Rolnik, zarejestrowany jako czynny podatnik VAT, ma prawo do odliczenia pełnej kwoty VAT od zakupionego oleju napędowego, jeżeli pojazdy są wykorzystywane wyłącznie do działalności gospodarczej i potwierdzone ewidencją potwierdzającą wykluczenie użytku prywatnego, na podstawie art. 86 i 86a ustawy o VAT.
Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot nabywający LNG, który nie spełnia wymogów rejestracyjnych jako pośredniczący podmiot gazowy. Tym samym zużycie LNG do celów prób statków nie kwalifikuje się jako żegluga i nie jest zwolnione z akcyzy, co wyklucza stawkę zerową na podstawie użytego kodu CN 2711 11 00.
Usługi polegające na kompleksowej obsłudze paliw w portach morskich, polegające na przeładunku, składowaniu oraz dodawaniu biokomponentów, spełniają przesłanki opodatkowania 0% stawką VAT na mocy art. 83 ust. 1 pkt 9 i 9a ustawy, jako usługi służące bezpośrednim potrzebom ładunków transportu morskiego oraz międzynarodowego transportu lądowego.
Spółka nie jest uprawniona do ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego w imieniu AAAA z tytułu sprzedaży paliwa, nawet na mocy pełnomocnictwa, zgodnie z § 34 ust. 6 rozporządzenia. Jedynie Dowództwo Sojusznicze może występować z takim wnioskiem.
Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usługi udostępniania samochodów pracownikom powstaje z chwilą upływu terminu płatności za przedmiotową usługę. Natomiast, jeśli wystawicie Państwo fakturę za świadczoną usługę udostępnienia samochodu służbowego do celów prywatnych przed upływem terminu płatności, wówczas obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury dokumentującej tą usługę.
Czy w związku z utylizacją odpadów (paliw) dokonaną w ramach Utylizacji 1, Utylizacji 2, Utylizacji 3 - Spółka pozbawiona jest prawa do obniżenia podatku należnego VAT o podatek naliczony VAT wynikający z nabycia tych paliw?
prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących nabycia towarów i usług za pomocą kart paliwowych
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług przy użyciu kart flotowych
Oznaczenie Produktów w ewidencji sprzedaży JPK_VAT z deklaracją kodem GTU_01 i GTU_02
rozpoznanie eksportu towarów oraz zastosowanie stawki podatku w wysokości 0%
moment powstania obowiązku podatkowego w podatku od towarów i usług w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym paliw oraz zasad raportowania odbioru wyrobów akcyzowych w systemie EMCS
Czy można zaliczyć jako koszty uzyskania przychodu wszystkie ubytki i niedobory powstające w paliwach wyłącznie w sposób niezawiniony?