Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem Energii Cieplnej zużywanej w Lokalach i Pustych Lokalach.
Dotyczy ustalenia: - czy Rekompensata stanowi dla Spółki niepodlegający zwolnieniu przychód podatkowy w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”) kwalifikowany jako przychód ze źródła innego niż zyski kapitałowe; - w przypadku uznania, że Rekompensata stanowi dla Spółki przychód podatkowy w rozumieniu
Opodatkowanie otrzymanej Rekompensaty, ustalenie podstawy opodatkowania oraz określenie czy stawka podatku za ograniczenie produkcji energii jest niezależna od stawki podatku za dostawę energii.
Opodatkowanie przychodów zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wliczenie refakturowanych opłat eksploatacyjnych takich jak energia cieplna, woda i ścieki związanych z wynajmem hali produkcyjno-magazynowej do limitu zwolnienia od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.
Produkcja i zużycie energii elektrycznej, wyprodukowanej w instalacji fotowoltaicznej o mocy nieprzekraczającej 1 MW.
Wobec Państwa znajdzie zastosowanie wyłączenie z tego obowiązku przewidziane w art. 16 ust. 7a pkt 1 ustawy, który stanowi, że obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego nie ma zastosowania do podmiotów produkujących energię elektryczną z generatorów o łącznej mocy nieprzekraczającej 1 MW, która jest zużywana przez te podmioty, pod warunkiem, że od wyrobów energetycznych wykorzystywanych do produkcji
Opodatkowanie dostaw i refakturowania energii cieplnej, alokacja podatku na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, sposób ustalenia proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy, obowiązek dokonania korekty po zakończeniu każdego z lat podatkowych stosowania korekty.
Obniżenie podstawy opodatkowania w związku z zastosowaniem upustu. Uznanie upustu za kwotę brutto. Uwzględnienie otrzymanej rekompensaty w podstawie opodatkowania.
Dotyczy ustalenia, czy wydatki poniesione w związku z rozliczeniem energii elektrycznej (…) powinny być uznane za bezpośrednie koszty uzyskania przychodu i tym samym zostać rozpoznane przez Spółkę w momencie uzyskania przychodu z tytułu dostarczania energii elektrycznej i czy Spółka może zaliczyć jako koszty uzyskania przychodu bezpośrednio związane z przychodami wydatki ujęte w księgach rachunkowych
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Interpretacja ogólna w sprawie opodatkowania VAT czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego polegających na instalacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz usuwaniu azbestu w związku wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 30 marca 2023 r. w sprawach C-612/21 Gmina O. i C-616/21 Gmina L.
Opodatkowanie otrzymanych zaliczek i rekompensat do cen energii elektrycznej; otrzymane kwoty są kwotami brutto
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii elektrycznej.
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Ustalenia: - w którym momencie Spółka była/jest zobowiązana rozpoznać jako przychód podatkowy Saldo ujemne wynikające z rozliczeń z Zarządcą Rozliczeń, - w którym momencie Spółka miała prawo/będzie miała prawo rozpoznać jako koszt uzyskania przychodu Saldo dodatnie wynikające z rozliczeń z Zarządcą Rozliczeń
Czy przychód uzyskany przez Spółdzielnię w wyniku zawartego porozumienia, które zwalnia Wnioskodawcę ze zobowiązań finansowych wobec A, uzyskany na podstawie korekt faktur VAT za rok 2021, objęty jest zwolnieniem w podatku dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt. 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Na jaki moment Wnioskodawca powinien ustalić dzień powstania
Zwolnienia z podatku akcyzowego zużycia energii elektrycznej przez Gminę oraz braku obowiązku po stronie Gminy: złożenia zgłoszenia rejestracyjnego w podatku akcyzowym, składania deklaracji na podatek akcyzowy, prowadzenia ewidencji ilościowej energii elektrycznej.
Skutki podatkowe w zakresie prywatnego najmu pomieszczeń, w których wykorzystywana będzie energia elektryczna pochodząca od zewnętrznego dostawcy i pochodząca z odnawialnego źródła energii, która będzie zużywana przez najemców.
Ponoszone przez Spółkę koszty nabycia usług związanych z funkcjonowaniem systemów IT, tj. koszty wsparcia IT oraz koszty operacyjne IT, nie mogą stanowić kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 2 pkt 2 updop. Katalog kosztów kwalifikowanych uprawniających do skorzystania z ulgi B+R, określony w art. 18d ust. 2 pkt 2 updop, nie wymienia tego rodzaju kosztów tzn. usług.