Gmina, jako podatnik podatku od towarów i usług, ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego za wydatki poniesione na przebudowę targowiska, jeśli realizuje odpłatne usługi w postaci pobierania opłat rezerwacyjnych opodatkowanych tym podatkiem. Działalność ta kwalifikuje się jako działalność gospodarcza, podlegająca opodatkowaniu według ustawy o VAT.
Odpłatne udostępnianie przez Gminę stanowisk handlowych i pawilonów, odbywane na podstawie umów cywilnoprawnych, podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, a Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego z faktur dokumentujących związane z tym wydatki.
Gmina działająca w charakterze podatnika ma prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dotyczących realizacji inwestycji na targowiskach, w ramach działalności komercyjnej i opodatkowanej, związanej z poborem opłat rezerwacyjnych.
Gmina może odliczyć VAT w całości od wydatków poniesionych na inwestycję w targowisko, gdyż wykorzystuje towary i usługi do czynności opodatkowanych jako czynny podatnik VAT.
Transakcja zbycia udziału w niezabudowanej nieruchomości przez osobę fizyczną, która stale czerpie dochody z odpłatnego udostępniania nieruchomości, podlega opodatkowaniu VAT jako działalność gospodarcza, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, by nieruchomość ta ma przeznaczenie komercyjne.
Gmina, pobierając opłaty rezerwacyjne za udostępnianie miejsc handlowych na targowisku, działa jako podatnik VAT, co pozwala na pełne odliczenie VAT naliczonego od wydatków związanych z utrzymaniem targowiska, pod warunkiem braku przesłanek negatywnych określonych w art. 88 ustawy o VAT.
Gmina posiada pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących inwestycje i bieżące wydatki związane z targowiskiem, gdyż jest ono wykorzystywane wyłącznie do celów opodatkowanej działalności gospodarczej.
Opodatkowanie odpłatnego udostępniania Wiat na Targowisku oraz prawa do odliczenia kwoty podatku VAT naliczonego w związku z budową wiat na Targowisku.
Brak prawa do odzyskania podatku VAT w związku ze zrealizowaną Inwestycją.
Pełne prawo do odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z modernizacją targowiska.
Prawo do 100% zwrotu podatku VAT naliczonego w związku z poniesionymi wydatkami inwestycyjnymi związanymi z budową wiaty na targowisku miejskim. Prawo do odliczenia 100% podatku VAT naliczonego w związku z ponoszonymi wydatkami bieżącymi dotyczącymi prowadzenia targowiska miejskiego.
Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego z tytułu nakładów poniesionych na budowę targowiska.
Prawo do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z tytułu wydatków bieżących dotyczących targowiska i wydatków inwestycyjnych związanych z realizacją inwestycji.
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących zakupy związane z realizacją inwestycji.
Prawo do częściowego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją zadania.
Brak zwolnienia transakcji nabycia nieruchomości oraz prawo do odliczenia w związku z realizacją projektu.
Pełne prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego związanego z budową targowiska.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych.
Gminie przysługuje/będzie przysługiwało prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego i wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne oraz bieżące związane z Targowiskiem.
Dotyczy prawa do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z tytułu wydatków inwestycyjnych i bieżących dotyczących Targowiska I i wydatków bieżących dotyczących Targowiska II.
W zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją Inwestycji.
Uznanie odpłatnego udostępnienia miejsc na targowisku za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w pełnej wysokości z tytułu wykonania inwestycji.