Koszt Wynagrodzenia Stałego z umów CDS, ponoszony przez Spółkę, stanowi koszt uzyskania przychodu z innego niż zyski kapitałowe źródła, rozpoznawany jako koszt pośredni w odniesieniu do działalności operacyjnej, w myśl art. 15 ust. 4d ustawy CIT.
Gmina realizująca budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie działa jako podatnik VAT, gdyż działania te nie mają charakteru zarobkowego. Tym samym wpłaty mieszkańców i dotacje są zwolnione z VAT, a Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego na zakupach związanych z inwestycją.
Realizacja przez Gminę projektu budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przy pomocy dotacji, bez generowania stałego dochodu, nie stanowi działalności gospodarczej i nie podlega opodatkowaniu VAT. Wpłaty mieszkańców oraz dotacje nie są podstawą opodatkowania, a Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT.
Czynności podejmowane przez Gminę, jako realizacja zadań własnych, nie stanowią działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o VAT. W związku z tym wpłaty mieszkańców oraz dofinansowanie nie podlegają opodatkowaniu VAT, a Gmina nie posiada prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z projektem budowy oczyszczalni ścieków.
Gmina realizująca inwestycję drogową na potrzeby publiczne oraz partycypująca w kosztach Banku, nie działa w zakresie działalności gospodarczej jako podatnik VAT, a uzyskane wpłaty nie są świadczeniami podlegającymi opodatkowaniu VAT. Zatem, Gmina nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego związanym z tą inwestycją.
Działania gminy związane z realizacją Inwestycji POŚ nie stanowią działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu VAT, a wpłaty mieszkańców i środki z PROW nie są zapłatą za czynności opodatkowane. Gmina nie nabywa prawa do odliczenia VAT naliczonego związku z inwestycją.
Wpłaty mieszkańców na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż działania Gminy, nie mające na celu stałego dochodu i wspierane środkami publicznymi, nie stanowią działalności gospodarczej. Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia VAT od zakupów związanych z realizacją tego projektu.
W przypadku budowy przydomowych oczyszczalni ścieków przez gminę, działania te nie są uznawane za prowadzenie działalności gospodarczej w rozumieniu VAT, co wyklucza prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług.
Odsetki minimalne z umowy pożyczki uznaje się jako koszty uzyskania przychodu, natomiast odsetki premiowe uzależnione od dochodu z inwestycji traktuje się jako przychód z udziału w zyskach osoby prawnej, wyłączając je z kosztów uzyskania przychodu na podstawie wyłączeń dotyczących pożyczek partycypacyjnych.
Przychód z tytułu odpłatnego przeniesienia partycypacji w kosztach TBS stanowi przychód z praw majątkowych, podlegający opodatkowaniu według zasad ogólnych, gdyż partycypacja jest prawem majątkowym, a otrzymana kwota przewyższająca poniesione nakłady tworzy różnicę stanowiącą dochód podatkowy.
Kosztami uzyskania przychodów nie są wydatki na przystosowanie nowo nabytego lokalu do użytkowania, jeśli te wydatki nie pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z przychodem uzyskanym z zamiany praw do niego, ani nie służą ich zachowaniu lub zabezpieczeniu. Realizowany cel musi być widoczny w momencie ponoszenia kosztu.
Odpłatne zbycie praw majątkowych wynikających z cesji umowy partycypacyjnej z Towarzystwem Budownictwa Społecznego powoduje powstanie przychodu z praw majątkowych, opodatkowanego według zasad ogólnych, przy uwzględnieniu kosztów uzyskania przychodu.
Umowy pożyczek partycypacyjnych zawierane przez spółkę z inwestorami nie stanowią pożyczki w rozumieniu art. 720 Kodeksu cywilnego, a zatem nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych. Charakter umów kwalifikuje je jako wspólne przedsięwzięcia inwestycyjne.
Wpłaty przedsiębiorców na rzecz Gminy, dokonane poprzez stowarzyszenie jako środki partycypacyjne, stanowią odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. Fakt ten wywołuje obowiązek podatkowy zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, skutkując koniecznością rozliczenia podatku z chwilą wystawienia faktury lub przyjęcia przedpłaty.
Wpłaty dokonywane przez współwłaścicieli na rzecz gminy z tytułu partycypacji w kosztach remontu wspólnej nieruchomości nie stanowią wynagrodzenia za czynności podlegające opodatkowaniu VAT; gmina nie jest zobowiązana do wystawienia faktur VAT z tytułu tych wpłat.
Wynagrodzenie z pożyczki partycypacyjnej wypłacane inwestorom będącymi osobami prawnymi, jako przychód z udziału w zyskach, podlega zryczałtowanemu podatkowi dochodowemu pobieranemu przez płatnika; zwrot kapitału nie stanowi przychodu i nie jest opodatkowany.
Świadczenie pieniężne tytułem partycypacji w kosztach Inwestycji Drogowych jest wynagrodzeniem za odpłatne świadczenie usług przez Sprzedającego, podlegającym opodatkowaniu VAT, zaś Kupujący ma prawo do odliczenia VAT z faktur dokumentujących tę partycypację, gdyż inwestycja służy działalności opodatkowanej.
Brak opodatkowania wpłacanych kwot jako partycypacja w kosztach budowy sieci wodno-kanalizacyjnej.
Skutki podatkowe korzystania z lokalu mieszkalnego na podstawie umowy użyczenia.
Skutki podatkowe realizacji inwestycji w zakresie przebudowy dróg publicznych.
Brak opodatkowania przychodu z tytułu wniesienia do Fundacji Rodzinnej praw do zysku, wynikającego z umów pożyczki partycypacyjnej oraz dalsze wypłaty z tego tytułu na rzecz Fundacji Rodzinnej z uwagi na zwolnienie przewidziane w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych.
Możliwość i moment rozliczenia uzyskiwanych przychodów i ponoszonych kosztów przez Spółkę w ramach Umowy.