Dzierżawa stadionu oraz jego udostępnienie na zasadzie wymiany barterowej stanowią działalność gospodarczą Gminy podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, która nie korzysta ze zwolnienia z tego podatku. Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z wydatków poniesionych na inwestycję związaną z przebudową stadionu.
Świadczenie usług oprogramowania na rzecz użytkowników w zamian za waluty wirtualne jest transakcją barterową skutkującą uzyskaniem przychodu z działalności gospodarczej oraz możliwością zaliczenia kosztów nabycia walut wirtualnych jako kosztów uzyskania przychodów. Przy obrocie walutami wirtualnymi występuje odrębna regulacja dotycząca ich opodatkowania i dokumentacji.
Zwrot ceny w kryptowalutach po odstąpieniu od umowy nie powoduje powstania przychodu podatkowego; zaś zapłata kryptowalutami za towary powoduje powstanie przychodu z odpłatnego zbycia waluty wirtualnej, podlegającego opodatkowaniu.
Czy w zakresie przekazanego obuwia Podatnikowi przysługuje prawo do zaliczenia w koszty uzyskania przychodu poniesionych wydatków na ich nabycie; - czy przekazanie obuwia będzie dla Podatnika stanowiło przychód.
Podstawę opodatkowania, w przypadku wydania towarów handlowych w wariancie nr 1 (barter) stanowi – zgodnie z art. 29a ust. 1 w związku z art. 29a ust. 6 ustawy – wszystko, co stanowi zapłatę, którą Wnioskodawca ma otrzymać z tytułu ww. wydania od nabywcy. Natomiast w przypadku nieodpłatnego wydania towarów handlowych w wariantach nr 2-4, podstawę opodatkowania stanowi – w myśl art. 29a ust. 2 ustawy
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym otrzymanie waluty wirtualnej jako płatności za świadczone usługi informatyczne powinno być rozliczone dla celów podatku dochodowego od osób prawnych jako transakcja barterowa, a więc Wnioskodawca rozpozna przychód z działalności gospodarczej z tytułu sprzedaży usług na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT przekazania towarów w ramach realizowanych działań promocyjno-marketingowych