Wskazanie, czy oferowane przez Spółkę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego, opodatkowania świadczonych usług stawką 0%, wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego.
Brak opodatkowania na terytorium Polski sprzedaży towarów (dostawy towarów) do ABCD SA, nabywanych wcześniej w kraju trzecim i przemieszczanych do odbiorcy w kraju trzecim; objęcia kosztów transportu ponoszonych przez Spółkę kwalifikacją dla sprzedawanych towarów; prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupowych usług transportu, związanych ze sprzedażą towarów
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% właściwej dla usług stanowiących część usług transportu międzynarodowego oraz prawa do odliczenia podatku w przypadku nabywania usług opodatkowanych stawką w wysokości 23%
Uznanie czynności wykonywanych przez Spółkę za jedną usługę transportu towarów; powstanie obowiązku podatkowego dla wykonywanych usług; prawidłowość dokumentacji świadczonych usług dla zastosowania stawki podatku w wysokości 0%; zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do otrzymywanych zaliczek; moment korekty faktur dokumentujących świadczone usługi; prawo do zastosowania stawki podatku
brak możliwości zastosowania stawki 0% dla usługi transportu międzynarodowego towarów importowanych
Zastosowanie 0% stawki VAT dla usług transportu międzynarodowego towarów oraz prawo do odliczenia podatku w związku z nabyciem takich usług.
w zakresie: Czy należności wypłacone kierowcy z tytułu podróży służbowej w postaci ryczałtów za nocleg, w sytuacji odbioru dobowego odpoczynku oraz skróconego tygodniowego odpoczynku w pojeździe posiadającym odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy w specjalnie przystosowanej kabinie pojazdu, stanowić będą koszty uzyskania przychodu po wejściu w życie przywołanego orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego
dokumentacja warunkująca stosowanie 0% stawki podatku do dostaw paliwa lotniczego na rzecz podmiotów będących posiadaczami środków transportu lotniczego wykorzystywanych w celu wykonywania lotów międzynarodowych a także lotów krajowych.
Możliwość zastosowania stawki podatku w wysokości 0%, w myśl art. 83 ust. 8, 13, 16 i 18 ustawy o podatku od towarów i usług.
stawka podatku z tytułu importu usług świadczonych na obszarze portów morskich
dokumentacja warunkująca stosowanie 0% stawki podatku do dostaw paliwa lotniczego na rzecz podmiotów będących posiadaczami środków transportu lotniczego wykorzystywanych w celu wykonywania lotów międzynarodowych a także lotów krajowych.
Na Wnioskodawcy, który jest nabywcą usług międzynarodowego transportu lotniczego osób, wykonanych przez zagranicznego przewoźnika, nie ciąży obowiązek ich opodatkowania, bowiem ustawodawca nie wiąże tego obowiązku z nabywcą usług. W niniejszym przypadku, po otrzymaniu rachunku od przewoźnika, po stronie Zainteresowanego nie występuje więc import usług w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy. W przypadku świadczenia
zasady opodatkowania usług w zakresie obsługi naziemnej lotów świadczonych na rzecz przewoźników krajowych i zagranicznych
Prawo do zastosowania stawki 0% dla usługi kurierskiej (przewóz paczki), w sytuacji, gdy miejscem jej przeznaczenia jest kraj trzeci.
Czy nabywane przez Wnioskodawcę usługi obce transportowe polegające na przewozie towarów z kraju leżącego poza terytorium UE do kraju należącego do UE można traktować jako nabycie usług transportowych międzynarodowych niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT?
Jaką stawką podatku od towarów i usług opodatkowane jest świadczenie usług polegające na dostarczaniu przesyłek poza Unię Europejską za pośrednictwem firmy kurierskiej?
Czy szacunkowe rozbicie frachtu jest prawidłowe, czy też powinno być robione wg innej zasady? Czy faktura została prawidłowo wystawiona tzn. czy cena za usługę spedycyjną powinna być rozbita na część zagraniczną ze stawką VAT nie podlega i krajową ze stawką VAT 0% (pod warunkiem, że koszty transportu zostaną wliczone do SAD-u), czy też całość usługi powinna być opodatkowana stawką 0%?
Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 13 stawkę podatku VAT w wysokości 0% stosuje się do usług najmu, dzierżawy, leasingu lub czarteru środków transportu lotniczego oraz najmu dzierżawy, leasingu lub czarteru wyposażenia tych środków wykorzystywanych głównie w transporcie międzynarodowym.
Kiedy powstanie obowiązek podatkowy w zakresie podatku od towarów i usług? Jakie stawki VAT winny być zastosowane do poszczególnych etapów przewozu? Jeśli usługa nie podlega w części VAT i jest świadczona poza obszarem UE, to czy jej wartość należy wskazać w pozycji 21 deklaracji VAT-7 jako podwyższające wartość kwoty uprawniającej do zwrotu VAT-u?
Jaką stawkę podatku od towarów i usług należy stosować przy pobieraniu opłat transaction fee przy sprzedaży biletów na przeloty poza terytorium Wspólnoty, kiedy żaden etap lotu nie odbywa się na terytorium kraju?
Czy w związku z tym, usługa wykonana w kraju, przez przewoźnika samochodowego, może być uznana za część transportu międzynarodowego?
Czy do czynności związanych z wykonywaniem usług przeładunkowych kontenerów mają zastosowanie przepisy pozwalające na opodatkowanie tych usług 0% stawką VAT pod warunkiem posiadania dokumentacji, o której mowa w art. 83 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług?
Czy usługę transportową wykonaną na trasie Niemcy Polska, na zlecenie kontrahenta rosyjskiego mającego siedzibę w Rosji, można uznać za usługę transportu międzynarodowego?