Dla zastosowania stawki VAT 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów wystarczające jest posiadanie faktury ze specyfikacją oraz potwierdzenia odbioru w formie elektronicznej, jeżeli dokumenty te potwierdzają wywóz towarów z kraju i ich dostarczenie do nabywcy na terenie innego państwa członkowskiego UE.
Do zastosowania stawki 0% VAT w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów konieczne jest posiadanie spełnionej dokumentacji, która jednoznacznie potwierdza wywóz i dostawę towarów do nabywcy w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z art. 42 ustawy o VAT.
Dostawy towarów dokonywane na podstawie umowy trójstronnej, które spełniają wymogi dokumentacyjne i rejestracyjne wskazane w ustawie o VAT, mogą być uznane za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów, uprawniającą do zastosowania stawki 0% podatku VAT.
Zachowanie prawa do stawki VAT 0% w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów uzależnione jest od posiadania dokumentacji spełniającej wymogi określone w art. 42 ustawy o VAT, w tym posiadanie odpowiednich dowodów transportu oraz odbioru towarów przez odbiorcę w innym państwie członkowskim UE. Warianty bez dodatkowego potwierdzenia odbioru mogą ograniczać prawo do tej stawki.
Prawo do zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów
Prawo do zastosowania stawki 0% przy wewnatrzwspólnotowej dostawie towarów
Zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów
Specyfikacje płatności lub Noty potrąceniowe, wystawiane przez odbiorców Spółki, w których Odbiorcy wymieniają faktury korygujące wystawione na ich rzecz przez Wnioskodawcę, uznać należy za formę potwierdzenia odbioru wystawionych faktur korygujących przez nabywców Spółki.
Czy opłata pobierana za specyfikację istotnych warunków zamówienia publicznego podlega opodatkowaniu podatkiem VAT?
Spółka wnosi o odpowiedź na pytanie, czy poniesione wydatki z tytułu: - usług doradczych, w zakresie włączenia, sposobu organizacji i funkcjonowania Spółki z Specjalnej Strefie Ekonomicznej, - kosztów specyfikacji istotnych warunków przetargu w związku z wydaniem zezwolenia na działalność w strefie, - opłat za zarządzanie działalnością w strefie w okresie, kiedy Spółka nie spełnia jeszcze warunków
opodatkowanie przekazania specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Jak należy kwalifikować koszty poniesione przed dniem zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, a dotyczące kosztów wykupu specyfikacji przetargowej przy przystępowaniu do przetargu publicznego na uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej?
Czy postępowanie Wnioskodawcy jest właściwe i czy koszt druku specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz jego przekazania jest kwotą netto wystawianej na tę okoliczność faktury VAT?
Czy specyfikacja przelewów przesyłana drogą elektroniczną przez płatnika, bez podpisu, stanowi wystarczające potwierdzenie odbioru faktury korygującej przez kontrahenta i czy specyfikacja ta może stanowić podstawę do obniżenia lub podwyższenia kwoty podatku należnego w miesiącu otrzymania specyfikacji?