Refundacja kosztów wynagrodzeń i składek ZUS pracowników, otrzymana w związku z usuwaniem skutków powodzi, stanowi przychód podatkowy na mocy art. 14 ust. 2 pkt 2 uopdof, ale poniesione wydatki mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu zgodnie z art. 22 ust. 1 tejże ustawy.
Otrzymana refundacja z Powiatowego Urzędu Pracy za poniesione koszty wynagrodzeń pracowników stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy, natomiast poniesione na ten cel koszty można zaliczyć jako koszty uzyskania przychodów w myśl art. 22 ust. 1 tej ustawy.
Spółka nie jest uprawniona do obniżania podstawy opodatkowania VAT ani VAT należnego o kwotę wypłaty Payback, jako że fakt wypłaty nie jest traktowany jako rabat pośredni, gdyż spółka nie prowadziła sprzedaży objętej decyzjami refundacyjnymi.
Podstawa opodatkowania VAT i należny podatek od dostaw refundowanych produktów mogą zostać obniżone o wartość zwrotu refundacji przyznanego NFZ, na podstawie decyzji refundacyjnych, bez konieczności wystawienia faktury korygującej. Dowodzenie zwrotu w formie noty obciążeniowej oraz potwierdzenia płatności jest wystarczające.
Pomyłkowy przelew nie stanowi przychodu podatkowego w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeśli został niezwłocznie zwrócony i nie powoduje trwałego przysporzenia majątkowego.
Refundacja kosztów noclegów pracowników mobilnych nie generuje przychodu podatkowego, ponieważ świadczenie to jest spełniane wyłącznie w interesie pracodawcy, a nie pracownika, nie przyczyniając się do przysporzenia majątkowego po stronie pracowników oraz stanowi element prawidłowej organizacji pracy.
Dopłaty na rzecz NFZ w ramach Zwrotów Refundacyjnych obniżają podstawę opodatkowania, co wymaga odpowiedniej korekty podatku VAT, przy czym dokumentacja notami obciążeniowymi jest wystarczająca do uznania rabatu pośredniego i nie wymaga wystawienia faktury korygującej.
Przekazanie przez gminę po upływie okresu trwałości projektu mikroinstalacji fotowoltaicznych uczestnikom projektu, bez dodatkowego wynagrodzenia, nie rodzi obowiązku podatkowego w zakresie sporządzenia PIT-11. Nie stanowi to przysporzenia majątkowego w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obniżenie podstawy opodatkowania VAT może być dokonane przez podatnika z tytułu zwrotów refundacji, które stanowią rzeczywiste pośrednie obniżenie ceny produktów refundowanych, mimo iż formalne rozliczenia odbywają się przez podmioty zagraniczne, zgodnie z zasadami proporcjonalności oraz neutralności VAT.
Obniżenie podstawy opodatkowania VAT o kwoty zwrotów refundacji wypłacanych przez spółkę farmaceutyczną na rzecz NFZ jest zgodne z art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT, co wynika z zasady proporcjonalności i neutralności VAT. Zwrot refundacji powoduje obniżenie ceny netto produktów leczniczych, uznawany jako obniżka cen sprzedaży.
Środki finansowe pochodzące na wynagrodzenia lekarzy rezydentów, stażystów i kierowników specjalizacji z budżetu państwa lub samorządowego korzystają ze zwolnienia jako dotacje w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, co wyłącza je spod opodatkowania, a finansowane z tych środków koszty nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Brak obowiązku zapłaty podatku minimalnego przez podmioty dokonujące transakcji sprzedaży leków refundowanych.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na wypłatę grantów w formie refundacji części kosztów poniesionych przez mieszkańców uczestniczących w projekcie.
Skutki podatkowe otrzymanej kwoty refundacji zakupu okularów korekcyjnych.
Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku z tytułu dostawy Leków o wartość Payback wypłaconego przez Państwa na rzecz NFZ na podstawie Decyzji wydanych w stosunku do poszczególnych Leków.
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika w ramach wykonywania programu usuwania azbestu, podlegania opodatkowaniu dotacji otrzymanej na realizację projektu oraz podlegania opodatkowaniu wpłat pobieranych od mieszkańców, w sytuacji, gdyby dotacja nie pokryła wartości całego zadania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na realizację projektu.
Interpretacja ogólna w sprawie opodatkowania VAT czynności wykonywanych przez jednostki samorządu terytorialnego polegających na instalacji systemów odnawialnych źródeł energii oraz usuwaniu azbestu w związku wyrokami Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 30 marca 2023 r. w sprawach C-612/21 Gmina O. i C-616/21 Gmina L.
Dla celów obliczenia straty oraz udziału dochodów w przychodach, o których mowa w art. 24ca ust. 1 ustawy o CIT Wnioskodawca powinien uwzględniać przychody oraz koszty bezpośrednio i pośrednio związane z tymi przychodami, odpowiednio osiągnięte albo poniesione w związku ze sprzedażą Produktów leczniczych, dla których ustala się urzędową marżę detaliczną
Podatek od towarów i usług, który dotyczy braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT wynikającego z faktur dotyczących zakupów towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją umowy.
Ustalenie, czy bon na szczepienie ustanowiony przez Radę Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od osób fizycznych.
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki (pytanie nr 1) i możliwość zwolnienia z opodatkowania pomocy publicznej, którą Spółka otrzymała ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 w zw. z art. 12 ust. 1 pkt 1
Uznanie Fundacji rodzinnej za podatnika podatku od towarów i usług w zakresie wykonywania działalności gospodarczej, w szczególności w zakresie zbywania bądź udostępniania mienia.
Brak opodatkowania otrzymanej refundacji na realizację projektu oraz brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących nabycie towarów/usług.