Podstawę opodatkowania w podatku VAT z tytułu wniesienia aportem wkładu niepieniężnego stanowi wartość nominalna objętych udziałów, jeżeli tak uzgodniono w transakcji. Wartość rynkowa przedmiotu aportu nie stanowi podstawy opodatkowania, a agio nie jest jej składnikiem.
Spółka komandytowa, która przyjmuje aport w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa o wartości przekraczającej 10 000 euro, jest czasowo wyłączona z opodatkowania estońskim CIT na podstawie art. 28k ust. 1 pkt 6 w związku z ust. 2 ustawy CIT. Czynsze z dzierżawy nieruchomości ustalone na warunkach rynkowych nie kreują ukrytych zysków w myśl art. 28m ust. 3 ustawy CIT.
Spółka, która otrzymuje wkład niepieniężny w postaci przedsiębiorstwa lub jego części, nie może wybrać estońskiego CIT w roku wniesienia wkładu oraz roku następującym, lecz co najmniej przez 24 miesiące od jego wniesienia. Po terminie tym możliwe jest ponowne zgłoszenie do estońskiego CIT, o ile spełnione są wszystkie inne ustawowe warunki.
Wniesienie Pionu Logistycznego jako ZCP do spółki kapitałowej jest podatkowo neutralne w zakresie CIT, nie generując przychodu, o ile składniki aportu są przyjęte wartościowo zgodnie z księgami podmiotu wnoszącego, z wyłączeniem wpływu na CIT estoński, gdzie nie następuje rozdysponowanie zysków.
Aport prywatnej, niezabudowanej nieruchomości gruntowej do spółki z o.o. nie stanowi wkładu majątku przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części, a zatem nie skutkuje utratą prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
W przypadku przejęcia zobowiązań w ramach aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, dla celów podatkowych nie przelicza się ich ponownie po kursie z dnia aportu, a różnice kursowe należy ustalać na podstawie kursu z momentu powstania zobowiązań u wnoszącego oraz momentu ich uregulowania przez przyjmującego.
Podmiot, który otrzymał aport i dokonał zmiany wspólnika, może wybrać opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek (estoński CIT), jeżeli od wniesienia aportu minęło więcej niż 24 miesiące, a wpis do KRS zmiany wspólnika ma charakter deklaratoryjny.
Wniesienie Oddziału PL jako wkładu niepieniężnego do spółki B stanowi przychód podlegający opodatkowaniu w Polsce zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o CIT, ponieważ nie spełnia przesłanek wyłączenia z art. 12 ust. 4 pkt 25 lit. b ustawy o CIT, a transakcja dotyczy spółek nieposiadających siedziby w Polsce.
Brak wpisu podwyższenia kapitału zakładowego do KRS nie wpływa na obowiązek dokonania korekty VAT naliczonego w momencie, gdy Spółka korzysta z infrastruktury jak właściciel, a Gmina nie żąda zwrotu przedmiotu aportu.
Wniesienie infrastruktury wodno-kanalizacyjnej przez Gminę aportem na rzecz Spółki komunalnej stanowi dostawę towarów w rozumieniu ustawy o VAT, a brak wpisu w rejestrze podwyższonego kapitału nie wpływa na obowiązek korekty podatku VAT, o ile Spółka zarządza przekazanym majątkiem jak właściciel.
W przypadku wniesienia aportu przedsiębiorstwa w spadku, spółka nabywająca w ramach wkładu niepieniężnego jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z tym przedsiębiorstwem, o ile faktyczne poniesienie ciężaru ekonomicznego następuje po aportowaniu – brak sukcesji podatkowej dla aportu wyklucza zaliczenie kosztów pokrytych przed aportem.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca, w związku z otrzymaniem wkładu niepieniężnego w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa zachowa prawo kontynuacji opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, o którym mowa w Rozdziale 6B Ustawy o CIT; Czy prawidłowym jest stwierdzenie, że w zaistniałym stanie faktycznym rozliczenia z art. 7aa Ustawy o CIT opisanego w art. 28I ust. 1 pkt 4 litera c tiret drugie
Spełnienie warunków do opodatkowania ryczałtem od dochodów Spółek zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
W zakresie ustalenia, czy po otrzymaniu przez Wnioskodawcę aportu w 2016 r., Spółka będzie uprawniona do opodatkowania estońskim CIT, począwszy od roku podatkowego rozpoczynającego się 1 stycznia 2025 r., a tym samym w opisanym zdarzeniu przyszłym, wobec Wnioskodawcy nie znajdzie zastosowanie zasada wyłączenia z opodatkowania Ryczałtem na podstawie art. 28k ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT.
Ustalenie czy wkład niepieniężny w postaci prawa do używania i pobierania pożytków, tj. prawa dzierżawy nieruchomości oraz środków trwałych, wyposażenia oraz elementów infrastruktury technicznej, niewykorzystywany do prowadzenia działalności gospodarczej, należy kwalifikować jako składnik majątku uprzednio prowadzonego przedsiębiorstwa, o którym mowa w art. 28k ust. 1 pkt 6 lit. b tiret pierwszy Ustawy
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, wniesienie aportu w postaci nieruchomości do spółki jawnej nie spowoduje po jego stronie powstania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w związku z art. 12 ust. 4 pkt 3c ustawy o CIT.
Możliwość utraty prawa do ryczałtu po wniesieniu wkładu niepieniężnego (aportem) nieruchomość, niestanowiącą przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, do spółki typu SCSp, która nie posiada osobowości prawnej. Według prawa podatkowego Wielkiego Księstwa Luksemburg, podatnikami podatku dochodowego są wspólnicy SCSp a nie sama spółka.
Czy otrzymanie aportu przez Spółkę spowoduje utratę prawa do opodatkowania Ryczałtem od dochodów spółek Kiedy Spółka będzie ponownie uprawniona do opodatkowania Ryczałtem Czy po otrzymaniu przez Spółkę aportu po upływie 24 miesięcy od powstania nie utraci prawa do opodatkowania Ryczałtem i będzie mogła kontynuować Ryczałt Zastosowanie zasady wyłączenia z opodatkowania Ryczałtem z art. 28k ust. 1 pkt
Dotyczy ustalenia, czy Spółka na podstawie stanu faktycznego jest uprawniona do zastosowania stawki 9% podatku dochodowego od osób prawnych.
Ustalenie czy Spółka będzie uprawniona do zmiany formy opodatkowania na ryczałt od dochodów spółek.
Możliwość wyboru opodatkowania tzw. estońskim CIT, w sytuacji wniesienia do Spółki zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz prawa własności do nieruchomości.
Zwolnienie z opodatkowania dostawy Nieruchomości, rezygnacja ze zwolnienia oraz praw do odliczenia podatku VAT przez Nabywcę oraz Najemcę, oraz podstawa opodatkowania.