Czynności podejmowane przez wnioskodawcę w modelu dropshippingu legalnie kwalifikują się jako odpłatna dostawa towarów zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o VAT. Podatnik nie spełnia przesłanek określonych w art. 7a ustawy o VAT, kwalifikujących go jako podmiot ułatwiający dostawę towarów przez interfejs elektroniczny. Miejsce opodatkowania dostawy zidentyfikowano poza UE, co wyklucza konieczność doliczenia
Przychody uzyskiwane ze sprzedaży internetowej towarów, realizowanej na rzecz konsumentów przez spółkę za pośrednictwem platform internetowych, nie są przychodami ze sprzedaży detalicznej w rozumieniu ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, w związku z czym nie podlegają opodatkowaniu tym podatkiem.
W przypadku sprzedaży wirtualnych Skórek za pośrednictwem zagranicznych platform, należy je traktować jako usługi elektroniczne. Tym samym, zgodnie z art. 28b ustawy VAT, usługobiorcy - zagraniczne platformy - odpowiadają za rozliczenie VAT, o ile nie wskazano wyraźnie innego podmiotu jako dostawcy usług.
Sprzedaż napojów na rzecz podmiotu dystrybuującego je wyłącznie przez internet nie stanowi wprowadzenia na rynek krajowy i nie rodzi obowiązku opłaty od środków spożywczych, zgodnie z ustawą o zdrowiu publicznym.
Brak obowiązku uiszczania opłaty od środków spożywczych z tytułu sprzedaży napojów podlegających opłacie na rzecz przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów na terytorium RP wyłącznie za pośrednictwem sklepu internetowego na rzecz konsumentów oraz poza terytorium RP
Opisana transakcja stanowi dostawę towarów; Wnioskodawcy nie jest podmiotem ułatwiającym dostawę w rozumieniu art. 7a ust. 1 ustawy o VAT; określenie miejsca opodatkowania dostawy towarów, brak konieczności wliczania sprzedaży z tytułu opisanej dostawy towarów do limitu zwolnienia od podatku; prawo do odliczenia podatku naliczonego w przypadku rejestracji jako podatnik VAT czynny
Brak obowiązku naliczenia i zapłaty opłaty od środków spożywczych, o której mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, z tytułu sprzedaży napojów za pośrednictwem sklepu internetowego (poprzez zawieranie umów na odległość) oraz na podstawie umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Zastosowanie zwolnienia z ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
Przychody za umożliwienie pobrania gry przez Internet i korzystania z gry, otrzymywane z Portalu, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu.
Kwestia uznania opisanej transakcji za dostawę towarów, określenia miejsca opodatkowania dostawy towarów, dokumentowania sprzedaży oraz obowiązku jej ewidencjonowania przy użyciu kasy rejestrującej
Brak obowiązku uiszczenia opłaty z tytułu sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy, za pośrednictwem Sklepu internetowego na rzecz klientów indywidualnych będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, tj. konsumentów
Uznanie transakcji za dostawę towarów, określenie miejsca opodatkowania, obowiązek rozliczenia w procedurze importu IOSS, dokumentowanie za pomocą faktury i na kasie rejestrującej
Brak obowiązku uiszczenia opłaty od środków spożywczych w przypadku sprzedaży napojów, o których mowa w art. 12a ust. 1 ustawy wyłącznie online poprzez zawieranie umów na odległość na rzecz konsumentów
Brak obowiązku ewidencjonowania sprzedaży krajowej i eksportowej za pośrednictwem e-platformy na rzecz Konsumentów przy zastosowaniu kasy rejestrującej i jej dokumentowania poprzez wystawienie paragonów fiskalnych.
Brak obowiązku naliczenia i zapłaty opłaty od środków spożywczych w przypadku sprzedaży wytwarzanych napojów mieszczących się w grupowaniu PKWiU 10.32, 10.89 lub w dziale 11 za pośrednictwem sklepu internetowego na rzecz: - konsumentów, - przedsiębiorców nieprowadzących sprzedaży detalicznej napojów.
Czy za wprowadzenie napojów na rynek krajowy można uznać: - sprzedaż napojów za pomocą automatów sprzedażowych, - sprzedaż napojów na rzecz pracowników za pośrednictwem platformy elektronicznej, - sprzedaż napojów do sklepów prowadzących sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, - nieodpłatne przekazanie napojów do dyspozycji pracowników i gości, - nieodpłatne przekazanie
Opłata od środków spożywczych w zakresie: - braku obowiązku uiszczania tejże opłaty od sprzedaży Napojów na rzecz Hurtowników A, prowadzących wyłącznie sprzedaż hurtową Napojów, - braku obowiązku uiszczania tejże opłaty od sprzedaży Napojów na rzecz Hurtowników B, prowadzących sprzedaż hurtową Napojów oraz sprzedaż detaliczną innych niż Napoje dóbr materialnych, - braku obowiązku uiszczania tejże opłaty
Opłata od środków spożywczych w odniesieniu do sprzedaży napojów mieszczących się w grupowaniu PKWiU 10.32, 10.89 lub w dziale 11 jak i tych objętych innymi kodami PKWiU za pośrednictwem sklepu internetowego na rzecz konsumentów oraz przedsiębiorców.
Sposób ustalenia podstawy opodatkowania w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy świadczeniu usług pośrednictwa handlowego przez aukcje internetowe w oparciu o model logistyczny.
Sposób ustalenia podstawy opodatkowania w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, przy świadczeniu usług pośrednictwa handlowego przez aukcje internetowe w oparciu o model logistyczny.
Naliczane przez portal sprzedażowy dodatkowe opłaty (chargebacks) obniżające należny przychód za sprzedane towary, nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów, a co za tym idzie nie pomniejszają uzyskanego przez Spółkę przychodu ze sprzedaży towarów podlegającego opodatkowaniu.
Rozliczanie faktur korygujących "in plus" oraz "in minus" dotyczących usług zwolnionych.
Transakcje zakupu oraz dostawy towarów dokonane przez Wnioskodawcę na terytorium państw trzecich nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce. Wnioskodawca będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na terytorium kraju na zakupy związane ze sprzedażą towarów podlegającą opodatkowaniu w kraju trzecim.
Czy opłatę za przesyłkę produktu zakupionego na aukcji internetowej Wnioskodawcy, którą ponosi kupujący, wlicza się do przychodu do opodatkowania Wnioskodawcy?