Spółka świadcząca usługi Call Center na rzecz zagranicznej spółki ma prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT oraz zwrotu jego nadwyżki z powodzeniem wykazanej poprzez bieżące deklaracje, niezależnie od ich powtarzalnego charakteru, pod warunkiem stałego przenoszenia nadwyżki VAT na przyszłe okresy bez ryzyka przedawnienia, przy założeniu, że usługi nie są opodatkowane polskim VAT.
Inwestycja SPV w farmy wiatrowe spełnia kryteria długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej, co pozwala na niestosowanie limitów nadwyżki kosztów finansowania dłużnego zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, pod warunkiem spełnienia przesłanek długoterminowości, znaczących aktywów oraz interesu publicznego.
Inwestycja realizowana przez spółkę jako farma fotowoltaiczna kwalifikuje się jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w myśl art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, co uzasadnia możliwość pominięcia kosztów finansowania dłużnego przy kalkulacji nadwyżki tych kosztów.
W przypadku udziału w długoterminowym projekcie z zakresu infrastruktury publicznej, który spełnia określone normy i służy interesowi publicznemu, koszty finansowania dłużnego związanego z takim projektem nie muszą być uwzględniane przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, o czym mowa w art. 15c ustawy o CIT.
Inwestycja Wnioskodawcy polegająca na budowie farmy fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, zgodnie z art. 15c ust. 10 ustawy CIT, co pozwala na wyłączenie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania. Wyłączenie to możliwe jest, o ile projekt spełnia kryteria długoterminowości, znaczącego aktywu oraz działania w interesie publicznym
Farma wiatrowa będąca długoterminowym projektem z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki określone w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, a koszty jej finansowania dłużnego nie podlegają limitowaniu zgodnie z ust. 8 tego artykułu po rozwiązaniu umowy PGK.
Połączenie spółek, z których obydwie są opodatkowane ryczałtem, realizowane metodą łączenia udziałów i przy zachowaniu kontynuacji wyceny podatkowej, nie wywołuje powstania dochodu z tytułu zmiany wartości składników majątku oraz nie prowadzi do utraty prawa do opodatkowania ryczałtem przez spółkę przejmującą.
Wartość kapitału zapasowego pochodząca z agio, zgromadzona podczas przekształcenia spółki z o.o. w spółkę jawną, nie stanowi przychodu z tytułu udziału w zyskach osób prawnych. Nie podlega zatem opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Wypłacone odszkodowanie z ubezpieczenia, dotyczące składnika majątku używanego w działalności gospodarczej i objętego umową leasingu, stanowi przychód z działalności gospodarczej i nie podlega zwolnieniu podatkowemu zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Nadwyżka podatku naliczonego nad należnym, przenoszona na kolejne okresy rozliczeniowe, traktowana jest jako bieżąca i uprawnia do zwrotu na rachunek bankowy, niezależnie od upływu czasu, zgodnie z ogólnymi zasadami o VAT; art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej nie ogranicza tego prawa.
Nadwyżka energii elektrycznej wyrażona depozytem nie stanowi przychodu na gruncie CIT, natomiast wprowadzona nadwyżka energii podlega opodatkowaniu jako przychód podatkowy, zaś jej wartość nie może być zaliczana w koszty uzyskania przychodu w ramach depozytu prosumenckiego.
W przypadku automatycznego umorzenia udziałów w spółce przejmującej, objętych uprzednio w zamian za udziały mające wartość nominalną odpowiadającą wartości rynkowej, opodatkowaniu podlega nadwyżka przychodu z umorzenia ponad tę wartość nominalną. Koszt podatkowy ustala się według wartości rynkowej udziałów objętych w zamian za wkład niepieniężny.
Dotyczy ustalenia: 1. czy wartość energii przekazywanej do sieci Sprzedawcy przez Wnioskodawcę, ustalona jako iloczyn ilości energii elektrycznej wynikającej z salda ujemnego i rynkowej ceny energii elektrycznej, stanowi przychód podatkowy na gruncie Ustawa o CIT, i tym samym powinna zostać uwzględniona przy wyliczaniu zaliczki na podatek dochodowy, 2. czy będzie korzystać ze zwolnienia z opodatkowania
Brak powstania przychodu z tytułu nadwyżki energii elektrycznej przekazanej do depozytu prosumenckiego.
Brak powstania dochodu z tytułu zmiany wartości składników majątku, o którym mowa w art. 28m ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT.
Przyjęcie, że dla celów obliczenia dochodu z tytułu zmiany wartości składników majątku, Spółka powinna przyjąć jako podstawę opodatkowania, sumę nadwyżek wartości rynkowej poszczególnych składników majątku wykazanych w księgach rachunkowych Spółki Przejmowanej nad wartością podatkową tych poszczególnych składników majątku określoną zgodnie z art. 28m ust. 7 ustawy o CIT.
Określenie przychodu z tytułu wystąpienia wspólnika ze spółki jawnej.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania przychodu z tytułu otrzymanego dofinansowania projektów współfinansowanych ze środków europejskich, w tym także nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota otrzymanego dofinansowania.
Elektrownia wiatrowa stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co uprawnia Spółkę do nieuwzględnienia kosztów finansowania dłużnej inwestycji do nadwyżki kosztów.
Czy zysk ze sprzedaży energii elektrycznej uzyskanej z farmy fotowoltaicznej przeznaczony na koszty utrzymania nieruchomości, tj. koszty zakupu energii elektrycznej potrzebnej na części wspólne (wieczorami i nocami nie będzie produkcji energii elektrycznej, a zużycie będzie potrzebne), zakupu ciepła sieciowego, kosztów administracji, sprzątania terenu Wspólnoty, utrzymanie zieleni, odśnieżania, itp
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Projekty Wnioskodawcy, stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego,
Projekty Wnioskodawcy stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy o CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego związanych z Projektami przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, o której mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT
Brak utraty prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek na skutek ulokowania części nadwyżek finansowych w produkty strukturyzowane.
Na moment połączenia po stronie Zainteresowanego wystąpi przychód o którym mowa w art. 24 ust. 8 ustawy o PIT w wysokości nadwyżki wartości emisyjnej akcji/udziałów Spółki Przejmującej przydzielonych wspólnikowi Spółki Przejmowanej ponad wartość wydatków na nabycie lub objęcie udziałów/ akcji Spółki Przejmowanej obliczonych zgodnie z art. 22 ust. 1f albo art. 23 ust. 1 pkt 38 ustawy o PIT.