Możliwość kontunuowania odpisów amortyzacyjnych środków trwałych po wykupie przez Spółkę z leasingu finansowego oraz ustalenia wartości początkowej środka trwałego po wykupie z leasingu.
Czy wydatki poniesione przez Wnioskodawcę na roboty budowlane oraz opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jednorazowo w dacie ich poniesienia, czy też należy rozliczyć je w czasie jako ulepszenie budynku wykończalni tkanin będącego środkiem trwałym u Wnioskodawcy? Czy wydatki poniesione na opinie i ekspertyzy można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania
W zakresie ustalenia, czy: - za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Wnioskodawca ma prawo uznać/uznawać dzień, w którym dana część zamienna (materiał) została/zostanie wykorzystana w celu ich wymiany, tzn. zostanie pobrana z magazynu Spółki na podstawie dokumentu wewnętrznego, - w odniesieniu do części zamiennych (materiałów
ustalenie, czy w przypadku ulepszenia środka trwałego w trakcie amortyzacji oraz po zakończeniu amortyzacji podstawą dokonywania odpisów amortyzacyjnych od miesiąca następującego po miesiącu w którym dokonano ulepszenia będzie pierwotna wartość początkowa środka trwałego powiększona o wartość ulepszenia
Uznanie za koszt uzyskania przychodu odpisów amortyzacyjnych od części wydatków poniesionych na ulepszenie środków trwałych, które następnie zostaną zwrócone Wynajmującemu, wpływu na ustalenie wartości początkowej środków trwałych, częściowego lub całkowitego sfinansowania ulepszeń środków trwałych, środkami w postaci zwrotu poniesionych wydatków przez Najemcę, stwierdzenia, czy kwota jaką Wynajmujący
Czy po przebudowie i modernizacji Domków Wnioskodawca będzie miał możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania wartości odpisów amortyzacyjnych od Domków amortyzowanych przy zastosowaniu indywidualnej stawki amortyzacyjnej
w zakresie: Czy wskazane wydatki dotyczące Obiektu na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych należy traktować jako ulepszenie, które zwiększa wartość początkową środka trwałego podlegającego amortyzacji i powinno być rozliczane na podstawie odpisów amortyzacyjnych, czy jako koszt uzyskania przychodu o charakterze remontu, rozliczany na zasadach ogólnych, jednorazowo w dacie poniesienia?
w zakresie: Czy wskazane wydatki dotyczące Obiektu na gruncie podatku dochodowego od osób prawnych należy traktować jako ulepszenie, które zwiększa wartość początkową środka trwałego podlegającego amortyzacji i powinno być rozliczane na podstawie odpisów amortyzacyjnych, czy jako koszt uzyskania przychodu o charakterze remontu, rozliczany na zasadach ogólnych, jednorazowo w dacie poniesienia?
Możliwości zastosowania indywidualnej stawki amortyzacyjnej w przypadku zmiany przeznaczenia lokalu z niemieszkalnego na lokal mieszkalny.
Czy po zmodernizowaniu używanego środka trwałego, którego wartość początkowa po ulepszeniu wzrosła z 420,00 zł do 140.155,07 zł, tj. o 139.735,00 zł, Spółka prawidłowo zastosowała stawkę amortyzacyjną w wysokości 20% rocznie od nowej wartości początkowej, tj. 140.155,07 zł, w sytuacji gdy poprzednio dokonała jednorazowego odpisu amortyzacyjnego środka trwałego o pierwotnej wartości początkowej wynoszącej
1. Jak należy opodatkować sprzedaż wyżej wymienionych nieruchomości podatkiem od towarów i usług? 2. Czy w związku ze sprzedażą przedmiotowych budynków należy skorygować odliczony VAT od nakładów poniesionych na modernizację tych budynków? 3. Jak należy opodatkować sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu nabytego aportem w zamian za udziały (bez podatku VAT) w sytuacji, gdy część nieruchomości
1. Jak należy opodatkować sprzedaż wyżej wymienionych nieruchomości podatkiem od towarów i usług? 2. Czy w związku ze sprzedażą przedmiotowych budynków należy skorygować odliczony VAT od nakładów poniesionych na modernizację tych budynków? 3. Jak należy opodatkować sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu nabytego aportem w zamian za udziały (bez podatku VAT) w sytuacji, gdy część nieruchomości
1. Czy Szkoła ma prawo odliczyć od poniesionych wydatków w ramach realizowanego projektu dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013, naliczony podatek VAT? 2. Przez jaki okres można odliczać podatek naliczony od podatku należnego VAT w przypadku robót inwestycyjnych w budynku?
Czy Spółka może zastosować indywidualną stawkę amortyzacyjną okres amortyzacji nie krótszy niż 10 lat (dla wartości niematerialnych i prawnych powyżej 60 miesięcy i po raz pierwszy wprowadzonych do ewidencji), przyjąć stawkę amortyzacji w wysokości 10%? Czy jako wartość początkową do amortyzacji Spółka ma przyjąć wartość zakupu, wynikającą z decyzji spółdzielni, tj. 601 330 zł oraz wartość nakładów
1. Czy wydatki związane z zakupem rzeczy ruchomych przed oddaniem hali do użytkowania w postaci sprzętu oświetleniowego oraz sprzętu przeciwpożarowego stanowią koszt uzyskania przychodu czy też zwiększają wartość początkową środka trwałego? 2. Czy wydatki poniesione na odbudowę spalonej hali stanowią koszt uzyskania przychodu w dniu ich poniesienia, czy też podlegają zaliczeniu w koszty uzyskania przychodu
Korekta podatku naliczonego, w przypadku zbycia hali produkcyjnej wraz z modernizacją nie oddaną jeszcze do użytkowania.
Czy wydatki związane z zapewnieniem możliwości dojazdu do kuchni szkolnej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w momencie ich poniesienia?
Czy Spółka ma prawo uwzględnić wydatki poniesione od momentu nabycia środka trwałego (jeśli Spółka posiada rachunki lub faktury), czy też Spółka powinna uwzględniać wyłącznie wydatki poniesione w latach, za które obowiązek podatku w podatku dochodowym nie uległ jeszcze przedawnieniu?
Czy na podstawie potwierdzenia przelewu i wystawionego na jego podstawie dowodu wewnętrznego można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów kwotę zwrotu wydatków poniesionych na adaptację, wraz z odsetkami i kosztami sądowymi?
Czy w opisanym stanie faktycznym istnieje możliwość ustalenia wartości początkowej lokalu w oparciu o wycenę rzeczoznawcy, ze względu na fakt poniesienia na wykończenie lokalu znacznych nakładów, na które nie posiada Pani dokumentów potwierdzających ich wysokości oraz czy od tak ustalonej wartości można naliczać odpisy amortyzacyjne?
Czy Spółka ma obowiązek naliczania podatku VAT przy sprzedaży budynku od kwoty 700.000,-zł czy też Spółka może sprzedać nieruchomość za kwotę 700.000,-zł jako zwolnione z VAT? Czy dokonując sprzedaży zwolnionej z VAT, Spółka musi dokonać korekty VAT odliczonego do chwili obecnej w kwocie 68.000,-zł?
Czy sprzedaż całego budynku np. dnia 5 kwietnia 2008 r. lub później w świetle przedstawionych faktów, będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?Czy należy dokonać korekty podatku naliczonego od 1 maja 2004 r. w miesiącu sprzedaży, orok 2004 o 5/10 należy skorygować podatek naliczony (10 lat minus rok 2004, 2005, 2006, 2007, 2008)rok 2005 o 7/10 należy skorygować podatek naliczony
Jak ma wyglądać korekta podatku naliczonego za dany rok podatkowy związana z modernizacją hali? Czy każdą modernizację traktować jako osobny środek trwały i zależnie od kwoty 15.000 zł korygować rok lub 10 lat w przypadku nieruchomości, czy wszystkie nakłady na modernizacje na przestrzeni kilku lat niezależnie od kwoty korygować przez okres 10 lat?
Czy w opisanej sytuacji wydatki związane z modernizacją budynku stanowią koszty uzyskania przychodów czy też tworzą inwestycję w obcym środku trwałym, o której mowa w art. 16a ust. 2 pkt 1?Czy w przypadku nabycia przedmiotowej nieruchomości na własność wydatki wymienione w pkt 1 powiększą wartość nabytej nieruchomości, czy też będą stanowić odrębny środek trwały?Czy do wydatków, o których mowa w pkt