Opodatkowanie zagranicznych diet i zastosowanie zwolnienia przedmiotowego.
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych świadcząc osobiście usługi transportowe w charakterze kierowcy w transporcie międzynarodowym.
Obowiązek płatnika w związku z wypłatą diety kierowcy samochodu ciężarowego w transporcie międzynarodowym.
Uznanie świadczonych usług za usługę międzynarodowego transportu towarów oraz opodatkowanie tych usług stawką VAT w wysokości 0% na podstawie posiadanych dokumentów.
Możliwość stosowania szczególnej procedury, określonej przepisem art. 119 ustawy dla świadczonych usług.
Wskazanie, czy oferowane przez Spółkę usługi stanowią usługi transportu pasażerskiego międzynarodowego, opodatkowania świadczonych usług stawką 0%, wskazania czy usługa obejmująca pierwszy i ostatni lot w sezonie bez udziału pasażerów oraz z udziałem pasażerów stanowi kompleksową usługę transportu międzynarodowego.
Ustalenie czy opisane czynności stanowią jedną, kompleksową usługę, do której ma zastosowanie stawka 0% VAT.
Powstanie obowiązku podatkowego w związku z realizacją usługi transportu samochodów oraz określenie daty wykazania sprzedaży tych usług transportu
Odsprzedaż wszystkich opisanych we wniosku ww. usług podlega opodatkowaniu zgodnie z zasadami procedury VAT-marża, o której mowa w art. 119 ustawy. W związku z tym miejsce świadczenia tych usług to miejsce, gdzie usługodawca posiada siedzibę działalności gospodarczej (art. 28n ust. 1 ustawy) tj. w niniejszej sprawie jest to Polska.
Skutki podatkowe uzyskiwania dochodów z pracy najemnej wykonywanej na statku wiertniczym.
Brak opodatkowania na terytorium Polski sprzedaży towarów (dostawy towarów) do ABCD SA, nabywanych wcześniej w kraju trzecim i przemieszczanych do odbiorcy w kraju trzecim; objęcia kosztów transportu ponoszonych przez Spółkę kwalifikacją dla sprzedawanych towarów; prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur zakupowych usług transportu, związanych ze sprzedażą towarów
Możliwość zastosowania stawki podatku 0% właściwej dla usług stanowiących część usług transportu międzynarodowego oraz prawa do odliczenia podatku w przypadku nabywania usług opodatkowanych stawką w wysokości 23%
Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów działalności gospodarczej wartość diet z tytułu podróży służbowych.
Wydanie interpretacji w zakresie zwolnienia przedmiotowego - kierowca.
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości diet z tytułu podróży służbowych.
Czy wydatki, które mają być ponoszone przez Wnioskodawcę na wynagrodzenia pracowników Wnioskodawcy, konkretnie specjalisty do spraw marketingu i reklamy oraz operatora urządzeń służących do utrwalania obrazów lub obrazów i dźwięków, jak również wydatki ponoszone na bilety lotnicze, bilety na statek rejsowy, hotele, wyżywienie, koszty przejazdu transportem zbiorowym (autobusy, tramwaje, kolej, transport
Zastosowanie metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej oraz obowiązek składania zeznań podatkowych przy dochodach zagranicznych marynarza z tytułu pracy najemnej wykonywanej na statku morskim badawczym – sejsmiku (research vessel), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem i siedzibą w Singapurze.
W zakresie możliwości zastosowania metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej z tytułu pracy najemnej na statku morskim (gazowcu), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do dochodów uzyskanych w latach 2020-2021.
Marynarz na statku morskim eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Wielkiej Brytanii oraz możliwości skorzystania z ulgi abolicyjnej.
zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla świadczonych usług transportu towarów
Zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 0% dla usług transportu drogowego.
Opodatkowanie dochodów z pracy najemnej na pokładzie statku eksploatowanego w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo posiadające siedzibę i faktyczny zarząd w Danii w kontekście przepisów Konwencji MLI.