Bonus rekrutacyjny wypłacany w ramach Programu Poleceń, niebędący formą wynagrodzenia z tytułu pracy lub działalności osobistej, powinien być kwalifikowany jako przychód z innych źródeł według art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o PIT, co zwalnia płatnika z obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy, pozostawiając obowiązki informacyjne.
Bonus otrzymany przez osobę fizyczną od podmiotu trzeciego, z którym osoba ta nie jest związana stosunkiem pracy lub innym zobowiązaniem cywilnoprawnym, kwalifikuje się jako dochód z innych źródeł i podlega opodatkowaniu według zasad ogólnych, bez obowiązku wpłaty zaliczek.
Udzielenie przez pośrednika w przewozie osób rabatu partnerowi udzielającemu zniżki dla pasażera, uwzględnionego na fakturze VAT, uprawnia do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu cyklicznych opłat serwisowych, zgodnie z art. 29a ust. 7 pkt 2 lub ust. 10 pkt 1 ustawy o VAT.
W przypadku, gdy suma bonusów przewyższa należną prowizję za usługi pośrednictwa przez platformy, traktowanie jej jako podatku naliczonego nie jest uzasadnione; bonusy te są rabatami obniżającymi podstawę opodatkowania, co zgodnie z art. 29a ustawy VAT wyklucza odliczenie podatku przez beneficjenta.
Bonusy wypłacone w związku z osiągnięciami w świadczeniu usług programistycznych nie stanowią odrębnej usługi podlegającej opodatkowaniu VAT i nie wymagają odrębnej faktury. Stanowią jedynie dodatkowe wynagrodzenie powiązane z pierwotnie wykonanymi usługami, zwiększając podstawę opodatkowania tych usług.
Uznanie bonusu jako rabatu powodującego zmniejszenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT usługi realizowanej przez Spółkę na rzecz danego Klienta (Użytkownika).
W zakresie ustalenia, czy Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z ust. 2 pkt 1-1a Ustawy o CIT wymienionych Składników Wynagrodzenia B+R w proporcji czasu pracy z miesiąca poprzedzającego miesiąc wypłaty wynagrodzenia zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Wyłącznie bonusy 1- 6 stanowią rabat zmniejszający podstawę opodatkowania realizowanych dostaw, którego wypłatę należy udokumentować fakturą korygującą.
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku VAT należnego w związku z udzielaniem Rabatów, określenie momentu obniżenia podstawy opodatkowania.
Moment powstania przychodu z tytułu "bonusu rocznego". Zastosowanie stawki 9% CIT dla spółki komandytowej powstałej z przekształcenia się spółki z o.o.
Otrzymanie środków pieniężnych przez Spółkę od Dostawców zagranicznych w ramach Modelu transgranicznego nie wywołuje dla Spółki skutków w podatku VAT, w szczególności Spółka nie jest zobowiązana do obniżenia odliczonego podatku VAT naliczonego w związku z otrzymanymi „rabatami pośrednimi”.
Brak możliwości korekty przez dostawcę zagranicznego podstawy opodatkowania w razie udzielenia rabatu pośredniego jego „niebezpośredniemu” kontrahentowi oznacza, że ten kontrahent będący podmiotem krajowym nie ma obowiązku obniżenia związanego z taką dostawą podatku naliczonego. Ponieważ Dostawcy zagraniczni nie będą dokonywać korekty (obniżenia podatku należnego) - gdyż pomiędzy Spółką a Dostawcami
Obowiązek obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku naliczonego w związku z otrzymaniem rabatu pośredniego (Bonusu).
Czy udzielenie bonifikat za: - niedotrzymanie parametrów jakościowych energii elektrycznej, - każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej, - niedotrzymanie standardów jakości obsługi odbiorców skutkuje obniżeniem podstawy opodatkowania VAT i kwoty podatku należnego z tytułu realizowanych przez Spółkę transakcji sprzedaży energii elektrycznej i świadczonych usług dystrybucji energii elektrycznej
Czy zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT wydatki związane z opłaceniem faktur dokumentujących Bonusy stanowią dla Państwa koszt uzyskania przychodu.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą świadczeń pieniężnych w programie poleceń.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem pracownikom bonusu wakacyjnego z ZFŚS w świetle art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT.
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem bonusu wakacyjnego pracownikom z ZFŚS w świetle art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy PIT.
Wartość otrzymywanego przez uprawnionego pracownika, dodatku do godzin pracy zmianowej - Shift bonus a podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia
1. Czy wypłacony Członkowi Zarządu bonus transakcyjny nie stanowi kosztu uzyskania przychodów Spółki zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. 2. Czy w sytuacji, gdy bonus transakcyjny nie stanowi kosztu uzyskania przychodów Spółki to zwrot kwoty bonusu transakcyjnego przez spółkę holdingową Grupy nie stanowi przychodu podatkowego Spółki zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 6a ustawy o CIT.
Uznanie udzielonych przez Wnioskodawcę kierowcom/flotom Bonusu Wolumenowego, Bonusu Flotowego, Bonusu za udzielenie rabatu pasażerowi, Bonusu Zdarzeniowego i Bonusu Rezygnacyjnego oraz Dodatkowego Bonusu Wolumenowego dla wybranych Usługobiorców za opust obniżający wartość wynagrodzenia z tytułu świadczonych Usług, uznanie płatności dokonywanych na rzecz kierowców/flot z tytułu Akcji Promocyjnych, za
W zakresie zastosowania właściwego kursu dla przeliczenia kwot wyrażonych w walutach obcych w sytuacji dokonywania korekty przychodów