Transakcja spełniająca przesłanki art. 9 ustawy o VAT dla wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, skutkuje obowiązkiem Spółki do jego rozpoznania i opodatkowania w Polsce, z jednoczesnym brakiem prawa do odliczenia VAT z tytułu importu, jaka to transakcja nie kreuje obowiązku dla importera w Polsce.
Usługi transportu towarów świadczone przez polskiego podatnika na rzecz podatnika z siedzibą poza terytorium kraju są opodatkowane w miejscu siedziby usługobiorcy zgodnie z art. 28b ustawy o VAT. Stawka 0% nie jest właściwa, a na fakturze powinna widnieć adnotacja „odwrotne obciążenie”.
W transakcji łańcuchowej WNT przypisuje się dostawie 'ruchomej' w ramach transportu do Wnioskodawcy jako podmiotu pośredniczącego, zaś dostawa do Nabywcy końcowego jest krajowa i opodatkowana w Polsce. Data dostawy to moment przekazania towaru Nabywcy, nie zaś kurierowi.
Import usług transportu kontenerów od podatnika z Francji, nieposiadającego stałego miejsca prowadzenia działalności w Polsce, podlega opodatkowaniu na terytorium RP w ramach mechanizmu tzw. odwrotnego obciążenia, zgodnie z art. 2 pkt 9 oraz art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku od towarów i usług.
Brak możliwości wystawienia osobnej faktury obejmującej koszty transportu sprzedawanych pojazdów.
Problem ujęcia kosztów transportu towarów na dokumentach sprzedaży (faktura VAT) w odrębnej pozycji oraz wliczania tych kosztów transportu do podstawy opodatkowania i stosowania stawki podatku właściwej dla realizowanej sprzedaży towarów.
Dotyczy sposobu opodatkowania kosztów transportu ponoszonych w związku z dokonywaną dostawą towarów.
Sposób opodatkowania kosztów transportu ponoszonych w związku z dokonywaną dostawą towarów