Odpłatna dostawa energii cieplnej na rzecz odbiorców zewnętrznych przez Gminę jest działalnością gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z infrastrukturą wykorzystywaną do tych dostaw. Brak zwolnienia z VAT dla przedmiotu dostawy wskazuje na opodatkowanie według właściwej stawki.
Wniesienie aportem zmodernizowanej sieci ciepłowniczej do spółki traktuje się jako czynność opodatkowaną podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia. Organ potwierdza, że Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od poniesionych wydatków związanych z projektem. Podstawę opodatkowania stanowi pełna wartość świadczenia otrzymanego, pomniejszona o kwotę podatku VAT.
Dostawa energii cieplnej z pomp ciepła oraz refakturowanie energii od PEC stanowią świadczenia odrębne i podlegają opodatkowaniu VAT. W przypadku braku możliwości bezpośredniego przypisania kosztów do opodatkowanej lub zwolnionej działalności, stosuje się proporcję odliczenia VAT, zgodnie z art. 90 ustawy o VAT.
Opodatkowanie opłat pobieranych z tytułu bezumownego poboru energii.
Brak możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem energii cieplnej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z budową - w przypadku aportu budowli do spółki oraz braku obowiązku korekty odliczenia podatku naliczonego w przypadku zaniechania inwestycji.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem Energii Cieplnej zużywanej w Lokalach i Pustych Lokalach.
Celem zwolnienia z akcyzy o którym mowa w art. 30 ust. 7a pkt 4 ustawy jest wsparcie dla danego podmiotu w ściśle określonym zakresie. Mowa jest w nim wyłącznie o pewnym ściśle określonym wycinku produkcji, w którym dochodzi do przemiany fizykochemicznej minerałów. Zwolnieniu podlegać może wyłącznie ta część energii elektrycznej, która jest bezpośrednio wykorzystana przy takiej obróbce minerałów, w
Wliczenie refakturowanych opłat eksploatacyjnych takich jak energia cieplna, woda i ścieki związanych z wynajmem hali produkcyjno-magazynowej do limitu zwolnienia od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy.
Opodatkowanie dostaw i refakturowania energii cieplnej, alokacja podatku na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy o VAT, sposób ustalenia proporcji, o której mowa w art. 90 ust. 2 ustawy, obowiązek dokonania korekty po zakończeniu każdego z lat podatkowych stosowania korekty.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem i refakturowaniem Energii Cieplnej zużywanej w Lokalach i Pustych Lokalach.
Udzielenie bonifikat za niedotrzymanie standardów jakości obsługi odbiorców i warunków sprzedaży energii cieplnej.
czy przyznanie przez Spółkę na rzecz odbiorcy energii elektrycznej Premii określonej w § 50b ust. 1 Rozporządzenia, skutkuje zmniejszeniem (korektą) przychodu Spółki w CIT, z tytułu sprzedaży energii elektrycznej na rzecz danego odbiorcy; - czy Premia zmniejsza (koryguje) przychód Spółki z tytułu sprzedaży energii dokonanej w 2023 r. i tym samym w przypadku gdy: a) Premia jest przyznana za okres
Uznanie Kotłowni za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, spełniającą przesłanki do uznania jej za zakład energochłonny oraz możliwości nabycia w zwolnieniu od akcyzy wyrobów gazowych.
Zwolnienie z obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii elektrycznej zużytej na własne potrzeby, obowiązek prowadzenia ilościowej ewidencji energii elektrycznej, rejestracji w CRPA, obowiązku składnia deklaracji oraz braku obowiązku zapłaty podatku akcyzowego od energii cieplnej.
Czy przychód uzyskany przez Spółdzielnię w wyniku zawartego porozumienia, które zwalnia Wnioskodawcę ze zobowiązań finansowych wobec A, uzyskany na podstawie korekt faktur VAT za rok 2021, objęty jest zwolnieniem w podatku dochodowym od osób prawnych, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt. 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Na jaki moment Wnioskodawca powinien ustalić dzień powstania
Uznanie Kotłowni za ZCP, spełniającą przesłanki do uznania jej za zakład energochłonny oraz możliwości nabycia przez Spółkę w zwolnieniu od akcyzy wyrobów węglowych zużywanych w Kotłowni
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zwolnienia od akcyzy olejów smarowych
W zakresie możliwości ustalenia, że otrzymana rekompensata nie stanowi dopłaty i nie zwiększa podstawy opodatkowania.
Prawo do odliczenia VAT naliczonego w pełnych kwotach od wydatków poniesionych w latach 2018-2020, wykorzystywanych przez Gminę wyłącznie do dostawy energii cieplnej do Odbiorców zewnętrznych.