Stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na działalność w SSE zgodnie z art. 19 ust. 5 pkt 3 UoSSE, nie obliguje do zwrotu pomocy publicznej. Po wygaśnięciu zezwolenia, spółka, spełniając wymogi, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (tzw. „CIT estoński”) w bieżącym roku podatkowym.
Podział majątku wspólnego małżonków po rozwodzie nie podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych, natomiast naruszenie warunków zwolnienia z art. 9 pkt 2 ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych przez jednego z nabywców skutkuje utratą zastosowania zwolnienia dla wszystkich.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nie może jednoznacznie przypisać wydatków na media do czynności opodatkowanych VAT, przysługuje prawo do proporcjonalnego odliczenia podatku naliczonego. Wydatki na media związane z mieszkaniem chronionym, jako czynnością niepodlegającą opodatkowaniu, wymagają częściowego odliczenia podatku.
Podatnik, który wykorzystał w pełni przyznany limit pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu, przestaje osiągać dochody zwolnione z opodatkowania na jej podstawie, o ile decyzja nie wygeneruje nowych dochodów, może w tym samym roku kalendarzowym wybrać Estoński CIT.
Wykorzystanie maksymalnej puli pomocy publicznej w trakcie roku nie uprawnia do wyboru Estońskiego CIT w tym samym roku kalendarzowym, jeśli decyzja o wsparciu nie wygasła — możliwość opodatkowania Estońskim CIT następuje dopiero po zakończeniu okresu podatkowego.
Za przychód podlegający opodatkowaniu VATem w rozumieniu ustawy o VAT uznaje się kwotę otrzymaną tytułem wyrównania do konstytucyjnie minimalnych stawek wynagrodzenia za usługi obrońcy z urzędu, gdyż istnieje bezpośredni związek ekonomiczny z wykonaną usługą.
Po wyczerpaniu limitu pomocy publicznej z decyzji o wsparciu, spółka traci prawo do zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT i zyskuje prawo do wyboru ryczałtu od dochodów spółek, mimo że decyzja o wsparciu formalnie obowiązuje.
Świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego nie stanowi samodzielnej działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT, a zatem nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.
Podatnik prowadzący działalność na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej na podstawie więcej niż jednego zezwolenia może korzystać ze zwolnienia podatkowego poprzez wspólną ewidencję rachunkową, alokując pomoc publiczną zgodnie z kolejnością wydawania zezwoleń w sposób przewidziany w art. 12 ust. 2 ustawy o SSE.
Spółka może prowadzić wspólną ewidencję dla posiadanych decyzji o wsparciu, pomoc publiczna wynikająca z posiadanych decyzji o wsparciu powinna być wykorzystana zgodnie z kolejnością wydania.
Mozliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup sprzętów i usług, które sfinansowane zostały z jednorazowej dotacji.
Dotyczy ustalenia, czy udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie umowy o udzielenie pomocy zawartej w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2023 r.” jest objęta zakresem dyspozycji art. 17 ust. 1 pkt 47 UCIT i w konsekwencji jest zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Brak obowiązku odprowadzenia podatku od towarów i usług w związku ze świadczeniem usług nieodpłatnej pomocy prawnej w związku z umową zawartą z Powiatem.
Z tytułu świadczenia usług nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na podstawie umowy zlecenia, za które Wnioskodawca otrzymuje od Fundacji wynagrodzenie, nie jest Wnioskodawca zobowiązany do odprowadzenia podatku od towarów i usług.
ustalenia: • czy otrzymana pomoc publiczna przyznana w oparciu o ustawę z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych stanowi dla Spółki przychód korzystający ze zwolnienia z CIT na podstawie ww. art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „UPDOP”), • w przypadku uznania stanowiska Spółki w zakresie pytania 1 za prawidłowe,
Możliwość skorzystania z ulgi B+R gdy formalnie obowiązuje zezwolenie SSE ale cała pomoc publiczna została wykorzystana.
Czy Spółka w związku z wykorzystaniem przyznanej puli pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu, jest uprawniona do wyboru opodatkowania w formie Estońskiego CITu.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesione na zakup wyposażenia (tj. składniki majątkowe, które nie zostały zaliczone do środków trwałych ani wartości niematerialnych i prawnych) oraz materiałów biurowych mających związek przyczynowo-skutkowy z prowadzoną działalnością gospodarczą, sfinansowanych z przyznanej dotacji z Urzędu Pracy.
Czy uzyskane w roku podatkowym 2023 Środki w ramach Programu 1 i Programu 2 w świetle art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 z późn. zm.), nie stanowiły przychodu podatkowego i w rezultacie Spółka będzie uprawniona do korekty zeznania CIT-8 za rok 2023 w tym zakresie; - Czy jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust