Emerytura otrzymywana z polskiego obowiązkowego systemu ubezpieczeń społecznych przez osoby mające miejsce zamieszkania w Niemczech podlega opodatkowaniu w Polsce, stosownie do art. 18 ust. 2 umowy polsko-niemieckiej o unikaniu podwójnego opodatkowania. Opodatkowanie to odbywa się zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Renta z tytułu niezdolności do pracy nie wyklucza skorzystania z ulgi dla pracujących seniorów, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o PIT, o ile spełnione są pozostałe przesłanki zwolnienia z podatku.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Ulga dla pracujących seniorów, przewidziana w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie przysługuje podatnikowi, który otrzymuje rentę rodzinną. Prawo do renty rodzinnej, mimo nabycia uprawnienia do świadczeń emerytalnych, wyklucza możliwość zastosowania ulgi podatkowej, niezależnie od spełniania innych przesłanek formalnych.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem z ZFŚS spotkań/imprez integracyjnych.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem świadczeń z ZFŚS pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązek płatnika w związku ze sfinansowaniem/dofinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistów świadczeń z ZFŚS.
Obowiązek płatnika w związku z przekazywaniem świadczenia emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika dotyczące sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS sfinansowanych pracownikom, emerytom i rencistom
Obowiązki płatnika ciążące na Szkole w związku ze finasowaniem świadczeń z ZFŚS dla pracowników, emerytów i rencistów.
Obowiązek odprowadzenia zaliczki na podatek z tytułu umowy zlecenie.
Przychody mężczyzny, który ukończył 65. rok życia i nabył uprawnienia do emerytury, o której mowa w ustawie o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin – uzyskiwane ze stosunku pracy oraz z umów zlecenia wskazanych w art. 13 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27 tej ustawy, podlegają zwolnieniu
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów w dacie wypłaty corocznych wypłat ekwiwalentu barbórkowego
Skutki podatkowe wypłaty świadczeń uprawnionym członkom rodziny zmarłych emerytów i rencistów.
w zakresie ustalenia: -Czy ponoszone przez Spółkę ogólne koszty funkcjonowania CRiK stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, -Czy ponoszone przez Spółkę koszty świadczeń udzielanych w ramach CRiK na rzecz jej pracowników stanowią dla niej koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, -Czy ponoszone przez Spółkę koszty świadczeń
obowiązki płatnika w odniesieniu do wypłacanych przez Wnioskodawcę świadczeń obejmujących zwrot przewozu urządzenia domowego oraz zwrotu kosztów jednorazowego przejazdu żołnierza i członków jego rodziny do obranego miejsca zamieszkania w kraju
Wnioskodawcy przysługuje prawo do odliczenia od dochodów składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych w zeznaniu podatkowym za rok, w którym ZUS potrącił (tytułem dobrowolnej wpłaty) rzeczoną składkę, tj. za rok 2019.