Czynności polegające na wykorzystywaniu majątku będącego przedmiotem inwestycji przez Gminę dla realizacji zadań edukacyjnych nie stanowią czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, co wyklucza prawo Gminy do odliczenia podatku naliczonego z tytułu realizacji tej inwestycji.
Gmina, realizując zadania własne związane z edukacją publiczną oraz nieodpłatne świadczenie usługi edukacyjnej, nie ma prawa do obniżenia kwoty VAT należnego na podstawie art. 86 ustawy o VAT, gdyż nie działa w charakterze podatnika w ramach działalności gospodarczej.
Jednostka samorządu terytorialnego nie jest uprawniona do odliczenia VAT od wydatków poniesionych na projekty edukacyjne, jeśli wydatki te nie są związane z czynnościami opodatkowanymi, realizowanymi w ramach działalności gospodarczej.
Z zastosowania preferencyjnej stawki VAT 0% na drukarki i skanery 3D skorzystać można jedynie przy łącznym spełnieniu warunków formalnych przewidzianych w art. 83 ust. 14 ustawy o VAT. Brak wymaganych dokumentów skutkuje koniecznością stosowania stawki standardowej.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na projekt edukacyjny, gdyż służy on zadaniom publicznym, a nie działalności opodatkowanej VAT, co wyłącza możliwość odliczenia podatku.
Podłoga interaktywna wraz z akcesoriami nie stanowi sprzętu komputerowego uprawniającego do zastosowania stawki VAT 0%, gdyż nie jest wymieniona w katalogu załącznika nr 8 ustawy o VAT, co wyklucza stosowanie preferencyjnej stawki podatkowej.
Jednostka samorządu terytorialnego nie ma prawa obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, jeżeli zakupione towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Usługi fundacji polegające na organizacji zajęć sportowych w wersjach określonych w interpretacji korzystają ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 32 ustawy, natomiast usługi dotyczące organizacji wydarzeń promujących aktywny styl życia, działań edukacyjnych i udostępniania przestrzeni nie podlegają temu zwolnieniu.
Jednostce samorządu terytorialnego, która nabywa towary i usługi związane z realizacją projektu będącego zadaniem własnym i niegenerującego opodatkowanych przychodów, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Gmina realizująca projekt finansowany ze środków zewnętrznych, nabywająca towary i usługi do zadań nieopodatkowanych VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, gdyż działania te nie służą czynnościom opodatkowanym, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Gmina, realizując zadania własne objęte ochroną przyrody i przy braku czynności opodatkowanych VAT, nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT związanego z realizacją tego projektu.
Powiat nie jest uprawniony do odliczenia VAT od zakupów związanych z projektem edukacyjnym, gdyż działania podejmowane przez tę jednostkę w tym zakresie służą realizacji zadań publicznych niepodlegających opodatkowaniu. Tym samym brak jest związku pomiędzy wydatkami a działalnością opodatkowaną.
Gmina X realizując nieodpłatnie zadania własne w postaci projektu edukacyjno-ekologicznego, nie nabywa towarów i usług do działalności gospodarczej, co wyklucza prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego związanych z tym zakupów.
Jednostki samorządu terytorialnego, realizując zadania własne w zakresie edukacji publicznej, nie występują jako podatnicy VAT, a ich czynności nie podlegają opodatkowaniu, co wyklucza możliwość odliczenia podatku naliczonego od wydatków realizowanych w ramach tych zadań.
Prawo do odliczenia VAT naliczonego Gminie nie przysługuje, gdy towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do nieodpłatnej działalności publicznej, niegenerującej czynności opodatkowanych, takich jak edukacja przedszkolna.
Gmina realizując zadania z zakresu edukacji ekologicznej, wykonywane bez związku z czynnościami opodatkowanymi, nie ma prawa odliczyć podatku VAT naliczonego od zakupów dokonanych na potrzeby tych działań.
Wpłaty od rodziców oraz dofinansowanie ze środków Województwa na plan nauki pływania są opodatkowane VAT, gdyż stanowią wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług, a Gmina działa jako podatnik VAT wykonujący działalność gospodarczą. Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją programu.
Organ władzy publicznej nie jest uprawniony do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, jeżeli nabywane towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do nieodpłatnych zadań statutowych niepodlegających opodatkowaniu, nawet będąc czynnym podatnikiem VAT.
Powiatowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur zakupowych dotyczących przedsięwzięcia edukacyjnego, gdyż towary i usługi będą wykorzystywane do czynności zwolnionych z VAT, zgodnie z przepisem art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o podatek naliczony z faktur związanych z zakupami towarów i usług wykorzystywanych w projekcie edukacyjnym, który nie służy czynnościom opodatkowanym. Działania te są realizowane w ramach zadań własnych Gminy, niepodlegających opodatkowaniu VAT.
Jednostce samorządu terytorialnego nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, gdy nabywane towary i usługi są wykorzystywane wyłącznie do celów niepodlegających opodatkowaniu VAT, takich jak cele edukacyjne, niezwiązane z działalnością gospodarczą podlegającą opodatkowaniu.
Wpływ dotacji na limit małego podatnika prowadzącego działalność edukacyjną zgodnie z art. 4a pkt 10 i na limit przychodów zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2. Stosowanie 9% stawki podatku w przypadku nie przekroczenia limitu określonego w art. 19 ust. 1 pkt 2 w roku 2019 i przekroczenia limitu w roku 2020.
Brak możliwości odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Ustalenie czy usługi świadczone w ramach warsztatów przez pedagogów lub/i psychologów nie korzystają ze zwolnienia z VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26-29 ustawy i w konsekwencji są opodatkowane 8% stawką podatku od towarów i usług.