Zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, wypełnione z błędnym zakresem dat, nie spełnia wymogów art. 28j ust. 1 pkt 7 ustawy o CIT i nie daje podstaw do opodatkowania od 1 stycznia 2024 r., zgodnie z intencją podatnika.
Nie złożenie podpisu pod sprawozdaniem finansowym w ustawowym terminie oznacza jego sporządzenie niezgodnie z rachunkowością, co skutkuje nieskutecznym wyborem estońskiego CIT przez podatnika.
Sprawozdanie finansowe sporządzane w celu wyboru opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek winno być sporządzone w formie elektronicznej oraz opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, zgodnie z ustawą o rachunkowości.
Samo sporządzenie sprawozdania finansowego bez jego podpisania w regulaminowym terminie trzech miesięcy od dnia bilansowego nie uprawnia do wyboru estońskiego CIT; podpisanie stanowi integralną część procedury wymaganej przez przepisy rachunkowości.
Spółka, nie spełniając wymogów formalnych z art. 52 ustawy o rachunkowości dotyczących podpisania sprawozdania finansowego w terminie, nie nabyła prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek na 2024 r. Może jednak ubiegać się o tę formę opodatkowania w 2025 r., spełniając wszystkie ustawowe wymogi.
Podatnik nie dokonuje skutecznego wyboru opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, jeśli nie został spełniony obowiązek sporządzenia i podpisania sprawozdania finansowego zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości, w szczególności poprzez ich zamknięcie i opatrywanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym najpóźniej w dniu wynikającym z przepisów na sporządzenie.
Skutki podpisania sprawozdania finansowego z przekroczeniem terminu wskazanego w ustawie o rachunkowości dla podatnika opodatkowanego ryczałtem od dochodów spółek.
Dokonanie skutecznego wyboru opodatkowania Spółki ryczałtem od dochodów spółek.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zeznań podatkowych.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie rozliczeń podatkowych małżonków.
podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy kalkulacji zryczałtowanego podatku z tytułu produktów rolnych jest nieprawidłowe.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwiększenia kwoty podatku naliczonego o wartość zryczałtowanego podatku wypłaconego rolnikom ryczałtowym w związku z brakiem podpisów na fakturze VAT RR.
Zwrot osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym w zakresie złożenia wniosku VZM-1.
należy stwierdzić, iż w przypadku złożenia przez pełnomocnika oryginału pełnomocnictwa nie jest wymagane jego urzędowe lub notarialne poświadczenie. Poświadczenie takie jest wymagane wyłącznie w przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa. Dodatkowo należy nadmienić, iż zgodnie z art. 137 § 3 zdanie 2 Ordynacji podatkowej, organ podatkowy posiada uprawnienia, umożliwiające w ramach wątpliwości żądać urzędowego