w stanie faktycznym - stanowią koszty kwalifikowane w rozumieniu
W zakresie ustalenia, czy: - będą Państwo uprawnieni do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d UPDOP, w związku z prowadzeniem działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4 pkt 26 UPDOP oraz uzyskaniem statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych w 2021 roku, oraz - stosownie do treści art. 18db UPDOP, będą Państwo uprawnieni do pomniejszania kwoty podlegających przekazaniu
Obowiązki płatnika związane z wypłatą odszkodowania na podstawie zawartej ugody sądowej.
Możliwość zastosowania 9% stawki podatku w roku podatkowym rozpoczynającym się 1 października 2021 r. i latach kolejnych oraz brak obowiązku wpłaty podatku od przychodów z budynków, gdy kwota zaliczki z art. 25 CIT jest większa od tego podatku.
Obowiązki płatnika związane z korektą zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Wobec jednoznacznego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego wyrażonego w wyroku z dnia 8 lipca 2014 r., sygn. akt K 7/13 uznać należy, że udział członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w finansowanych szkoleniach, mających na celu pogłębianie wiedzy merytorycznej do wypełniania nałożonych przez burmistrza obowiązków, nie generuje po stronie ich uczestników przychodu, a na świadczeniodawcy
Diety otrzymywane przez członków – powołanej zarządzeniem wójta – Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, tj. do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym
Skutki podatkowe otrzymania od pracodawcy zasądzonego odszkodowania w związku z niezgodnym z prawem rozwiązaniem umowy o pracę