Zmiana formy opodatkowania po wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego po wznowieniu działalności od wydatków poniesionych przed zawieszeniem związanych ze sprzedażą opodatkowaną.
skoro wobec Wnioskodawcy nie wystąpił wcześniej obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej, Wnioskodawca rozpoczynając ponownie w 2014 r. działalność gospodarczą, o której mowa w art. 111 ust. 1 ustawy o VAT, będzie mógł korzystać ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania do czasu przekroczenia w 2014 r. kwoty obrotów w wysokości 20.000 zł.
Podatek od towarów i usług w zakresie świadczenia usług przez Spółkę i ich dokumentowania w okresie od rozwiązania Umowy pożyczki świadczonej na rzecz Pożyczkobiorcy do wznowienia tej Umowy oraz w zakresie powstania obowiązku podatkowego i obowiązku wystawienia faktury z tytułu usługi pożyczki świadczonej na rzecz Pożyczkobiorcy w okresie od rozwiązania do wznowienia Umowy pożyczki.
Czy Wnioskodawczyni korzysta ze zwolnienia ewidencjonowania obrotu za pomocą kasy fiskalnej w sytuacji, gdy w roku podatkowym 2012 rozpoczęła działalność gospodarczą tzn., czy w opisanym stanie faktycznym korzysta ze zwolnienia określonego w paragrafie 3 ust. 7 rozporządzenia z dnia 26 lipca 2010 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z
Stwierdzić należy, iż ww. wydatki, tj. koszty poniesione w okresie zawieszenia działalności, na: opłatę wstępną, kolejne raty leasingowe oraz dodatkowe koszty związane z umową nie mogą stanowić w firmie Wnioskodawcy kosztów uzyskania przychodu , ponieważ umowa leasingu operacyjnego samochodu osobowego zawarta została w okresie zawieszenia działalności gospodarczej. W odniesieniu do tych opłat możliwość
Czy jako kwotę wejścia do VAT należy przyjąć wartość przychodu przekraczającą 74.795 zł, gdzie do wyliczenia tejże wartości należy pominąć okres od dnia 1 lutego do dnia 3 maja 2010r. tj. okres kiedy podatnik nie prowadził działalności gospodarczej?
Czy w przypadku likwidacji działalności gospodarczej (gdy Wnioskodawca pozostaje nadal czynnym podatnikiem VAT z tytułu dzierżawy sklepu), należy wyrejestrować kasę fiskalną i przeprowadzić odczyt końcowy kasy zgodnie z § 5 ust. 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych
Jakie prawa i obowiązki związane z instalacją kasy rejestrującej (m. in. obowiązek zainstalowania, odliczenie kwot wydatkowanych na jej zakup) przysługują podatnikowi, który zlikwidował działalność gospodarczą, a natępnie ponownie ją rozpoczął?