W zakresie ustalenia, czy Spółka postąpi prawidłowo wyłączając z kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wartość kosztów odpowiadającą wartości otrzymanej Rekompensaty pomniejszonej o kwotę Rozsądnego Zysku.
Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT; - W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
Czy w związku z otrzymaniem Rekompensat, a także przewidywanym otrzymaniem kolejnych Rekompensat w przyszłości, Wnioskodawca ma obowiązek dokonać zmniejszenia lub korekty kosztów uzyskania przychodów?
Czy przychód z tytułu Rekompensat uzyskanych przez Spółkę podlega zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy w sytuacji, w której Spółka pełni rolę sprzedawcy energii wytworzonej przez innego wytwórcę, to czy nabywając tę energię Spółka musi rozpoznać przychód podatkowy w części, która jest rekompensowana temu innemu wytwórcy przez Zarządcę.
Czy rekompensata otrzymana przez Spółkę w ramach Programu stanowi dotację w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i tym samym korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem CIT?
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej pomocy w ramach programu rządowego
Przychody otrzymane przez Państwa z tytułu zwrotów wydatków inwestycyjnych na realizację projektu (…) w ramach opisanego w stanie faktycznym mechanizmu rekompensat, dokonywane przez operatorów systemów przesyłowych (…) nie mogą zostać uznane za „nieodpłatne świadczenia” i nie podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT.
Brak opodatkowania otrzymanej przez Spółkę rekompensaty w związku z wykonywaniem powierzonych przez Gminę zadań własnych Gminy.
Opodatkowanie podatkiem VAT dopłat otrzymywanych z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych w celu dofinansowania realizacji zadania dotyczącego zapewnienia funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego. Określenie podstawy opodatkowania otrzymanej kwoty dotacji od Gmin na dofinansowanie publicznego transportu zbiorowego metodą „w stu”. Określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług dla otrzymywanych
Opodatkowanie rekompensaty uzyskanej z tytułu gwarancji na mocy porozumienia.
opodatkowanie dopłaty otrzymanej przez Wnioskodawczynię w wyniku ugody oraz rozliczenie podatku należnego po zaprzestaniu działalności gospodarczej
w opisanej sytuacji dochodzi do sprzedaży – odpłatnego świadczenia usług, Wnioskodawca w związku z podpisaniem umowy w zakresie świadczenia publicznego transportu zbiorowego, z tytułu którego otrzymuje rekompensatę, jest obowiązany do wystawienia faktury dokumentującej tę czynność z zastosowaniem właściwej stawki podatku od towarów i usług. Wnioskodawca przy realizacji prawa do odliczenia podatku związanego
Opodatkowanie otrzymanej rekompensaty z tytułu świadczenia usług transportu zbiorowego
moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów z tytułu rekompensaty za koszty odzyskiwania należności
koszty uzyskania przychodów z tytułu rekompensaty za koszty odzyskiwania należności ponoszone na rzecz dostawców z siedzibą poza terytorium Polski
Kwalifikacja do źródła przychodów innych niż zyski kapitałowe kosztów z tytułu odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz rekompensaty za koszty odzyskiwania należności
Moment zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów z tytułu odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych.
Rozpoznanie przychodu z tytułu rekompensaty za koszty odzyskiwania należności
Określenie podstawy oraz momentu rozpoznania przychodu z tytułu odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych.
w zakresie ustalenia: - czy wydatki poniesione przez Spółkę z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych do dnia otrzymania Rekompensaty (do 29 października 2019 r.) nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, jako wydatki zwrócone podatnikowi, natomiast wydatki z tytułu zapłaty Kar umownych wypłaconych po otrzymaniu przez Spółkę Rekompensaty stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu z art. 15