Jednostka samorządu terytorialnego, która realizuje projekt w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty i nieodpłatnie udostępnia powstały majątek, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT, gdyż czynności te nie są związane z wykonaniem czynności opodatkowanych VAT.
Podmiot nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od kosztów inwestycji, jeśli nie prowadzi opodatkowanej działalności gospodarczej związanej z nabytymi towarami i usługami, co podlega wyłączeniu zgodnie z regułami ustawy o VAT, w szczególności jeśli efekty projektu nie służą generowaniu dochodów.
Gmina X, realizując zadania własne w ramach budowy trasy rowerowej, nie jest uprawniona do odliczenia podatku naliczonego, gdyż inwestycja nie jest związana z działalnością opodatkowaną, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Odpłatne korzystanie przez pracowników z rowerów, za które pełną opłatę uiszczają poprzez potrącenie z wynagrodzenia, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, co zwalnia pracodawcę z obowiązku pobierania zaliczek na ten podatek.
Czynności Gminy polegające na wykorzystywaniu majątku powstałego w inwestycji realizowanej w ramach zadań publicznych nie są czynnościami podlegającymi opodatkowaniu VAT, ze względu na ich publicznoprawny charakter. Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, gdy wydatki nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną. Interpretacja uznaje, że zadania własne nie stanowią działalności gospodarczej
Podmiot świadczący usługi leasingu rowerów swoim pracownikom, będący czynnym podatnikiem VAT, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego od faktur leasingowych, ponieważ świadczenie to jest wykorzystywane do realizacji czynności opodatkowanych.
Odliczeniu w ramach ulgi rehabilitacyjnej podlegają jedynie te wydatki, które bezpośrednio dotyczą adaptacji mieszkania oraz zakupu sprzętu potrzebnego do rehabilitacji, stosownie do potrzeb wynikających z niepełnosprawności. Wydatki na urządzenia o charakterze ogólnodostępnym, takie jak telewizor i telefon, nie spełniają warunków odliczenia.
Wydatki na zakup roweru mogą być odliczone w ramach ulgi rehabilitacyjnej jako zakup indywidualnego sprzętu rehabilitacyjnego stosownie do potrzeb niepełnosprawności. Natomiast wydatki na instalację ścianek wygłuszających i zabudowy kuchennej nie są uznawane za adaptację mieszkania do potrzeb osoby niepełnosprawnej, tym samym nie podlegają odliczeniu w ramach ulgi.
Zakup roweru z elektrycznym wspomaganiem nie stanowi wydatku na indywidualny sprzęt rehabilitacyjny w rozumieniu art. 26 ust. 7a pkt 3 ustawy o PIT, gdyż nie spełnia wymogu indywidualnych cech przystosowania do rodzaju niepełnosprawności podatnika.
Zwolnienie z podatku VAT usług projektowania tras rowerowych świadczonych przez fundacje nienastawione na zysk, ściśle związane ze sportem, jest uzasadnione, gdy działalność ta wspiera upowszechnianie sportu zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy o VAT i jest zgodna z celem prounijnym tego zwolnienia.
Podatnik będący osobą niepełnosprawną, który ma na utrzymaniu niepełnosprawnego współmałżonka, jest uprawniony do odliczenia od swojego dochodu kosztów poniesionych na używanie wspólnego samochodu oraz zakup sprzętu rehabilitacyjnego, zgodnie z ustawowymi kryteriami ulgi rehabilitacyjnej, nawet jeśli współmałżonek nie osiągnął dochodów w danym roku podatkowym.
Dochody z wyścigów e-sportowych organizowanych przez podmiot spoza UE i EOG podlegają opodatkowaniu w Polsce jako przychody z działalności osobistej, według skali podatkowej, a nie zryczałtowaną stawką 10%.
Dochody uzyskane w wyniku wyścigów e-sportowych organizowanych przez podmiot z Zjednoczonych Emiratów Arabskich podlegają opodatkowaniu na zasadach ogólnych w Polsce, zgodnie z art. 27 ustawy o PIT, ze stawką progresywną, a nie zryczałtowaną stawką 10%. Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania ma tu zastosowanie, lecz brak opodatkowania w Emiratach uniemożliwia odliczenie podatku.
Brak prawa do zwrotu podatku VAT w związku z realizacją inwestycji.
Możliwość dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego od środków trwałych oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów innych towarów i usług (wskazanych w opisie sprawy) związanych z tymi środkami transportu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie roweru, nabycie drugiego roweru oraz nabycie wymienionych w opisie sprawy towarów i usług związanych z tymi środkami transportu.
Prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją Projektu.
Opodatkowanie podstawową stawką VAT usługi odpłatnego wypożyczenia rowerów miejskich. Prawo do odliczenia podatku VAT w pełnej wysokości od wydatków inwestycyjnych oraz bieżących związanych z infrastrukturą, która powstała w ramach inwestycji.
Brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług zapłaconego w ramach projektu.
Braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług zapłaconego w ramach projektu
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych przez Wykonawcę i określenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu najmu roweru.
Obowiązki podatkowe związane z opłatami dodatkowymi pobieranymi z tytułu korzystania przez użytkownika z roweru niezgodnie z regulaminem.
Opodatkowanie podatkiem VAT usługi udostępniania rowerów publicznych, określenie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonywania usług udostępniania rowerów publicznych, prawo do pełnego odliczenia podatku VAT w związku z realizacją Etapu II i Etapu III związanych z systemem wypożyczalni rowerów publicznych.