Ustalenie miejsca zamieszkania dla celów podatkowych (rezydencji podatkowej).
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Ustalenie, czy Spółka ma prawo zastosować zasadę look-through w odniesieniu do podmiotów będących rzeczywistymi właścicielami wypłacanych odsetek od pożyczki a w konsekwencji możliwości zastosowania właściwej umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania i nie pobrania podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Określenie rezydencji podatkowej osoby zamieszkałej w USA i otrzymującej polską emeryturę.
Ustalenia, czy zmiana adresu biura Dostawcy w ciągu roku podatkowego nie powoduje utraty ważności certyfikatu rezydencji Dostawcy, który to certyfikat rezydencji zostanie wydany na rok podatkowy, w trakcie którego będzie miała miejsce zmiana adresu biura.
Skutki podatkowe uzyskania w 2025 r. po zmianie rezydencji podatkowej na szwedzką dochodu ze stosunku pracy, z tytułu likwidacji lokaty terminowej oraz tytułu umorzenia jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz wycofania środków z Pracowniczego Planu Kapitałowego.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania dochodu z likwidacji lokaty terminowej (zysku z odsetek), umorzenia jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych oraz wycofania środków z Pracowniczego Planu Kapitałowego, uzyskanego w 2025 r. po zmianie rezydencji podatkowej.
Usługa dotycząca przyznania i utrzymania ratingu kredytowego stanowi podstawę opodatkowania określoną w art. 21 ust. 1 ustawy o CIT - podatkiem u źródła, a Spółka pełni funkcję płatnika podatku i jest zobowiązana do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych. Samo otrzymanie certyfikatu rezydencji spółki cypryjskiej nie powoduje, że transakcja nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem
1. Ustalenie, czy zapłata przez Wnioskodawcę należności z tytułu Balancing Fee i Electronics Collaboration Agreement będzie podlegała w Polsce opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym z tytułu dochodów osiąganych przez nierezydentów i w konsekwencji czy na Spółce będą ciążyć obowiązki płatnika podatku z tego tytułu. 2. Certyfikaty rezydencji uzyskane przez Spółkę będą spełniały kryterium certyfikatu
1. Ustalenie czy jeżeli B. nie jest rzeczywistym właścicielem odsetek od Pożyczki, czy Wnioskodawca ma prawo zastosować zasadę „look-through” i w konsekwencji określać skutki podatkowe, w tym swoje obowiązki płatnika, w odniesieniu do sytuacji podatkowej podmiotu lub podmiotów będących rzeczywistym właścicielem odsetek. 2. Ustalenie czy w okresie od 16 września 2022 r. do 5 marca 2023 r., jeżeli rzeczywistymi
1. Ustalenie czy jeżeli A nie jest rzeczywistym właścicielem odsetek od Pożyczki, czy Wnioskodawca ma prawo zastosować zasadę „look-through” i w konsekwencji określać skutki podatkowe, w tym swoje obowiązki płatnika, w odniesieniu do sytuacji podatkowej podmiotu lub podmiotów będących rzeczywistym właścicielem odsetek. 2. Ustalenie czy w okresie od (…) 2023 r., jeżeli rzeczywistymi właścicielami wypłacanych
1. Jeżeli A nie jest rzeczywistym właścicielem odsetek od Pożyczki, Wnioskodawca ma prawo zastosować zasadę „look-through” i w konsekwencji określać skutki podatkowe, w tym swoje obowiązki płatnika, w odniesieniu do sytuacji podatkowej podmiotu lub podmiotów będących rzeczywistym właścicielem odsetek. 2. Jeżeli rzeczywistymi właścicielami wypłacanych przez Wnioskodawcę do A odsetek od Pożyczki byli
Ustalenie, czy Spółka ma prawo zastosować zasadę look-through w odniesieniu do podmiotów będących rzeczywistymi właścicielami wypłaconych odsetek od pożyczki, a w konsekwencji powinna zastosować właściwą umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania i nie pobrać podatku u źródła.