Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Interpretacje

    Interpretacje

    Temat
    Wszystkie paleta pieniądze piwo poczęstunki podatek od towarów i usług potrącalność kosztów powierzchnia powiązania powstanie obowiązku podatkowego powszechność prawo do odliczenia premia premia pieniężna prezentacja producenci produkcja produkcja filmowa produkt leczniczy produkty promocja reklama publiczna
    Indeks tematów
    Wszystkie p
    Interpretacja
    12.06.2025 Podatki Obrót gospodarczy

    Opodatkowanie ryczałtem 8,5% przychodów z usług sprzedaży miejsca reklamowego i treści audiowizualnych - Interpretacja indywidualna z dnia 12 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.275.2025.2.MW

    Przychody uzyskiwane z działalności usługowej w zakresie sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam i produkcji reklam mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w stawce 8,5% zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, jeżeli usługi te nie mieszczą się w kategoriach wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 1-4 oraz 6-8 tej ustawy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    16.12.2024 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.792.2024.1.JG

    Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazaniem przez Wnioskodawcę osobom trzecim materiałów promocyjnych i reklamowych oraz Nagród niepieniężnych, a w konsekwencji prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów przekazywanych nieodpłatnie.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.07.2023 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.267.2023.1.KW

    Wydatki związane z prowadzeniem bloga i tworzeniem artykułów w nim publikowanych nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, gdyż prowadzenie bloga nie wiąże się z osiąganiem jakichkolwiek przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    22.03.2012 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2012, sygn. IPPB5/423-24/12-2/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-24/12-2/JC

    Czy wydatki na prowadzenie reklamy produktu leczniczego, spełniające ogólne przesłanki dla uznania ich za koszty uzyskania przychodów określone w art. 15 ust. 1 ustawy o PDOP, poniesione przez Spółkę przed wydaniem decyzji GIF nakazującej zaprzestania ukazywania się lub prowadzenia tejże reklamy jako sprzecznej z obowiązującymi przepisami oraz wydatki poniesione przez Spółkę na dostosowanie prowadzonej

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.03.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 26.03.2008, sygn. ILPP2/443-8/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-8/08-2/MN

    Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia powyższych usług? Czy z ostatnim dniem każdego okresu rozliczeniowego, tj. 30 czerwca 2008 r., 30 czerwca 2009 r., 30 czerwca 2010 r. i 30 czerwca 2011 r.? Czy też na koniec każdego miesiąca?Czy Spółka prawidłowo rozliczyła podatek należny z tytułu wystawionej faktury VAT nr FVXXXw miesiącu wrześniu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.03.2008 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2008, sygn. ILPB3/423-19/08-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-19/08-2/MM

    Czy wydatki związane z umieszczeniem informacji o Spółce i jej produktach związane z sytuacją przedstawioną w pkt a i b są kosztami reklamy i należy zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w momencie poniesienia?Czy wydatki związane z wykonaniem tablicy z logo firmy umieszczanej na ukończonym budynku mieszkalnym są kosztami reklamy i należy zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w momencie

    czytaj dalej
    Interpretacja
    09.07.2007 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.07.2007, sygn. 1401/BP-II/4210-40/07/JM, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/BP-II/4210-40/07/JM

    1) W odniesieniu do zakupionych produktów spożywczych na wyposażenie stoiska podczas targów farmaceutycznych czy zjazdów lekarzy należy uznać, że stanowią one część działalności reklamowej jaką jest uczestnictwo w targach czy zjazdach, a przez to stanowią koszty uzyskania przychodu zgodnie z art. 15 ust.1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz. U. z 2000 r. Nr 54

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.06.2007 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 12.06.2007, sygn. 1401/BP-II/4210-20/07/JM, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/BP-II/4210-20/07/JM

    czy poniesione wydatki związane z produkcją programu G. X emitowanego na antenie, w tym usługa gastronomiczna świadczona przez firmę cateringową, są kosztem uzyskania przychodu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.04.2007 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.04.2007, sygn. 1472/ROP1/423-42/07/MK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-42/07/MK

    Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy

    czytaj dalej
    Interpretacja
    20.11.2006 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.11.2006, sygn. 1472/ROP1/423-292/06/RM, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-292/06/RM

    Czy wydatki na 1) nabycie/wytworzenie udostępnianych kontrahentom-punktom handlowym materiałów point of sale (materiały wsparcia punktu sprzedaży przedmioty i urządzenia służące wyeksponowaniu i zareklamowaniu wyrobów Spółki, np. listwy napółkowe, bannery i szyldy reklamowe, plakaty, naklejki, standy, kasetony, maszyny, lodówki, automaty, meble, opatrzone logo), które pozostają własnością Spółki, w

    czytaj dalej
    Interpretacja
    21.07.2006 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 21.07.2006, sygn. 1472/ROP1/423-171-238/06/RM, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-171-238/06/RM

    Czy koszty kuponów gry T-L o wartości 1,40 zł, przekazywanych nieodpłatnie nabywcom kuponów gry T-M w celu uatrakcyjnienia sprzedaży, są kosztami reklamy nielimitowanej czy limitowanej, czy kosztami działalności poniesionymi w celu zwiększenia przychodu i zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych są kosztami uzyskania przychodu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.05.2006 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 24.05.2006, sygn. P2/4407-005-9/06, Izba Skarbowa w Olsztynie, sygn. P2/4407-005-9/06

    dotyczy udzielenia pisemnej interpretacji w przedmiocie prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej we wrześniu 2003r., dokumentującej poniesione nakłady na odcinek drogi, do którego Spółka nie posiada tytułu prawnego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    19.01.2006 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.01.2006, sygn. PUS.I/423/78/05, Podkarpacki Urząd Skarbowy, sygn. PUS.I/423/78/05

    Czy komputer, rzutniki, materiały reklamowe są kosztami prowadzonego przez firmę kursu?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.12.2005 Podatki

    Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 08.12.2005, sygn. 1401/PD-4230Z-100/05/JP, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. 1401/PD-4230Z-100/05/JP

    czy koszty pojedynczych próbek, testerów bądź produktów, przekazywanych redakcjom, stanowią koszty uzyskania przychodu dla Spółki w sytuacji gdy bezpośrednim skutkiem takiego przekazania nie były ukazujące się w prasie artykuły na temat towarów sprzedawanych przez Spółkę lub artykuły w inny sposób dotyczące Spółki.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.11.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 25.11.2005, sygn. 1472/ROP1/423-305-291/05/AW, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-305-291/05/AW

    Spółka zwraca się o wyjaśnienie, czy ma prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków dotyczących przyznawanego klientom budżetu marketingowego, o którym mowa w pkt. 5 umowy, dokumentowanych fakturą wystawianą przez klienta oraz czy ma prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zawarty w fakturach VAT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.11.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.11.2005, sygn. DP/423-0010/05, Drugi Urząd Skarbowy w Gdańsku, sygn. DP/423-0010/05

    Czy wydatki poniesione przez Spółkę na promocję sprowadzanych do Polski towarów związane z degustacją, przygotowaniem stoiska targowego i uczestnictwem w targach stanowią koszt uzyskania przychodów w pełnej wysokości?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    04.08.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 04.08.2005, sygn. 1472/ROP1/423-192-188/05/PS, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-192-188/05/PS

    Czy wydanie nagród w związku z sprzedażą premiową jest w całości kosztem uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jako reklama nie objęta limitem? Do każdej zakupionej sztuki towaru X lub złożonego zamówienia powyżej określonej kwoty przysługuje nabywcy nagroda w postaci sztuki towaru Y.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.05.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 25.05.2005, sygn. 1472/ROP1/423-80-112/05/IW, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-80-112/05/IW

    Czy koszty związane ze świadczeniem usług promocyjnych i reklamowych, o charakterze zarówno publicznym, jak i niepublicznym na zlecenie YYY S.A., będą stanowiły dla A-B, w całości koszt uzyskania przychodów, bez limitu 0,25 % przychodu i art. 16 ust. 1 pkt 28 updop nie znajdzie w tym przypadku zastosowania?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    05.04.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.04.2005, sygn. PD/415-14/05, Pierwszy Urząd Skarbowy w Krakowie, sygn. PD/415-14/05

    Czy wydatki poniesione na wytworzenie i kolportaż gazetki reklamowej należy zaliczyć do kosztów reklamy objętej limitem 0,25% przychodów lud do kosztów reklamy publicznej, czy też, wydatki te należy zaliczyć do "zwykłych" kosztów wykonania usługi, mając na względzie fakt, iż koszty te są w dużej części refakturowane najemcom?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.03.2005 Podatki

    Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.03.2005, sygn. 1472/ROP1/423-08/28/05/PS, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-08/28/05/PS

    Czy koszt udostępnionych placówkom handlowym witryn chłodzących i nalewaków oraz urządzeń i przedmiotów, tzw. point of sale, służących umożliwieniu i wsparciu sprzedaży produktów Spółki, działającej w dziedzinie produkcji, sprzedaży i dystrybucji napojów, soków i wód mineralnych, jest kosztem poniesionym w celu uzyskania przychodów?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    31.12.2004 Podatki

    Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 31.12.2004, sygn. PD-005U-785/04/WD, Izba Skarbowa w Warszawie, sygn. PD-005U-785/04/WD

    Czy stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Oddziału wydatki związane z wymienionymi działaniami w zakresie reklamy leków (produktów), m. in.: 1) działania reklamowe i promocyjne w środowisku lekarskim dotyczące produktów S wydawanych na recepty (w tym dystrybucja ulotek, imienny mailing, rozdawnictwo przedmiotów (gadżetów)?

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.07.2003 Podatki

    Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 07.07.2003, sygn. PP/443-25/HM/03, Urząd Skarbowy w Nysie, sygn. PP/443-25/HM/03

    Zapytanie dotyczy kosztów reklamy.

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.