Czy Wnioskodawczyni powinna odprowadzać podatek ryczałtowy od całej kwoty, jaką otrzymuje od Wynajmującego, czy tylko od czynszu najmu?
1. Czy w związku z planowanym wynajęciem mieszkania 56,7-metrowego podatek ryczałtowy od najmu tego mieszkania (w wysokości 8,5%) Wnioskodawca powinien płacić tylko od kwoty czynszu przekazywanego miesięcznie od Najemcy na Jego konto bankowe czy też od sumy kwot przekazywanych przez Najemcę, tj. sumy czynszu i kwot na opłaty administracyjne i za media? 2. W przypadku gdy podstawą obliczenia podatku
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie sposobu ustalenia przychodu z najmu nieruchomości (zaistniały stan faktyczny) oraz w zakresie możliwości zakwalifikowania przychodów z najmu nieruchomości do źródła przychodów z tzw. najmu prywatnego i opodatkowania ich ryczałtem oraz sposobu ustalenia przychodu z najmu nieruchomości (zdarzenie przyszłe
Czy przychodem Wynajmującego w 2016 r. podlegającym opodatkowaniu ryczałtem jest sam czynsz najmu, czy całość opłat ponoszonych przez Najemcę.
Czy przychodem Wynajmującego w 2017 r. podlegającym opodatkowaniu ryczałtem będzie sam czynsz najmu, czy całość opłat ponoszonych przez Najemcę.
Czy do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, można zaliczyć wydatki związane z uiszczaniem wynikających z umowy leasingowej opłat, w tym opłaty wstępnej, opłaty administracyjnej, miesięcznych rat leasingowych oraz opłaty związanej z wykupem przedmiotu leasingu? Czy do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej działalności
zwolnienie od podatku opłat pobieranych od pożyczkobiorców w związku z udzieleniem pożyczki
Czy opłata administracyjna - zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych - powinna zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodu proporcjonalnie do długości trwania okresu umowy (liczby rat), czy powinna zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 4)
Czy wartość opłaty recyklingowej oraz opłaty administracyjnej za wydanie tablic rejestracyjnych należy wykazać w podstawie opodatkowania podatkiem VAT przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów?
Czy wartość opłaty recyklingowej oraz opłaty administracyjnej za wydanie tablic rejestracyjnych należy wykazać w podstawie opodatkowania podatkiem VAT przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów?
Jeżeli Wnioskodawca obciąża nabywcę dodatkowymi kosztami, a w konsekwencji koszty te zwiększają kwotę należną z tytułu transakcji, to należy je traktować jako element świadczenia zasadniczego. W konsekwencji koszty te, jako niestanowiące odrębnego świadczenia od dostawy nieruchomości, podlegają opodatkowaniu według stawki właściwej dla danej dostawy.
Czy faktury VAT potwierdzające zakup materiałów budowlanych, wyposażenia łazienki, zakup farb i klejów, które były niezbędne do remontu nieruchomości, mogą być podstawą do pomniejszenia przychodu uzyskanego ze sprzedaży? Jakie dokumenty potwierdzają dokonanie opłat administracyjnych, które pomniejszają przychód ze sprzedaży? Czy odsetki zapłacone przez okres posiadania nieruchomości pomniejszają przychód
Czy opłaty leasingu można zaliczyć w koszty uzyskania przychodu w miesiącu grudniu 2008 r. (dot. opłaty wstępne leasingowe)?
Czy opłata administracyjna z tytułu rejestracji działalności gospodarczej może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów?
Czy czynności urzędowe ujęte w grupie PKWiU ex 75 "Usługi w zakresie administracji publicznej.." - wydawanie tablic rejestracyjnych, za które pobierane są opłaty, podlegają ustawie z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług?