Zapomoga losowa przyznana pracownikowi, związana z leczeniem i rehabilitacją w celu skrócenia okresu niezdolności do pracy, może być uznana za koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, gdyż istnieje racjonalny związek przyczynowo-skutkowy z działalnością gospodarczą oraz potencjalnym generowaniem przychodów przez spółkę.
Świadczenia z Funduszu Socjalnego Kościoła kwalifikują się jako przychody z innych źródeł, które mogą być częściowo zwolnione z opodatkowania na gruncie PIT, pod warunkiem, że są wynikiem określonych indywidualnych zdarzeń losowych.
Przychody z działalności rolniczej wyłączone są spod opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, chyba że dotyczą przychodów związanych, ale niepochodzących bezpośrednio z działalności rolniczej, takich jak odszkodowania za zniszczone pasze i zwroty określonych kosztów, które są opodatkowane CIT.
Ustalenie, czy uzyskane na podstawie art. 15gga ustawy o COVID-19 dofinansowanie stanowi przychód podatkowy oraz możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia pracowników pokrytych tym dofinansowaniem.
Określenie źródła przychodu z tytułu zapomogi i innych nieodpłatnych świadczeń przekazywane przez Stowarzyszenie.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w sytuacji wypłaty zapomogi pracownikom Wnioskodawcy, pomagającym ofiarom wojny na Ukrainie.
Ustalenie czy wydatki ponoszone przez Wnioskodawcę na wypłaty dla pracowników zapomogi będą stanowiły koszty uzyskania przychodu Wnioskodawcy.
opodatkowanie zapomogi z ZFŚS
Czy jednorazowe świadczenie Economic Impact Payment podlega w Polsce opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Ustalenie, czy kwoty wpłaconych przez Wnioskodawcę odpisów na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, które następnie zostaną wypłacone tytułem zapomogi na rzecz małżonków pracowników, Wnioskodawca może rozpoznać jako koszty uzyskania przychodów (pytanie oznaczone we wniosku nr 3).
w zakresie obowiązków płatnika w odniesieniu do wypłacanych przez Wnioskodawcę zapomóg
obowiązków płatnika w związku z wypłatą jednorazowej zapomogi emerytalnej
Możliwość skorzystania ze zwolnienia podatkowego z tytułu otrzymania zapomogi humanitarnej z Australii art. 21 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
w zakresie opodatkowania jednorazowego świadczenia pieniężnego (pomocy finansowej) otrzymanego z Finlandii
Czy Wnioskodawca powinien naliczyć podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wydanej pracownikowi Spółki, będącemu jednocześnie członkiem organizacji związkowej, zapomogi w formie świadczenia rzeczowego i czy w związku z tym będzie obowiązany do wystawienia informacji PIT-8C?
Czy Wnioskodawca powinien naliczyć podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu wydanej pracownikowi Spółki, będącemu jednocześnie członkiem organizacji związkowej, zapomogi w formie świadczenia rzeczowego i czy w związku z tym będzie obowiązany do wystawienia informacji PIT-8C?
Czy prawidłowo zostało zastosowane zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych do zapomóg z Funduszu Zdrowotnego Nauczycieli na podstawie art. 21 ust. 1 pkt. 26a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy jednak należało pobrać zaliczkę na podatek dochodowy zgodnie z art. 30 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania otrzymanej od fundacji pomocy materialnej.
możliwość zwolnienia z opodatkowania pomocy zdrowotnej udzielonej nauczycielowi w formie zasiłku pieniężnego