Ustalenie, czy Gmina, otrzymywane od Powiatu kwoty z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich, powinna, zgodnie z art. 8 ustawy, traktować jako świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy i wykazywać jako sprzedaż zwolnioną od VAT w ewidencji sprzedaży Gminy, a co za tym idzie w pliku JPK przesyłanym do Urzędu Skarbowego.
Skutki podatkowe wypłaty myśliwym świadczenia za odstrzał zwierząt.
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania VAT dzierżawy nieruchomości rolnej oraz obowiązek dokumentowania fakturą dzierżawy nieruchomości rolnej.
Skutki podatkowe wypłaty myśliwym świadczenia za odstrzał zwierząt.
Obowiązki płatnika w związku z dokonywaniem na rzecz myśliwych - w formie ryczatłtowej - zwrotu kosztów z tytułu sanitarnego odstrzału zwierząt.
Czy jeżeli Koło Łowieckie w wewnętrznej uchwale ustaliło zarówno: 1. cenę tuszy zwierzęcej pobranej przez myśliwego na własny użytek, przy przyjęciu zryczałtowanych stawek, co zobowiązuje myśliwego do wpłaty na rzecz Koła określonej kwoty, 2. jak i rekompensatę kosztów polowania w wysokości zryczałtowanej stanowiącej 20% wypłaconej przez Koło myśliwemu, który odstawił tusze do punktu skupu, to czy
Nie można zgodzić się z Wnioskodawcą, że jako myśliwy otrzymując rekompensatę za strzeloną zwierzynę, która jest księgowana przez koło w poczet składek członkowskich oraz kupując tuszę dzika na własny użytek, płacąc ustalonym ryczałtem, otrzyma przychód podlegający opodatkowaniu. W konsekwencji koło łowieckie nie jest zobowiązane do wystawienia informacji podatkowych, tzn. nie jest zobowiązane do wystawienia
Różnica, jaka powstała pomiędzy pierwotną wysokością składki członkowskiej a nowo powstałą wartością ustaloną przez Walne Zgromadzenie Koła, tj. obniżenie jej o sumę równoważną 20% wartości tusz dostarczonych do punktu skupu nie jest przychodem myśliwego w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 i art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a tym samym jak słusznie twierdzi Wnioskodawca
Sprzedaż tusz zwierzęcych realizowana przez Wnioskodawcę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (w tym, na rzecz myśliwych) jako czynność niewymieniona w załączniku do rozporządzenia, nie może korzystać ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej.
Sprzedaż tusz zwierzęcych realizowana przez Wnioskodawcę na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (w tym, na rzecz Członków Koła) jako czynność niewymieniona w załączniku do rozporządzenia, nie korzysta ze zwolnienia przedmiotowego z obowiązku ewidencjonowania za pomocą kasy rejestrującej.
Wnioskodawca ma obowiązek ewidencjonwoania sprzedaży towarów na rzecz członków Koła przy zastosowaniu kas rejestrujących, mimo, że zapłata dokonywana jest na rachunek bankowy.
Brak jest podstaw do zakwalifikowania wartości tuszy dzika udostępnionej do wykupu przez Koło Łowieckie myśliwemu jako przychodu z innych źródeł w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, o ile zasady wykupu tuszy dzika po cenie preferencyjnej są stosowane według jednolitych reguł wobec wszystkich myśliwych.
Czy u nabywcy w ramach stosowanych upustów cenowych (w tym sprzedaż za symboliczną złotówkę) powstaje przychód podatkowy, w związku z którym na Wnioskodawcy będą spoczywać obowiązki płatnika?
Czy zasadne jest wystawienie informacji o dochodach PIT-8C uzyskanych z tytułu częściowej rekompensaty kosztów polowania wypłaconych przez koło łowieckie członkowi tego koła?
w sprawie podatku od towarów i usług od wypłacanych odszkodowań łowieckich właścicielom lub posiadaczom gruntów za wyrządzone szkody w uprawach rolnych przez zwierzynę leśną.