Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych, przewidziane w art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, nie ma zastosowania, jeżeli pomiędzy spółką a jej jedynym udziałowcem, jednostką samorządu terytorialnego, istnieją nie tylko powiązania kapitałowe, ale także powiązania osobowe związane z obecnością przedstawicieli gminy w organach spółki.
Gmina nie może skorzystać z wyłączenia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych na podstawie art. 11n pkt 5 ustawy o CIT, jeżeli powiązania pomiędzy gminą a spółkami są oparte zarówno na powiązaniach kapitałowych, jak i osobowych.
Jednoczesne pełnienie przez jedną osobę funkcji członka zarządu akcjonariusza i członka Rady Nadzorczej spółki prowadzi do uznania obu podmiotów za powiązane na gruncie ustawy o CIT, wskazując na faktyczną zdolność wpływania na kluczowe decyzje gospodarcze.
Osoby wchodzące w skład Rady Nadzorczej Spółki są podmiotami powiązanymi z firmami tj. Spółkami 1-3 oraz osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą na podstawie art. 11a ust. 1 pkt 4 w związku z art. 11a ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT.
1. Czy w przypadku opisanym powyżej mamy do czynienia z jednostkami powiązanymi w myśl ustawy o CIT dla firm których przedstawiciele występują jako członkowie Rady Nadzorczej Spółki X? 2. Czy w przypadku opisanym powyżej mamy do czynienia z jednostkami powiązanymi w myśl ustawy o CIT dla firmy której jeden ze wspólników występuję jako Prokurent Spółki X?
Podmioty powiązane w rozumieniu art. 11a ustawy o CIT oraz stosowanie przepisów o cenach transferowych dla transakcji zawieranych między tymi podmiotami.
Czy Wnioskodawcę i jego komandytariuszy należy uznać za podmioty powiązane w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt. 4 ustawy o CIT jeżeli osoby fizyczne pełniące funkcję prokurentów samoistnych nieuprawnionych do samodzielnej reprezentacji Wnioskodawcy są osobami wywierającymi jednocześnie znaczący wpływ w rozumieniu art. 11a ust. 2 ustawy o CIT w stosunku do komandytariuszy Wnioskodawcy?
Na podstawie przedstawionego stanu faktycznego, czy wypłacona przez Spółkę na rzecz jej udziałowców (podmiotów powiązanych) wartość odsetek od udzielonych pożyczek stanowi dla Spółki dochód z ukrytych zysków w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 28m ust. 3 pkt 1 ustawy o CIT.
Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przy przekroczeniu progów dokumentacyjnych określonych w art. 11k ust. 2 updop z powodu powiązań z jednostką samorządu terytorialnego o charakterze osobowym
Ustalenie, czy fakt, że wspólnik Spółki jest Prezesem zarządu i fundatorem Fundacji nie stanowi przeszkody dla opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek („estoński CIT”).
1. Czy w świetle § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (Dz.U. z 2015 r., poz. 465) nabycie przez Wnioskodawcę prawa użytkowania wieczystego części działki oraz udziału w budynku od Oficyny, wcześniej
brak obowiązku stosowania oznaczenia „TP” w ewidencji sprzedaży w JPK_V7 dla transakcji dokonywanych przez gminę
W zakresie stosowania w ewidencji sprzedaży oznaczenia „TP” w przypadku świadczenia usług na rzecz Prezesa Zarządu Wnioskodawcy, członków Rady Nadzorczej Wnioskodawcy, Starosty (…), Wicestarosty oraz członków Zarządu Powiatu, Burmistrza Miasta (…), członków Rady Miasta (…), członków Rady Miasta (…), dyrektorów i prezesów wszystkich podległych gminie i powiatowi jednostek jak również ich małżonków,
Dokumentacja cen transferowych, powiązania osobowe Wnioskodawcy z Gminą i Województwem.
Skoro zgodnie z przepisami (art. 24b ust. 10 Ustawy o CIT) Spółka matka ma obowiązek odliczenia 10.000.000 zł proporcjonalnie do wielkości przychodu w ramach całej grupy kapitałowej, to czy Spółka córka/wnuczka może skorzystać z całej kwoty pomniejszenia dla wyłącznie swoich przychodów i podmiotów, w których ma udziały, tj. 10.000.000 zł, czy jedynie z wartości wskazanej jej przez Spółkę matkę dla
1. Kwestie związane z art. 24b updop: - czy w ramach powierzchni użytkowej oddanej do używania należy uwzględnić powierzchnie przeznaczone do wspólnego korzystania przez Spółkę oraz najemców oraz do wspólnego korzystania przez najemców (np. korytarze, toalety) - czy w ramach powierzchni całkowitej budynku, należy uwzględnić powierzchnię klatek schodowych, szybów dźwigowych oraz wszystkich innych pomieszczeń
1. Kwestie związane z art. 24b updop: - czy warunek, o którym mowa w przepisie art. 24b ust. 1 pkt 2 updop, oddania budynku do używania jest spełniony w przypadku wynajmu krótkoterminowego sal szkoleniowych oraz konferencyjnych podmiotom trzecim kilka godzin dziennie, kilka/kilkanaście dni w roku lub kilka/kilkanaście dni w roku w wymiarze całego dnia, w sytuacji gdy w pozostałym okresie pomieszczenia
Podatek od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu dostaw towarów i świadczenia usług przez Wnioskodawcę oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego przez nowo powstałą Spółkę.
1. Czy spółka jawna będzie miała prawo dokonać obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z czynnościami nabycia towarów w postaci nieruchomości na skutek wniesienia tych nieruchomości jako wkładów niepieniężnych przez wnioskodawczynię i czy będzie mogła wystąpić na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy VAT o zwrot różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego i kwotą podatku należnego
Czy pomiędzy Wnioskodawcą a spółką komandytową zachodzą powiązania o charakterze rodzinnym?
Powiązania między podmiotami oraz sporządzania dokumentacji podatkowej transakcji.
Wnioskodawca jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na stanowisku Prezesa Zarządu w spółce z o.o. posiadając 50 % udziałów oraz jest wspólnikiem w spółce jawnej. Dochód z udziału w spółce jawnej podatnik zamierza opodatkować, na podstawie art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatkiem w wysokości 19 %. Spółka jawna będzie korzystać z usług spółki z ograniczoną odpowiedzialnością