Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na inwestycję poprzez zastosowanie preproporcji oraz proporcji sprzedaży, zgodnie z przepisami ustawy o VAT i wskazaniami Rozporządzenia Ministra Finansów.
Jednostka samorządu terytorialnego po centralizacji rozliczeń VAT, dokonując odliczenia VAT od wydatków, które nie mogą być bezpośrednio przyporządkowane konkretnym rodzajom działalności, powinna stosować prewspółczynnik właściwy dla jednostki organizacyjnej korzystającej z przekazanego majątku. Prewspółczynnik ten oblicza się na podstawie danych właściwych dla tej jednostki.
Spółka nie może skorzystać z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, gdyż nie spełnia warunków określonych w art. 28j ustawy o CIT, w szczególności dotyczących zakazu posiadania udziałów w innym podmiocie oraz sporządzania sprawozdań według MSR.
Podatnik, będący organem samorządu terytorialnego, może stosować indywidualnie określony prewspółczynnik dla przypisywania kosztów do działalności gospodarczej, jeżeli proponowana metoda jest bardziej reprezentatywna dla specyfiki wykonywanej działalności niż metoda określona w rozporządzeniu Ministra Finansów.
Wydatki poniesione przez spółkę na modernizację infrastruktury drogowej jako integralny element realizowanej inwestycji niedrogowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów pośrednio związane z przyszłymi przychodami spółki, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Koszty związane z nabyciem walut wirtualnych, przekazanych następnie w ramach oszustwa, winny być zadeklarowane w PIT-38 jako koszty uzyskania przychodu, mimo że nie osiągnięto przychodu z ich zbycia.
Podatnik realizujący projekt związany z działalnością mieszaną, w sytuacji gdy proporcja odliczenia podatku naliczonego nie przekracza 2%, ma prawo uznać, że proporcja wynosi 0% i nie odliczać podatku naliczonego, ale prawo wyboru pozwala również na częściowe odliczenie zgodnie z wyliczoną proporcją, co nie czyni stanowiska o braku możliwości odliczenia całkowicie słusznym.
Do momentu zakończenia inwestycji określonego w decyzji o wsparciu, dochody i koszty działalności inwestycyjnej kwalifikują jako opodatkowane, a spółka może korzystać z ulg o ile koszty nie zmniejszają dochodu zwolnionego. Straty przed zakończeniem inwestycji rozlicza się według generalnych reguł CIT.
Koszty uzyskania przychodu związane z nabyciem i remontem nieruchomości w ramach wspólnego przedsięwzięcia są rozpoznawane w momencie sprzedaży nieruchomości jako koszty bezpośrednie, w proporcji wynikającej z porozumienia umownego, zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy o CIT.
Umorzenie kredytu hipotecznego dotyczącego dwóch różnych lokali nie kwalifikuje się do zaniechania poboru podatku dochodowego, gdyż nie dotyczy jednej inwestycji mieszkaniowej w rozumieniu przepisów podatkowych.
Cena netto nabycia środków trwałych wykorzystywanych na podstawie leasingu finansowego, w tym opłaty wstępne, raty leasingowe oraz wartość końcowa, stanowią koszty kwalifikowane inwestycji na cele ulgi podatkowej, pod warunkiem spełnienia wszystkich kryteriów określonych w przepisach rachunkowych i Rozporządzeniu PSI.
Ujemne różnice kursowe od środków własnych w walucie obcej, związane z nakładami inwestycyjnymi, należy zaliczyć do wartości początkowej środka trwałego, jako koszty wytworzenia, zgodnie z art. 16g ust. 5 ustawy o CIT, a nie rozpoznawać bezpośrednio jako koszty uzyskania przychodów.
Dotyczy ustalenia, czy powstała strata jest kosztem uzyskania przychodów i czy wydatki na prace rozbiórkowe zwiększają wartość początkową środków trwałych.
Brak możliwości uznania Inwestycji (mającej na celu rozbudowę i modernizację Magazynu) za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej i tym samym jest brak możliwości zastosowania wyłączenia z wyliczania nadwyżki kosztów finansowania dłużnego spełniających warunki wskazane w art. 15c ust. 8 ustawy o CIT.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 70.22.20.0.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z Projektem.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka może uznać wydatki za koszty uzyskania przychodów z chwilą podjęcia decyzji o zaprzestaniu realizacji danego projektu.
Dotyczy ustalenia, czy zakup materiałów które na dzień nabycia stanowią stan magazynowy jest kosztem podatkowym w momencie faktycznego zużycia i wystawienia dokumentu RW (rozchodu wewnętrznego) czy w momencie nabycia oraz czy zakup materiałów które na dzień nabycia stanowią stan magazynowy, a będą w przyszłości wykorzystane do realizacji inwestycji i rozchodowane poprzez dokument RW (rozchodu wewnętrznego
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe inwestowania w instrumenty finansowe za pośrednictwem zagranicznych banków i instytucji.
Skutki podatkowe w podatku VAT w związku z należnym odszkodowaniem.
Skutki podatkowe sprzedaży obligacji zagranicznych na rynku wtórnym.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów operacyjnych banku.