Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, zwolnienie z podatku dochodowego dotyczy nagród związanych ze sprzedażą premiową przyznawanych nabywcy od sprzedawcy, co wyklucza programy lojalnościowe, w których nagrody przyznawane są przedstawicielom handlowym za sprzedaż lub promocję. Takie nagrody nie korzystają ze zwolnienia podatkowego i nie stanowią sprzedaży premiowej w rozumieniu przepisów prawa
Zwrot kaucji związanej z użyciem żetonów w grze karcianej niemającej charakteru hazardowego nie stanowi przychodu ani wygranej, w konsekwencji nie podlega opodatkowaniu podatkiem od gier hazardowych, gdyż brak tu przesłanek gry oferującej nagrody pieniężne.
Bony promocyjne nie stanowią przychodu podatkowego, ponieważ nie przynoszą realnej korzyści ekonomicznej. Natomiast bony towarowe i świadczenia pieniężne stanowią przychód z innych źródeł i mogą być zwolnione z opodatkowania jedynie w zakresie nieprzekraczającym 200 zł. Z tytułu przyznania tych świadczeń powstają obowiązki informacyjne, nie powstają jednak obowiązki płatnicze.
Wyjazdy organizowane przez spółkę jako nagrody w akcjach promocyjnych podlegają opodatkowaniu według szczególnej procedury VAT marża, nie dając jednocześnie prawa do odliczenia VAT od wydatków na te wyjazdy.
Program punktowy, w którym uczestnik wymienia punkty na nagrody jest nieodpłatnym świadczeniem generującym przychód z innych źródeł; nie podlega zwolnieniu podatkowemu z art. 21 ust. 1 pkt 68a u.p.d.o.f., gdyż nagrody są wydawane w zamian za konkretne działania.
Przekazanie pracownikom nagród jubileuszowych w postaci telefonów komórkowych z okazji osiągnięcia określonego stażu pracy w spółce X S.A., uznane za darowiznę, nie stanowi przychodu z tytułu stosunku pracy, a tym samym nie nakłada na spółkę obowiązków płatnika związanych z podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Transfer środków pieniężnych od Zleceniodawcy na Zleceniobiorcę, związany z pokryciem kosztów nagród pieniężnych i rzeczowych, oraz przepływ środków z opłat za udział w loterii nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu VAT. Zleceniobiorca i Zleceniodawca rozdzielają świadczenia, nie uznając przepływu środków za odpłatną dostawę towarów lub usług w rozumieniu ustawy o VAT.
Nagrody pieniężne i rzeczowe przyznawane za działalność na rzecz ochrony wód, niepowiązane z działalnością gospodarczą ani pracą, stanowią przychód z innych źródeł (art. 20 ust. 1 u.p.d.o.f.), przy czym nieobowiązkowe jest pobieranie zaliczek na podatek, lecz konieczne wystawienie PIT-11.
Nieodpłatne przekazanie nagród uczestnikom akcji promocyjnej, bez związku z czynnościami opodatkowanymi, jest wyłączone spod działania ustawy o VAT, bez prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Podatnik świadczący usługi turystyki w ramach akcji promocyjnych na rzecz klientów spełnia warunki szczególnej procedury opodatkowania marżą VAT zgodnie z art. 119 ustawy o VAT, co skutkuje brakiem prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu tych usług.
W systemie ryczałtu od dochodów spółek kwoty przekazywane na budżet nagród oraz darowizn nie stanowią opodatkowanego przychodu, dopóki nie zostaną przypisane do dochodu podlegającego opodatkowaniu zgodnie z art. 28m ustawy o CIT.
Opodatkowanie nagród uzyskanych z udziału w konkursie - obowiązki płatnika.
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Spółkę na zakup nagród wydawanych w ramach Platformy na rzecz użytkowników.
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazaniem przez Wnioskodawcę osobom trzecim materiałów promocyjnych i reklamowych oraz Nagród niepieniężnych, a w konsekwencji prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów przekazywanych nieodpłatnie.
Obowiązki płatnika w związku z wydawaniem nagród w ramach planowanego przedsięwzięcia.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą nagród za osiągnięcia sportowe.
Ustalenie - czy przeprowadzenie i organizacja Akcji przez Państwa na rzecz Zleceniodawcy stanowi usługę oraz sposobu udokumentowania tej usługi fakturą, czy Nagroda przekazywana przez Państwa na rzecz D. nie stanowi wynagrodzenia za usługę, ani rabatu pośredniego stanowiącego obniżkę ceny oraz udokumentowania ją notą uznaniową lub innym dokumentem.
Dotyczy ustalenia: - czy w analizowanej sytuacji Spółka powinna rozpoznać przychód podatkowy na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) w wysokości ceny sprzedaży Wycieczki/Nagrody na rzecz klienta (tj. w wysokości 1 PLN); - czy Spółka jest uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów na gruncie ustawy o CIT wartości poniesionych wydatków na nabycie
Skutki podatkowe nieodpłatnego wydania Uczestnikom Programu 1 i Programu 2 Nowych Nagród.
Skutki podatkowe organizacji programów na rzecz klientów oraz obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne w związku z wydaniem nagród w ramach programów.
Skutki podatkowe przyznania nagród i wyróżnień za wybitne osiągnięcia sportowe.
W zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika w związku z organizowaną akcją promocyjną.