Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradztwa finansowego, jeśli usługi te są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną, co wymaga każdorazowej oceny związków funkcjonalnych z przychodami z tej działalności.
Udział pracowników w wyjazdach i spotkaniach integracyjnych zorganizowanych ze środków ZFŚS, z uwagi na interes pracodawcy i charakter socjalny beneficja, nie stanowi opodatkowanego przychodu pracownika w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PDOF.
Spółka, świadcząc usługi wynajmu domków i organizacji wypoczynku na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, obowiązana jest do ewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kas fiskalnych, chyba że spełni wymagane warunki rozporządzeniowe. Odliczenie VAT nie obejmuje usług gastronomicznych z uwagi na wyłączenia ustawowe.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Sfinansowanie z ZFŚS wyjazdu do teatru, imprezy kulturano-oświatowej oraz wycieczki integracyjnej nie stanowi przychodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż świadczenia te służą interesom pracodawcy i nie przynoszą wymiernych korzyści indywidualnym uczestnikom. Nie powstaje obowiązek płatnika po stronie pracodawcy.
Udział pracowników i emerytów w finansowanej z ZFŚS imprezie integracyjnej nie skutkuje powstaniem przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż impreza leży w interesie pracodawcy, a korzyści dla uczestników są ogólne i niemierzalne.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS, służącej integracji pracowników, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy z tego tytułu.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS dla pracowników i emerytów, stanowi przychód kwalifikowany do źródła przychodów z pracy lub innych źródeł, lecz podlega zwolnieniu podatkowemu do ustawowych limitów realizujących cele socjalne. Nadwyżka świadczenia ponad limity podlega opodatkowaniu odpowiednio poprzez zaliczki i zryczałtowany podatek.
Dofinansowanie wycieczki ze środków ZFŚS, jako świadczenie organizowane w interesie pracodawcy, nie stanowi dla pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w rozumieniu art. 12 ustawy PIT. W konsekwencji, brak jest obowiązku nałożenia na płatnika obowiązku pobrania zaliczki na ten podatek.
Dofinansowanie wyjazdów i spotkań integracyjnych organizowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników oraz byłych pracowników placówki edukacyjnej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż korzyść z uczestnictwa nie ma wymiaru finansowego przypisanego do konkretnego świadczeniobiorcy.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej i spotkania integracyjnego z ZFŚS na rzecz pracowników, które służy interesowi pracodawcy, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, albowiem świadczenia te nie przynoszą indywidualnej wymiernej korzyści pracownikom; wobec tego Spółka nie jest zobowiązana do naliczenia i odprowadzenia zaliczek na ten podatek.
Ulgę rehabilitacyjną w podatku dochodowym odlicza się jako różnicę między wydatkami na rehabilitację a ich zwrotem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, niewliczając świadczeń i dopłat niezwiązanych bezpośrednio z kosztami rehabilitacyjnymi.
Dofinansowanie do zorganizowanej wycieczki szkolnej dziecka do lat 18, zrealizowane ze środków ZFŚS, jest wolne od podatku dochodowego, o ile organizator jest podmiotem statutowo uprawionym do organizowania wypoczynku.
Dofinansowanie wycieczki i spotkania integracyjnego z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w sytuacji gdy ich celem jest integracja pracowników i poprawa atmosfery w pracy, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczki zagranicznej dla pracowników i emerytów z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, którego celem jest integracja, nie stanowi przychodu podatkowego pracowników w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku pobrania zaliczek na podatek.
Premia urlopowa wypłacana pracownikom przez pracodawcę nietworzącego ZFŚS, która spełnia warunki określone w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodów jako wydatek poniesiony w celu osiągnięcia przychodów lub zabezpieczenia ich źródła.
Zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych podlega wartość świadczeń pieniężnych i rzeczowych otrzymanych przez pracownika z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, do kwoty 1000 zł rocznie, przy czym przychód powstaje w momencie wymiany punktów na świadczenia, a nie w momencie późniejszego rozliczenia płatności przez pracodawcę.
Dofinansowanie przez pracodawcę wycieczki i spotkania integracyjnego ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, mających na celu integrację pracowników, nie stanowi przychodu pracowników podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, gdyż nie powoduje indywidualnego przysporzenia majątkowego dla uczestników.
Świadczenia socjalne z ZFŚS w formie czeków BLIK mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania do 1 000 zł, zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT, niezależnie od zewnętrznej realizacji technicznej, o ile spełnione są pozostałe warunki zwolnienia.
Dofinansowanie wycieczki zagranicznej dla pracowników z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, jeżeli pracowników nie obciążają koszty wycieczki, nie odniosą oni realnego przysporzenia majątkowego, a świadczenie nie ma charakteru obligatoryjnego.
Dofinansowanie wycieczek i wyjść integracyjnych pracownikom, finansowane z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, nie powoduje powstania przychodu podatkowego, gdyż brak jest indywidualnego przysporzenia majątkowego przypisanego pracownikom.
Dofinansowanie do niani z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych nie korzysta ze zwolnienia podatkowego z art. 21 ust. 1 pkt 67a ustawy o PIT, ponieważ przepis ten dotyczy wyłącznie opieki w instytucjach; może być jednak zwolnione zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 67 do rocznego limitu 1000 zł.
W zakresie ustalenia: 1. czy opisane Prace rozwojowe w zakresie tworzenia nowych produktów (leków, wyrobów medycznych, żywności specjalnego przeznaczenia medycznego, suplementów diety i kosmetyków), w tym prowadzone we współpracy z Drugim podmiotem, stanowią działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 4a pkt 26 ustawy CIT, w stosunku do której podatnik uprawniony jest do dokonania odliczenia,