Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości dla której zawarto umowę przedwstępną.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka może uznać wydatki za koszty uzyskania przychodów z chwilą podjęcia decyzji o zaprzestaniu realizacji danego projektu.
Odszkodowanie z tytułu pożaru nie stanowi przychód z działalności zwolnionej (decyzja o wsparciu), wydatki poniesione na wykonanie prac budowlanych stanowią koszty uzyskania przychodów.
Czy w stosunku do Wnioskodawcy nie będzie miało zastosowanie wyłączenie podmiotowe, o którym mowa w art. 28k ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, tj. czy Wnioskodawca będzie uprawniony do korzystania z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, jeżeli wykorzysta limit przyznanej pomocy publicznej dostępny w ramach Decyzji, ponieważ Wnioskodawca nie będzie osiągał dochodu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt
Czy Spółka w związku z wykorzystaniem przyznanej puli pomocy publicznej w ramach decyzji o wsparciu, jest uprawniona do wyboru opodatkowania w formie Estońskiego CITu.
Wyłączenie podmiotowe z ryczałtu od dochodów spółek, o którym mowa w art. 28k ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.
Czy prawidłowa jest interpretacja Wnioskodawcy, że w przypadku otrzymania decyzji o wsparciu na realizację inwestycji, o której mowa w opisie stanu faktycznego, w ramach której pierwsze dochody zwolnione na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT będzie on mógł uzyskać dopiero wraz z pierwszym dniem miesiąca, w którym upłynie termin realizacji inwestycji, Wnioskodawca nie będzie spełniać kryterium
W zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na usunięcie nieprawidłowości stanu technicznego wiaduktu zgodnie z decyzją X.
Wydanie interpretacji indywidualnej - dotyczy działalności Wnioskodawcy w ramach decyzji o wsparciu
Dotyczy ustalenia, czy Spółka nie jest zobowiązana do kalkulowania i wpłacania zaliczek na CIT w trakcie roku podatkowego, ze względu na posiadane decyzje o wsparciu, dla dochodów z działalności zwolnionej od opodatkowania
Posiadanie nieruchomości na terenie SSE nie wyklucza prawa do wyboru opodatkowania dochodów ryczałtem
Czy po wykorzystaniu puli pomocy publicznej przysługującej na mocy decyzji o wsparciu nr 1, Wnioskodawca będzie uprawniony do zastosowania zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, do całości dochodu ze sprzedaży metali uzyskanego w roku podatkowym 2023/2024 (z wykorzystaniem nowej inwestycji), do wysokości puli pomocy przysługującej w związku z nową inwestycją
Rozpoznanie przychodu z tytułu kwoty finansowania otrzymanego na podstawie umowy zawartej z Ministrem.
1. Czy Spółka, rozliczając Różnice kursowe w oparciu o tzw. metodę rachunkową (tj. zgodnie z art. 9b ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT), powinna wykazywać w kosztach uzyskania przychodów albo w przychodach podatkowych - odpowiednio - nadwyżkę ujemnych Różnic kursowych nad dodatnimi albo nadwyżkę dodatnich Różnic kursowych nad ujemnymi, wykazaną za dany okres w księgach rachunkowych (tzw. ujęcie per saldo)?
1. Czy we wskazanym Okresie Spółka będzie uprawniona do korzystania z Ulgi B+R, w stosunku do wszystkich ponoszonych przez nią kosztów kwalifikowanych Ulgi B+R, bez względu na ich związek z nową inwestycją wskazaną w DoW 3? 2. Czy we wskazanym Okresie Spółka będzie uprawniona do korzystania z Ulgi na robotyzację, w stosunku do wszystkich ponoszonych przez nią kosztów kwalifikowanych Ulgi na robotyzację
Czy kosztem kwalifikującym się do objęcia wsparciem WNI będzie cena netto nabycia maszyn z której Spółka korzysta w oparciu o leasing finansowy?
Czy w stosunku do Spółki nie będzie miało zastosowanie wyłączenie podmiotowe o którym mowa w art. 28k ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, tj. czy Spółka będzie uprawniona do korzystania z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, jeżeli wykorzysta limit przyznanej pomocy publicznej dostępny w ramach Decyzji, ponieważ Spółka nie będzie osiągał dochodu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
1. Czy do czasu zakończenia inwestycji określonej w DoW, tj. w okresie w którym nie będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia podatkowego na podstawie DoW, Spółka będzie uprawniona do korzystania z ulgi B+R w stosunku do wszystkich ponoszonych przez nią kosztów kwalifikowanych ulgi B+R bez względu na ich związek z nową inwestycją? 2. Czy po skonsumowaniu pomocy wynikającej ze zwolnienia z opodatkowania
1) Czy Spółka powinna zaliczyć wydatki poniesione na nabycie i wyburzenie Budynków do wartości początkowej Nowego budynku i tym samym zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów poprzez odpisy amortyzacyjne od wartości środka trwałego? 2) Czy wydatki poniesione przez Spółkę na realizację nowej Inwestycji w zakresie wytworzenia Nowego budynku tj. koszt nabycia Budynków istniejących i podlegających wyburzeniu
Czy po wyczerpaniu dostępnej puli pomocy publicznej w ramach DoW, Spółka Przekształcona będzie uprawniona do wyboru opodatkowania w formie Ryczałtu?
Zwolnienie od podatku VAT oprocentowania z tytułu rozłożenia na raty opłaty przekształceniowej oraz wykazanie transakcji na fakturze w dwóch pozycjach
W zakresie ustalenia czy w sytuacji, gdy do momentu wygaszenia decyzji o wsparciu, o której mowa w art. 17 ust.1 pkt 34a ustawy o CIT, nie rozpoczęli Państwo działalności objętej ww. decyzją, a w konsekwencji nie osiągnęli żadnych przychodów z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, dla Państwa nie miało w 2022 r. zastosowanie wyłączenie podmiotowe z ryczałtu od dochodów spółek
Ustalenie czy: • po uzyskaniu pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej zezwalającej na pomoc w formie zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 34a CIT, Spółka z tytułu poniesionych kosztów kwalifikowanych w ramach Decyzji o wsparciu będzie uprawniona do zwolnienia dochodu z CIT przysługującego jej z tytułu Decyzji o wsparciu za okres od dnia wydania decyzji KE do końca ważności Decyzji o wsparciu lub wyczerpania