Stawka ryczałtu od przychodów z usług konserwacyjnych dźwigów osobowych i towarowych wynosi 8,5%, gdyż konserwacja nie jest robotą budowlaną w rozumieniu ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Dla napraw, będących robotami budowlanymi, obowiązuje stawka 5,5%.
Usługi przyciemniania szyb samochodowych nie stanowią naprawy pojazdów w rozumieniu przepisów podatkowych, co umożliwia ich zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej, o ile nie przekraczają wyznaczonego progu obrotów.
Przychód podatkowy z tytułu świadczenia okresowych usług serwisowych i naprawczych powinien być rozpoznany na dzień faktycznego wykonania usługi, zgodnie z art. 12 ust. 3a ustawy o CIT, przy braku cech usługi ciągłej i określonych okresów rozliczeniowych.
Wyroby energetyczne używane w celach serwisowych, konserwacyjnych i naprawczych statków powietrznych, podlegają zwolnieniu od akcyzy, zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, o ile spełnione są wymagane warunki formalne.
Podatnikowi przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej naprawę pojazdu wykorzystywanego wyłącznie do działalności opodatkowanej, nawet gdy naprawa została sfinansowana przez ubezpieczyciela, o ile pojazd ma masę całkowitą powyżej 3,5 tony i nie podlega ograniczeniom z art. 86a ustawy o VAT.
Usługi serwisowania i naprawy silników lotniczych wykonywane przez Wnioskodawcę, mimo znaczącej wartości towarów użytych w procesie, stanowią ujęcie kompleksowego świadczenia usług na potrzeby podatku VAT, z miejscem świadczenia ustalanym zgodnie z art. 28b ustawy. Przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przesłanek wymienionych w art. 86 ust. 1 i 8 ustawy o VAT
U podatnika objętego ryczałtem od dochodów spółek faktura dokumentująca naprawę samochodu użytkowanego do celów mieszanych, zapłacona przez ubezpieczyciela w zakresie kwoty netto oraz połowy kwoty podatku od towarów i usług i zapłacona przez podatnika w zakresie połowy podatku od towarów i usług, stanowi podstawę do zapłaty podatku dochodowego przez podatnika.
Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług kompleksowej naprawy i serwisu pojazdów samochodowych z wykorzystywaniem części, w tym oleju silnikowego stanowiących towar handlowy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawianych przez serwis z tytułu wykonanych usług naprawy samochodu.
Ustalenie czy kwota odszkodowania wypłaconego przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe będzie stanowić przychód podatkowy oraz czy kwota netto faktury wystawionej na Spółkę przez serwis ASO (lub kwota netto powiększona o 50% VAT) będzie stanowiła koszt podatkowy Spółki.
W zakresie ustalenia, czy przekazane spółkom sklepowym w ramach Programu wsparcia środki pieniężne będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu w momencie ich przekazania oraz czy przekazanie środków pieniężnych Wnioskodawcy przez spółkę sklepową - w razie spełnienia warunków wskazanych w Programie - będzie stanowiło dla Wnioskodawcy przychód podatkowy.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu towarów realizowanego na warunkach opisanych w siedmiu scenariuszach.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów napraw oraz ubezpieczeń taboru kolejowego, które Spółka poniosła w poprzednich latach i które nie uległy przedawnieniu i będzie ponosić w latach następnych oraz określenia momentu poniesienia tych kosztów.
Ustalenie, czy - wydatki ponoszone przez Spółkę przed 1 stycznia 2023 r. na naprawę szkody samochodu osobowego Spółki wykorzystywanego do celów działalności gospodarczej Spółki oraz dla prywatnych celów pracowników należy traktować jako tzw. ukrytą dywidendę albo wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, które należy opodatkować ryczałtem od dochodów spółek, - wydatki ponoszone przez Spółkę
Czy wydatki poniesione przez Spółkę na Prace Naprawcze i usunięcie wad powstałych z winy Pracowni Architektonicznej stanowią koszt uzyskania przychodu w świetle art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - Czy Spółka powinna rozpoznać koszty poniesione na Prace Naprawcze i usunięcie wad powstałych z winy Pracowni Architektonicznej/Generalnego Wykonawcy w dacie ich poniesienia, zgodnie
W przypadku naprawy bezgotówkowej samochodu używanego na podstawie umowy leasingu, odszkodowanie wypłacone właścicielowi pojazdu, nie stanowi przychodu leasingobiorcy.
Prawo do odliczenia. Moment powstania obowiązku podatkowego. Sposób dokumentowania sprzedaży. Akceptacja faktur. Brak obowiązku zastosowania mechanizmu podzielonej płatności.
prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu importu Części w związku z usługami naprawy lub wymiany tych Części w ramach zobowiązań gwarancyjnych
Brak obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy oraz brak obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy.
Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach wystawionych przez Spółkę z tytułu świadczenia usług serwisowych lub naprawy pojazdów. Wnioskodawca nie ma obowiązku stosowania oznaczenia GTU 07 w Jednolitym Pliku Kontrolnym (JPK) za wykonanie usług serwisowych lub naprawy pojazdów.
Obowiązek płatnika w związku z użytkowaniem przez pracowników samochodów służbowych do celów prywatnych.
Czy kwota odszkodowania należna od firmy ubezpieczeniowej w związku z uszkodzeniem pojazdu samochodowego rozliczona w sposób bezgotówkowy w sposób opisany w stanie faktycznym jest przychodem podatkowym dla Spółki? Czy opłacone bezpośrednio przez firmę ubezpieczeniową wydatki na powypadkową naprawę pojazdu Spółki przez warsztat samochodowy w sposób opisany w stanie faktycznym stanowią dla Spółki koszt