Przemieszczanie wyrobów akcyzowych z nieważnymi znakami akcyzy w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej lub eksportu, jest dopuszczalne, pod warunkiem późniejszego ponownego i prawidłowego ich oznaczenia przed dopuszczeniem do konsumpcji, zgodnie z art. 41 ust. 9 ustawy o podatku akcyzowym.
Zwolnienie z VAT przy imporcie ma zastosowanie tylko wtedy, gdy spełnione są wszystkie warunki dotyczące miejsca dostawy i właściwej dokumentacji transakcji międzynarodowych.
Susz konopny (CN 1211 90 86) nie jest uznawany za wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym, co wyklucza jego opodatkowanie akcyzą w Polsce oraz obowiązki rejestracyjne dla wnioskodawcy, w tym przy dostawach wewnątrzwspólnotowych.
Susz konopny klasyfikowany do kodu CN 1211 90 86 nie spełnia kryteriów wyrobu akcyzowego na mocy ustawy akcyzowej, a sprzedaż wewnątrzwspólnotowa tego suszu nie generuje obowiązku podatkowego akcyzy oraz nie wymaga rejestracji na potrzeby podatku akcyzowego w Polsce.
Susz konopny klasyfikowany do kodu CN 1211 90 86, nie zawierający nikotyny ani nie przeznaczony do palenia i klasyfikowany jako produkt techniczny, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na terytorium Polski oraz w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych, co skutkuje brakiem obowiązków akcyzowych dla Wnioskodawcy.
Dostawa wewnątrzwspólnotowa płynu do papierosów elektronicznych nie podlega opodatkowaniu akcyzą w Polsce, a przepisy o znakach akcyzy nie nakładają obowiązku ich zdejmowania, przy braku zamiaru wystąpienia o zwrot akcyzy.
Sprzedaż suszu konopnego klasyfikowanego do kodu CN 1211 90 86, będącego nieprzetworzoną częścią rośliny Cannabis sativa L., nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ze względu na niespełnianie definicji wyrobu akcyzowego określonego w ustawie o podatku akcyzowym.
Procedura zawieszenia poboru akcyzy, o której mowa w art. 40 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym, znajduje zastosowanie do olejów bazowych CN 2710 19 99 w dostawie wewnątrzwspólnotowej, o ile spełniono warunki z art. 41 ust. 4 pkt 3, tj. złożenia zabezpieczenia akcyzowego i dołączenia dokumentów handlowych.
Podatnik nabywający usługi od kontrahentów zagranicznych, nieposiadających siedziby w Polsce, zobowiązany jest do rozpoznania importu usług w Polsce, jeśli siedziba zarządu oraz zasadnicze czynności operacyjne są wykonywane na terytorium kraju. Jednocześnie brak obowiązku rozpoznania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów występuje w przypadku bezpośredniego transportu od dostawcy zagranicznego do odbiorcy
Podatki od płynów do papierosów elektronicznych oznaczonych nieważnymi znakami akcyzy nie podlegają zwrotowi w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, o ile te znaki nie zostaną wcześniej usunięte z opakowań jednostkowych.
Przechowywanie w formie elektronicznej dokumentów papierowych wymaganych dla zastosowania stawki 0% przy dostawie wewnątrzwspólnotowej.
Możliwość rozliczania podatku z tytułu dostaw towarów do klientów w Niemczech w ramach procedury OSS.
Prawo do wprowadzenia nabytych wewnątrzwspólnotowo Wyrobów klienta do składu podatkowego Spółki i objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz prawo Spółki do otrzymania zwrotu akcyzy zapłaconej od Wyrobów na terytorium kraju, w ramach dokonywanej przez Spółkę obsługi dostawy wewnątrzwspólnotowej w przypadku organizacji transportu
Deklarowanie i rozliczenie podatku akcyzowego od sprzedaży krajowej alkoholu etylowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; moment powstania możliwości zwolnienia zabezpieczenia akcyzowego
Brak możliwości ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego, od planowanej dostawy wewnątrzwspólnotowej samochodów osobowych, które zostaną zarejestrowane na stałe na terytorium kraju.
Sposób opodatkowania powrotnego przemieszczenia towarów z Niemiec do Polski.
Opodatkowanie dostawy dokonywanej w Wariancie 1 i 2 jako dostawy krajowej opodatkowanej w Polsce, uznanie dostawy dokonywanej na rzecz Odbiorcy w Wariancie 1 i 2 za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów opodatkowaną stawką 0% oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony.
Obowiązek stosowania dokumentu e-SAD dla przemieszczenia w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi zawierających w swoim składzie alkohol etylowy całkowicie skażony środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r.
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Prawo do obniżenia akcyzy należnej od napojów spirytusowych oraz prawo do wystąpienia z wnioskiem o zwrot akcyzy od energii elektrycznej, zużytej do wyprodukowania napojów spirytusowych w przypadku dokonania ich dostawy wewnątrzwspólnotowej bądź eksportu
Termin roczny na złożenie wniosku o uzyskanie zwrotu akcyzy biegnie od czynności faktycznej, którą jest dostawa wewnątrzwspólnotowa, tj. przemieszczenie samochodów osobowych z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego.
Prawo do wystąpienia z wnioskiem o zwrot zapłaconej akcyzy od wyrobów wywiezionych do innego państwa Unii Europejskiej, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej, gdy zlecającym przewóz towarów jest ich odbiorca
Określenie miejsca świadczenia usług zabudowy stoiska w sytuacji, gdy targi odbywają się na terytorium Unii Europejskiej (poza Polską) a zleceniodawcą jest podatnik z siedzibą w tym samym państwie, nie posiadający innego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej; określenia miejsca świadczenia usług zabudowy stoiska, gdy targi odbywają się na terytorium jednego państwa Unii Europejskiej (poza Polską