Otrzymane zaliczki (rekompensaty) w związku ze stosowaniem maksymalnej ceny energii elektrycznej, zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o środkach nadzwyczajnych, nie stanowią dotacji podlegającej opodatkowaniu VAT, ponieważ art. 29a ust. 1 ustawy o VAT ich nie obejmuje.
Gaz ziemny (CN 2711 21 00) wykorzystywany przez pośredniczący podmiot gazowy do nieopałowych celów może być opodatkowany zerową stawką akcyzy, zgodnie z art. 89 ust. 2c ustawy o podatku akcyzowym, pod warunkiem, że nie kwalifikuje się do wyrobów wymienionych w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 oraz załączniku nr 2 do ustawy.
Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.
Rekompensata przyznawana przedsiębiorstwom energetycznym z tytułu zamrożenia cen gazu, o której mowa w art. 62g ust. 1 Prawa energetycznego, nie wchodzi do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług na mocy art. 15 ust. 2 ustawy o ochronie odbiorców gazu.
Przychody z działalności gospodarczej polegającej na usługach pośrednictwa w handlu gazem, klasyfikowane jako PKWiU 35.23.10.0, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, o ile nie wystąpią negatywne przesłanki wyłączające opodatkowanie ryczałtem.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Metoda obliczania udziału zakupu wyrobów gazowych w wartości produkcji sprzedanej w roku poprzedzającym rok, w odniesieniu do którego jest ustalany procentowy udział, dla możliwości korzystania przez zakład energochłonny ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy
Dokumentowanie rozliczenia zakupu gazu jako partycypacji w kosztach między Centrum a Szkołami, zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy prowadzonych w Centrum zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki gry na gitarze, niewliczanie świadczonych usług - zajęć tanecznych, wokalnych, plastycznych, nauki na gitarze, do limitu sprzedaży.
Obowiązek prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia wyrobów gazowych zwolnionych z opodatkowania podatkiem akcyzowym.
Ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Brak możliwości korzystania ze zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy - złożenie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego.
Dotyczy ustalenia, czy zapłacona przez Wnioskodawcę kara umowna z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy z Dostawcą na dostarczenie paliwa gazowego stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Obowiązek prowadzenia ewidencji i składania deklaracji podatkowych w zakresie wyrobów gazowych i węglowych oraz obowiązek rejestracji w CRPA jako podmiot zużywający w zakresie wyrobów gazowych.
Dotyczy ustalenia, czy otrzymana przez Spółkę w opisanym wyżej stanie faktycznym rekompensata na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych, stanowić będzie przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, podlegający jednak zwolnieniu z opodatkowania tymże podatkiem
Zużycie przez Państwa nabywanego paliwa gazowego (po jego sprężeniu w wyniku, którego nie zmienia się jego kod CN) do napędzania silników spalinowych pojazdów należących do Państwa floty, a więc zgodnie z przeznaczeniem do którego nabyli je Państwo z zastosowaniem zerowej stawki akcyzy, nie stanowi czynności opodatkowanej na podstawie art. 9c ustawy. Również sprzedaż przez Państwa tego paliwa gazowego
Możliwość zastosowania 8,5% i 14% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego.
Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki (pytanie nr 1) i możliwość zwolnienia z opodatkowania pomocy publicznej, którą Spółka otrzymała ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 w zw. z art. 12 ust. 1 pkt 1
Skutki podatkowe otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej oraz gazu ziemnego, udzielonego ze środków programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związanych z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022”.
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki.
Brak możliwości uznania, że otrzymane przez Spółkę raty zaliczek na poczet rekompensaty, jak również sama rekompensata, nie stanowią dopłat mających bezpośredni wpływ na cenę dostarczanego przez Spółkę gazu, i w konsekwencji nie będą zwiększać podstawy opodatkowania VAT realizowanych przez Spółkę dostaw gazu
Czy Spółka zobowiązana jest do korekty (zmniejszenia) kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem rekompensaty wynikającej z Ustawy o systemie rekompensat.